Situatie in Hurghada 15 Augustus

• Jacqueline

Dank je wel Peter, dit stelt weer enigszins gerust.

• Peter Overeem

Hoi Ad,

Ik denk niet dat een advies zoals jij nu plaatst afgegeven is door de minister, ik heb net nog even gekeken en het reisadvies is in dat opzicht niet gewijzigd.

Wil je duiken of een dolfijnentrip boeken dan hoef je meestal niet eens je hotel uit als je het aldaar boekt, verder halen de meeste duik/snorkelcentra hun gasten bij het hotel op zodat je zlf niet een taxi hoeft te regelen. En waar ben je veiliger dan op zee?

Groetjes,

Peter

• Erik

Hallo Peter,

Dank je voor alle info dusver.

Ook wij gaan zaterdag weg.

Kan jij ons iets vertellen over ons hotel en de situatie?

Het is het Triton Empire Hotel (NIET het Triton Beach Resort al zullen we overdag voornamelijk daar zijn).

Hoe ver is dit van het oude dorp en zullen wij evt wat merken van overlast?

Groeten en alvast bedankt,

Erik.

Ps. Ik heb je ook een prive bericht gestuurd hierover.

• Ad

Peter,

Nee was vanmorgen op radio 2 hier in nederland waar hij het zei.

Laatse nieuws hier KLM boekt vluchten naar egypte om en zien weer beelden via cnn dat er weer grote rellen zijn in de grote steden en dat het dode tal alleen maar opploopt.

Het escaleert alleen maar meer en erger momenteel, zit toch eigenlijk al te hopen op een negatief reis advies..

Mensen die zaterdag al gaan misschien dat die ook nog wat kunnen posten hoe de reis is verlopen, ook bij het vliegveld etc.

Wij zitten in primasol titanic aquepark weet iemand misschien hoe daar de situatie is en de sfeer?

Mvg,

Ad

• Menno

Ik weet ook niet wat te doen. We vertrekken zaterdag, maar het voelt vrij bizar om op strandvakantie te gaan naar een land/stad dat op de rand van een burgeroorlog lijkt te staan. Ik verbaas mij erover dat de reisadviezen niet worden aangepast. Ik begrijp best dat de resorts op dit moment nog geen hinder ondervinden, maar een land waar de noodtoestand is afgeroepen, alle musea e.d. zijn gesloten i.v.m. dreigingen en deze week ruim 500 man vermoord zijn, kan je toch moeilijk veilig noemen. Tegelijkertijd zal als we nu annuleren al ons geld weg zijn.

• andre.m

wij gaan zaterdag ook naar Egypte, landen dan ook in Hurghada maar zitten in makadi bay.

hopend dat alles goed gaat en niets merken van het geheel.

wij hebben er veel zin in maar aan de andere kant ook wel een dubbel gevoel.

wij wachten wel af.

• b schoolmeester

ikzelf vertrek pas 30 novemer hoop dat het tegen die tijd bijgedraaid is zoniet

laat ik t ruim op tijd omboeken.

zou me eerste keer op vakantie naar het buitenland met het vliegtuig zijn

hoop echt dat t met een sisser afloopt

• mars

Peter,

Weet jij iets dat de resortgasten niet het resort mogen verlaten door de reisorganisatie, er zit een bekend stel van mij in de buurt van het HIton en mogen het resort niet af. Hoe zit zit bij de hotels in Sakkala, zoals Minamark waar wij zaterdag naar toe gaan.

groet mars

• mars

Peter,

Weet jij iets dat de resortgasten niet het resort mogen verlaten door de reisorganisatie, er zit een bekend stel van mij in de buurt van het HIton en mogen het resort niet af. Hoe zit zit bij de hotels in Sakkala, zoals Minamark waar wij zaterdag naar toe gaan.

groet mars

• merel

Hallo,wij gaan zaterdag naar titanic beach met 2 kinderen. We zijn eigenlijk als de dood om te gaan. en hopen ook op negatief reisadvies . dit is toch niet ontspannen op vakantie gaan.wie zit er nu of gaat er zaterdag ook naar dit hotel met kids. wij gaan met 1 van 10 en 1 van 2 allebei jongens. en hoe is de situatie nu……er staat weer een mars gepland voor vandaag.