Tja, al weer terug van onze vakantie in Hurghada. Jammer dat Aart niet meer op onze vraag heeft gereageerd betreffende de scanner. Want dat ging niet helemaal goed.
En daar het zo gezellig was in de Orange Bar, wilden we Aart nog niet het verhaal vertellen.
Hier ons droevige relaas.
De vliegreis is voortreffelijk verlopen en Carla heeft gewoon de hele reis op het damestoilet gezeten. Ondanks de pilletjes tegen reisziekte, heeft Carla niet alles binnen kunnen houden. Maar gelukkig hoefde ze haar plas niet op te houden en heeft ze dat dan ook naar hartelust gedaan. De mevrouw van Transavia zei dat het helemaal niet erg was al die rommel in het toilet want ze hadden een hele goede Egyptische schoonmaker die dat wel op wilde ruimen. En voor de hele vieze klusjes nam hij altijd zijn vrouw mee, die dit dan kon doen.
Eenmaal bij de scanner aan gekomen, moest Carla er dus aan geloven. Zo gezegd en gedaan en Carla werd door twee douane-meneren in de scanner gekieperd. En hier ging het mis.
Na een seconde of vijf in de scanner kwam er allemaal rook uit gevolgd door een doffe knal. Gelijk onze astronaut Andre Kuipers, werd Carla gelanceerd en maakte een kleine vlucht door de hal heen. Gelukkig maakte ze een zachte landing op die vriendelijke Egyptische meneer.
Jullie zullen begrijpen dat Carla, met grote ogen als van een Egyptenaar die het lichaam van een westerse vrouw afscant en de snelheid van een kameel die het Tahrirplein af rent, de vlucht nam, en alras een berg net aangekomen toeristen omkegelde. Tot overmaat van ramp werd ze achtervolgd door drie Egyptenaren met allemaal een c*nd**m in hun hand.
Met tranen in onze ogen aanschouwden we het gebeuren. Het laatste wat we van Carla hebben gezien is dat ze al mekkerend en smeulend de startbaan op rende en in de duisternis verdween.
Met de schrik nog in mijn lichaam vroeg ik mij af waarom Aart dit niet aan ons had verteld. Aart weet alles van Egypte, dus dit had hij moeten weten.
Mochten jullie Carla ergens op of rond het vliegveld van Hurghada zien, zouden jullie ons dan even willen inlichten. We denken wel dat Carla, gezien het gebeuren, geen witte stip meer op haar achterste heeft. Verder kan de onverwachtse lucht van shoarma ook een indicatie zijn dat Carla in de buurt is.
Zoals gezegd, wij zijn weer thuis maar missen Carla ontzetten veel. Help ons alstublieft.
Groet, Ton en Wilma