Situatie in Hurghada

• DaveyM

Hey iedereen,

Weet er iemand of er nog uitstappen worden geregeld vanaf Hurghada naar bvb de piramides, Karnak, Egyptisch museum etc… wij zijn ons gewaar dat dit in de grote steden is gelegen en er enig gevaar mee gemoeid is. Wij hebben voor september 2 weken geboekt in Arabella Azur hotel en zouden graag ook nog wat bezichtigen. Enige suggesties zijn zeker welkom.

• steven

Hoi Davey,

Vraag het aan Miriam Kok, van Kingfishertours (bovenaan dit prikbord). Zij wonen in Luxor en kennen de actuele situatie als geen ander!

Het museum zal moeilijk worden, daar het aan, Het Plein ligt. Voor Luxor en de piramides even de actuele situatie afwachten, je kan

trouwens bij Miriam ook een combi van Cairo en Luxor boeken en als zij zeggen dat het kan, dan zullen zij ervoor zorgen dat je van de

onrusten niets meekrijgt!

• C&J

Wij komen gewoon eind augustus naar hurghada! We zullen er inderdaad niets van merken!

• alex68

Hallo Davey ik heb zelf mat Tilly wat tripjes gemaakt en die waren goed verzorgt.

Tilly heeft een eigen website en is zelf ook in Hurghada,Ik ben bang dat Cairo en Luxor wat te link is om heen te gaan maar in Hurghada kan je je ook wel vermaken hoor.Veel plezier

• aart bos

Beste Klaas,

wat er op nu.nl stond word door de mensen in Hurghada NIET onderschreven of ervaren. ook niet door hardwerkende nederlandse ondernemers die hun stinkende best doen om de nederlandse mensen een fijne vakantie te laten hebben. en ja we proberen nog wat te verdienen ook, zodat ook de winter wordt doorgekomen.

Voodoo dovers is geen “duikschooltje of zo iets” maar een plek waar honderden/duizenden zich iedere keer goed verzorgd voelen. niet zo denigrerend dan svp. jij had toch al besloten je elders te gaan vermaken.

zelf hebben wij een “frikandellenplekkie of zo iets” waar we ons proberen te vermaken en mensen plezier te laten hebben. jammer dat je niet komt ! mis je de sfeer die gewoon goed is !

• Peter Overeem

Hallo Klaas,

Mijn opmerking gister was duidelijk, “mensen die hier net geweest zijn en echt weten waar ze het over hebben” mij met m'n “duikschooltje” hoef je dus echt niet te geloven, want natuurlijk ga ik mensen overtuigen om hierheen te komen als het onveilig is….. denk je nu zelf dat dat een goed plan zou zijn? Ons duikcentrum heeft vooral gasten die hier al jaren komen, dat zijn inmiddels vrienden en daar zal ik echt niet tegen liegen want dan weet ik zeker dat ze me de volgende keer niet zullen geloven.

Ga voor de actuele informatie over Egypte naar de bron (waar nu.nl ook z'n info weghaalt en het dan fout interpreteert) het volledige reisadvies staat op www.minbuza.nl en dan kan je ook zien dat de opmerking over vijandigheid tegenover buitenlanders/toeristen niet geldt voor de kustplaatsen.

Verder zie ik absoluut geen reden waarom jij hier nog in discussie gaat, je hebt geen info over de actuele situatie, je hebt al besloten dat je liever ergens heen gaat waar de hotels overvol zitten en je lekker een biertje kunt pakken met de Russen, en de info die je dan neerzet haal je van Nederlandse websites die ook geen idee hebben. M.a.w. laat het verstrekken van informatie over aan diegenen die er wat van weten, dat maakt dit forum een stuk bruikbaarder voor iedereen die wel graag de waarheid wil weten over de situatie.

Verder wens ik je een fijne vakantie naar welke bestemming je ook gaat.

• Klaas

Heb ik je zieltje geraakt.waar ik in discusie ga bepaal ik zelf wel, als jij hier niet tegen kan moet je weg wezen op dit forum.

• alex68

klaas je bent een eigewijze eikel die niet op dit forum thuis hoort ,zo duidelijk?

Hoe ken jij vanuit je luie stoel in Nederland de situatie beter bekijken dan iemand die er ter plaatsen is ????????

• tonblokzeijl

Klaas

Wat ben jij een zielig mannetje je verteld allerijl onzin verhalen en val hard wekende mensen aan zonder de feiten te kennen

Las weer een dom berichtje van je de Amerikanen waarschuwen voor terreur dreiging in midden oosten dom dom dom man dat doen ze al jaren Sins 911 weet je wel toen vlogen die vliegtuigen in die gebouwen is er aan een waarschuwing voor terreur

Je heb het over zaken waar je niets van weet ,mensen die ter plekke werken en leven maak je min of meer voor leugenaar uit triest ben je .

Zal je wat vertellen ik woon en werk in Rotterdam neem aan dat je weet waar dat ligt deze week alleen al waren er 25 schiet steek incidenten

velen vechtpartijen en het aantal berovingen word niet eens meer bijgehouden ga daar ook zeker niet naar toe Klaas want het is zo gevaarlijk daar .

Wat jij moet doen is in een hutje op de hei gaan zitten wel uitkijken want misschien zit er wel een spin .

Ik vertrouw de mensen zoals Aart en Peter wel en ga 13 Aug gewoon lekker vakantie vieren in Hurgada

Waar je ook naar toe gaat een risico is er altijd das hoort nu eenmaal bij het leven Klaas

Mensen zoals Aart en Peter moet je in ere houden natuurlijk willen ze wat verdienen wil ik ook maar is geweldig hoeveel info ze momenteel verstrekken Heren bedankt hiervoor mede daardoor komen wij gewoon weer lekker vakantie vieren bij jullie en wie weet kom ik wel om een Bakkie Aart

Mensen laat idioten zoals Klaas maar schrijven helaas weet hij niet beter

Groetjes Ton

• suzanne

DaveyM. Je hebt een mooi hotel uitgezocht. Zelf ben ik 2x in Arabia geweest. Ligt ernaast.

Heel mooi rif bij het hotel. Wel raad ik je aan om naar het Oranje cafe te gaan. Samen met Aart dan gaan snorkelen in Sharm el Naga.( is trouwens geen geheim meer) Super leuk.

Verder niet te veel piekeren of het wel veilig is. De rellen zijn een heel eind van Hurghada. En Aart zal je zeker eerlijk op de hoogte houden.dan kan ik je alleen nog een hele fijne vakantie toewensen.

Gr. Suzanne