Situatie in Hurghada 15 Augustus

• karen m

wy vertrekken binnen 2 weken naar hurgada en ik moet eerlijk zeggen ondanks het feit dat er geen negatief reisadvies is heb ik niet veel zin om nog te vertrekken

ik vraag me af waarom ze geen negatief reisadvies geven ik begryp dat het daar nog niets is maar wie zegt dat het niet verder gaat naar daar..

Wat als ik daar ben en het geweld komt naar hurgada wat dan ???

Ik ben zowiezo van plan om opmijn hotel te blyven ik durf echt niet anders

deze vakantie zou bedoeld geweest zyn voor volledige rust

maar denk niet dat ik echt rust zal hebben

by het minste dat ik zal horen zal ik paniekeren

het zit gewoon zo ik wil nog niet dood!

oh en dan nog een vraagje

Obama raad alle reizen naar egypte af waarom doen wy dat niet (belgie)

reis anuleren heft geen zin want dan zyn we ons geld kwyt

zie het echt niet zitten om te gaan

mja

• Ingrid

Hoi Merel,

Wij zijn gister teruggekomen van Titanic Beach.Er was daar niks te merken van de onrusten die woensdag in Hurghada waren.Die waren in Dahar,het oude gedeelte en dat zit een end van Titanic Beach af.Het vliegveld was ook goed bewaakt.Probeer lekker van jullie vakantie te genieten

• jopie

wij gaan 31 augst naar hurghada ,en heb er wel zin aan .

en volgens peter overeem is het echt wel rustig daar .

en hij woont er dus geloof ik hem, in plaat van de berichten hier

je moet gewoon deze pagina in de gaten houden .

blijf je op de hoogte .

geniet gewoon van je vakantie en je rust tis echt heerlijk in hurghada

jopie

• Danique

ik ga zaterdag 31 augustus met mijn vriend naar Hurghada, na de berichten van woensdag was ik wel geschrokken.

ik houd constant deze pagina in de gaten en door de berichten van Peter ben ik weer gerust gesteld en gaan wij waarschijnlijk gewoon onze vakantie vieren in Hurghada.

ik blijf deze pagina volgen voor eventuele veranderingen.

heel erg bedankt dat jullie de mensen op de hoogte houden over de situatie in Hurghada, ik heb er super veel zin in en het zou erg jammer zijn als we deze reis zouden moeten omboeken.

groetjes

Danique

• merel

Bedankt ingrid voor je berichtje….ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. duitsland heeft net wel negatief advies afgegeven. we houden het in de gaten…

• Jacqueline

Hoi Peter,

Nog 24 uur voordat wij in het vliegtuig stappen om naar Hurghada af te reizen. Er wordt NOG geen negatief reisadvies afgegeven voor de badplaatsen maar dat wordt in NL van uur tot uur bekeken. Je zult snappen dat de twijfel het op dit moment het wint van de voorpret.

Kun jij de laatste stand van zaken weergeven?

Alvast bedankt,

Jacqueline

• Peter Overeem

Hallo Mars,

Ik weet niet waarom reisorganisaties dit doen, er is niets aan de hand in Hurghada, de enige reden die ik kan verzinnen is dat de reisorganisaties de gasten in het hotel willen houden zodat ze zelf tripjes etc. kunnen verkopen. Dit hebben we in het verleden wel meer gehoord waarbij reisorganisaties het afraden om ergens anders dan bij hun trips te boeken omdat mensen dan niet verzekerd zouden zijn. Dit is absolute kolder aangezien er op hun eigen brochure (in de kleine lettertjes) staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de door hunzelf georganiseerde trips aangezien ze alles uitbesteden aan derden.

Wij halen al onze gasten kostenloos op bij alle hotels in Hurghada en hadden vanmorgen ook een probleem bij Iberotel Aquamarine waar de gasten van het hotelpersoneel niet met ons mee mochten, deze mensen missen dus een mooie duikdag.

Laat je niets wijsmaken zou ik zeggen, reisorganisaties MOGEN je niet beletten het hotel te verlaten, dat is je eigen beslissing. Natuurlijk ga je op eigen verantwoordelijkheid op pad, maar dat is nooit anders geweest. Als je thuis de deur uit stapt is dat ook op eigen verantwoordelijkheid.

• Peter Overeem

Hallo Ad,

Nog steeds ga je naar Hurghada, een toeristenplaats waar je weinig Moslim broeders zal vinden :-)

Jou hotel zit zo'n 10 Km ten zuiden van El Dahar waar wel wat opstootjes zijn geweest.

• Peter Overeem

Hoi Jacqueline,

De situatie in Hurghada is op dit moment nog hetzelfde, we merken nauwelijks tot niets van de gebeurtenissen van afgelopen woensdag.

Het reisadvies van het ministerie is niet veranderd en ook de ANVR ziet geen reden om geen vakanties uit te voeren naar het Rode Zee gebied.

Natuurlijk allemaal heel begrijpelijk dat mensen zich zorgen maken over hun vakantie maar daar is op dit moment nog geen reden toe.

• Menno

Beste Jacqueline,

Ik zit in hetzelfde schuitje. Zojuist gebeld met Ministerie van Buitenlandse Zaken. Die zei mij dat het reisadvies nu wordt aangepast, en dat ze groen licht afwachten om het te kunnen publiceren. Ik verwacht in navolging van Duitsland een negatief reisadvies.

Groeten,

Menno