Situatie in Hurghada 15 Augustus

• Merel

Hopelijk komt er geen negatief reisadvies, aangezien ik me enorm verheug op een fijn weekje duiken in Hughada!

Voor de zekerheid het duiken nog niet geboekt, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat ik de volgende week zaterdag gewoon het vliegtuig naar Egypte instap.

Jammer dat de media de meeste zaken opblaast, 2 jaar geleden was er in Hurgahda eigenlijk ook weinig aan de hand.

Peter, bedankt voor de updates, het stelt zeker gerust!

Groeten,

Merel

• Erik

Ook ik heb gebeld met BuZa.

Het antwoord wat ik kreeg was: het reisadvies is wel aangepast, maar ze mogen nog niet zeggen waarin. Het nieuwe reisadvies wordt zo snel mogelijk geplaatst op de site van Rijksoverheid.

Tip: je kan je abonneren op deze pagina en een direct mail-alert krijgen als er wat veranderd.

Om eerlijk te zijn, zijn wij de “spanning” een beetje zat en hopen we op een negatief reisadvies zodat we het volledige bedrag van onze reis terug krijgen en we gewoon wat anders boeken.

Ook al hebben we echt heel veel zin om naar Egypte te gaan!

Groeten,

Erik.

• petra

wij vertrekken morgen naar hurgada dus wordt wel spannend of we kunnen vertrekken dus wij houden deze site goed in de gaten

• Jacqueline

De tv draait hier ondanks het mooie weer overuren. Ieder uur zitten we aan de buis gekluisterd voor een nieuwe update van het journaal.

Peter, heel erg bedankt dat je ons op deze manier op de hoogte houdt. Jij weet als geen ander hoe de situatie is.

Groeten,

Jacqueline

• Jacqueline

Hoi Peter,

Bedankt voor de update maar weer. We houden de berichten in de gaten.

Groeten,

Jacqueline

• hennie

Nou wij gaan ook op 31 aug naar Dana beach en wij hopen dat het wel door gaat ,als je er een maal bent heb je toch lekker vakantie ,we leven er er wel naar toe….

• sonja

Mijn Dochter,Schoonzoon en Kleinkinderen zitte aqua jungle in hurghada,gisteravond heb ik haar via facetime gesproken ze was in een winkelcentrum 10 minuten vanaf het resort,volgens haar was er niets aan de hand daar.Maar ook wij volgen al deze berichten en ook ik wil Peter bedanken voor zijn informatie.Verder hoop ik voor iedereen die de komende tijd richting Hurghada gaan dat ze groen licht hebben en wens iedereen een veilige vacantie toe.

• Roko1984

Volgens de telegraaf:

Terwijl het Calamiteitenfonds zich nog beraadt over hoe te reageren op het verscherpte reisadvies naar Egypte van het ministerie van Buitenlandse Zaken, heeft touroperator Corendon al het zekere voor het onzekere genomen. In plaats van morgen met twee afgeladen toestellen naar Egypte te vliegen, gaan de geplande vluchten leeg naar de Rode Zee-kust, om daar toeristen op te pikken. Reizigers die naar Egypte zouden afreizen, krijgen vanavond een telefoontje dat hun vakantie niet doorgaat.

Andere touroperators als TUI en Neckermann beraden zich nog op te volgen stappen.

Zeer jammer allemaal, als je van iedereen daar hoort dat er vrijwel niks aan de hand is, ben ook ben dat mijn vakantie naar Hurghada niet doorgaat.

• Annet

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit Hurghada!

Toeristen mogen de resorts niet meer verlaten! Ik ben vanochtend met de boot weggeweest, vanuit een resort en toen we weer naar buiten liepen, werden we tegengehouden omdat gasten het resort niet meer mochten verlaten en er zou iets voorgevallen zijn in het centrum! Onderweg bij de politie tanks paraat zien staan. Voorzorg of?? Allemaal heel erg vaag, Peter weet jij hier meer over?

Ik hoor allemaal vage dingen maar ik kan niks vinden om het te bevestigen…

Moet er wel aan toevoegen dat ik me nog geen moment onveilig gevoeld heb, zelf zit ik in de buurt Al Kawther. En binnen de resorts zal het ook veilig zijn.

Groetjes Annet

• Erik

Even een laatste berichtje:

Wij gaan niet.

We hadden geboekt via Arke en zij hebben ook besloten alle vluchten van zaterdag en zondag te annuleren.

Ons volledige reisbedrag wordt nu terug gestort.

Ook hebben we al wat anders gevonden (11 dagen Turkije) dus wij gaan zeer tevreden en met een gerust hart op vakantie.

Voor iedereen die nog twijfelt/afwacht raad ik je aan gewoon te bellen met je reisorganisatie.

Nogmaals dank aan Peter voor alle info!!

Groeten,

Erik.