spotprijzen arke Nov/Dec.

• tinus

Vaak ben je het goedkoopst en stabielst uit door een los ticket te boeken (Egypt Air bijv.) en de desbetreffende accommodatie op de website zelf (bijv.www.threecorners.com). Bovendien ben je niet afhankelijk van de grillen van de touroperators. Zij zijn en blijven echt commercieel.

• bauke1950

Vandaag nieuwe vluchtnummers en tijden gekregen van Arke, scheelt 10 min en de nummers zijn veranderd.

Ziet er naar uit dat de vlucht van Arke op 19 nov. (nu OR 949) dus wel doorgaat, moet wel weer de hele zooi opnieuw uitprinten en stoelen reserveren, maar ja het begint er op te lijken.

Krijg het idee dat de prijzen weer wat omhoog gaan, is geen peil op te trekken.

Vlucht heeft een tussen landing op Marsa Alam.

• Lidwien61

Hoi Pauze,

Wat de beste tijd is weet ik ook niet, normaal boeken wij pas 6 weken van te voren ongeveer. Nu dus al in september geboekt tegen een heel gunstige prijs en ik kijk nog regelmatig naar de door mij geboekte reis en die is nu ruim 200 euro duurder (voor 3 pers) dan toen wij boekten.

Ook het verschil tussen rechtstreeks boeken bij de grote reuzen of boeken bij een internetreisbureau scheelt vele tientjes.

Dan nog de prijs in de boekingslijst en het daadwerkelijke bedrag wat je moet afrekenen. Kijk ik bij Arke en Holland Int. dan is de prijs in de lijst in eerste instantie bij Arke goedkoper. Dus genoemde prijs is bij Arke 600 en bij Holland Int. 619. Als ik die dan aanklik is Holland Int. toch goedkoper. Het loont dus om proefboekingen te doen en goed rond te kijken bij diverse aanbieders.

Gr Lidwien

• Pauze

Ja, ik boek ook altijd via een internet reisbureau.

Maar vroeg me af wanneer en hoe die prijzen zo fluctueren….scheelde in ons voordeel dus al € 90,–, nog geen 36 uur later.

• Hendrika

Je moet je cookies verwijderen, hoe vaker je op een reissite kijkt, hoe duurder het wordt. “Ze” weten dat je geïnteresseerd bent. Na het verwijderen van je cookies ben je weer “nieuw” en krijg je de beste prijs.

• Lidwien61

Hoi Hendrika,

Bedankt voor de tip. Ik heb dit wel eens nagevraagd bij de reisorganisaties, en ze proberen je dan van alles op de mouw te spellen maar dit verklappen ze uiteraard niet. Ga het eens uitproberen!

Het ene reisbureau gaf de vliegtuigmaatschappij de schuld, extra reservering van stoelen…, de ander had het over het aantal kamers wat ze vast kunnen leggen.

Weer wat geleerd! (hoop wel dat ik nog steeds het goedkoopst geboekt heb…..)

Gr Lidwien

• steven

Spotprijzen? Ze spotten met ons:((td)!

• Pauze

Mijn cookies worden automatisch verwijderd bij het afsluiten van de pc.

's Middags laat geboekt, pc 's avonds afgesloten en volgende ochtend pas weer aangezet met dus dat prijsverschil.

Nah…snappen zal ik het wel nooit. Wel een flink voordeel behaald :)-D

• Hendrika

Nu nog eens de prijzen van annuleren naar beneden. Ons is de hoofdprijs berekend met 3/4e van het totaalbedrag, terwijl de touroperators de reizen pas aan de hotels betalen als de reizigers al ruim 1 tot 3 maanden weer terug zijn. Een vliegtuigstoel kan ik nog begrijpen, de hotelnota die in het bedrag verwerkt zit niet, want onze annulering is ongetwijfeld weer verkocht. Dus winwin situatie.

Gelukkig, in ons geval, krijgen wij deze kosten van de reisverzekering terug.

• ron47

wij gaan ook op 19 november naar hurghada