Hallo allemaal,
Maar weer even een nieuw topic aangezien er sinds gister toch weer veel mensen ongerust zijn, hierbij de huidige situatie. Over de toekomst kan ook ik niets zeggen, dus vragen over hoe de situatie over 2 maanden zal zijn kan niemand voor je beantwoorden, gewoon de berichten van mij een Aard volgen dan.
Ten eerste moet ik toegeven dat er in Hurghada gister ook wat opstootjes zijn geweest, dit was dan in El Dahar, het oude dorp waar blijkbaar toch een paar aanhangers van de Moslim Broederschap leven. Ik heb dat ook alleen maar van horen zeggen, heb er zelf niets van gemerkt. Dit zal in Hurghada altijd beperkt blijven aangezien er hier niet veel mensen leven die deze partij ondersteunen. De Moslim Broeders zijn niet goed voor het toerisme wat betekent dat in Hurghada bijna niemand voor deze partij is omdat iedereen z'n brood moet verdienen met het toerisme.
Als we het over Hurghada hebben moet je je realiseren dat dit een stuk kustlijn is van ongeveer 30 kilometer en bijna alle hotels in Hurghada liggen ver weg van het oude dorp. Ook is er eigenlijk geen reden te verzinnen om daar heen te gaan. Er zijn een paar hotels die in het oude deel van Hurghada liggen waardoor je (bij mogelijke schermutselingen) meer gebonden zou zijn aan je hotel.
Wat mij betreft is er dus nog steeds geen enkele reden om de vakantieplannen te wijzigen, het is hier gezellig druk op het strand, vandaag zijn er 2 boten van ons uitgevaren met bijna alleen Nederlanders, de taxi's rijden op straat af en aan etc. Wil je naar Egypte om de Piramides te zien of andere trips het land in te maken dan zou ik de verwachtingen wat bijstellen, deze trips zou ik nu niet aanbevelen.
PS vanmiddag heb ik weer een interview via Skype met RTL4, dus ik denk vanavond wel weer wat in het nieuws.