Orangecafe-hurghada.nl

• aart bos

wat ook helemaal fout is:

als je kleine, jonge jongens tegenkomt die papyrus aanbieden meteen scherp zijn. ze hebben er hooguit 1 of 2 die ze over een arm aan je laten zien. die ene papyrus schermt de andere hand af die op zoek gaat naar je spullen. beetje duwen en trekken en ze hebben je gerold. het is een team van 3 man. 2 jochies die je benaderen en de derde staat vlakbij met een moter; ze zijn dus zo weg. ze zijn het meest actief op stille stukken tussen de drukte.

wat te doen:

uit de buurt blijven, van je weg houden, ze verrot schelden in nederlands en indien nodig gillen, schreeuwen en evt rossen.

als ik ze zie stop ik en jaag ze weg. en ja helaas, steeds vaker

• Lidwien61

Deze heb ik niet gezien. Wat mij wel op viel op Sheraton Road, was dat de straatverkopers lang bleven door drammen en niet van ophouden wisten, haha nou kan ik heel boos kijken en dat hielp wel. Bij de winkels vond ik ze voor 't eerst niet zo opdringerig, dat viel echt op. Nou gaan sommigen ons inmiddels herkennen dus misschien scheelde dat ook. Maar ik vond het wel positief.

• agnes

Voorbij Arabia/Sunny Days Palacio richting Dahar heb je ook een lang donker stil stuk.

We liepen hier sávonds tegen 20.00 uur en zijn gelopen tot net voor de bocht waar Beirut zit en zijn toen weer omgedraaid richting hotel. Er was een bruilofstfeest aan de gang dus veel getoeter en auto's die heeltijd heen en weer reden.

Hier schijnen ze ook te lopen, gelukkig hebben wij ze niet gezien.

• de badmuts

Tja, al weer terug van onze vakantie in Hurghada. Jammer dat Aart niet meer op onze vraag heeft gereageerd betreffende de scanner. Want dat ging niet helemaal goed.

En daar het zo gezellig was in de Orange Bar, wilden we Aart nog niet het verhaal vertellen.

Hier ons droevige relaas.

De vliegreis is voortreffelijk verlopen en Carla heeft gewoon de hele reis op het damestoilet gezeten. Ondanks de pilletjes tegen reisziekte, heeft Carla niet alles binnen kunnen houden. Maar gelukkig hoefde ze haar plas niet op te houden en heeft ze dat dan ook naar hartelust gedaan. De mevrouw van Transavia zei dat het helemaal niet erg was al die rommel in het toilet want ze hadden een hele goede Egyptische schoonmaker die dat wel op wilde ruimen. En voor de hele vieze klusjes nam hij altijd zijn vrouw mee, die dit dan kon doen.

Eenmaal bij de scanner aan gekomen, moest Carla er dus aan geloven. Zo gezegd en gedaan en Carla werd door twee douane-meneren in de scanner gekieperd. En hier ging het mis.

Na een seconde of vijf in de scanner kwam er allemaal rook uit gevolgd door een doffe knal. Gelijk onze astronaut Andre Kuipers, werd Carla gelanceerd en maakte een kleine vlucht door de hal heen. Gelukkig maakte ze een zachte landing op die vriendelijke Egyptische meneer.

Jullie zullen begrijpen dat Carla, met grote ogen als van een Egyptenaar die het lichaam van een westerse vrouw afscant en de snelheid van een kameel die het Tahrirplein af rent, de vlucht nam, en alras een berg net aangekomen toeristen omkegelde. Tot overmaat van ramp werd ze achtervolgd door drie Egyptenaren met allemaal een c*nd**m in hun hand.

Met tranen in onze ogen aanschouwden we het gebeuren. Het laatste wat we van Carla hebben gezien is dat ze al mekkerend en smeulend de startbaan op rende en in de duisternis verdween.

Met de schrik nog in mijn lichaam vroeg ik mij af waarom Aart dit niet aan ons had verteld. Aart weet alles van Egypte, dus dit had hij moeten weten.

Mochten jullie Carla ergens op of rond het vliegveld van Hurghada zien, zouden jullie ons dan even willen inlichten. We denken wel dat Carla, gezien het gebeuren, geen witte stip meer op haar achterste heeft. Verder kan de onverwachtse lucht van shoarma ook een indicatie zijn dat Carla in de buurt is.

Zoals gezegd, wij zijn weer thuis maar missen Carla ontzetten veel. Help ons alstublieft.

Groet, Ton en Wilma

• aart bos

na alle ellende met een boze sinterklaas ( wat we eindelijk verwerkt hadden ) nu het relaas van ton w over carla.ik kom tot de volgende punten:

1. had het maar meteen verteld bij de eerste gelegenheid toen we elkander troffen, dan had ik zoektroepen kunnen mobiliseren

2. had het niet in een privebericht gekund. ik sta nu op de zwarte lijst bij transavia ( je had me naam toch niet hoeven noemen? )

3. we hebben intussen wel meer begrip voor je ietwat timide stemming toen je de eerste keer bij ons kwam ( opvallend was dat je aangename gezelschap ( hallo wilma ) wel in een blijmoedige stemming was )

4. kreeg een bericht van de “partij voor de dieren” dat zij een klacht heeft ingediend bij de egyptenaren over de scanners; ik schijn nu als straf bij mijn volgende arrival ook door de scanner heen te moeten.

5. discretie was op z'n plaats geweest

en tenslotte: ik heb nooit, aan wie dan ook, vragen gesteld over het meebrengen van een blaatschaap

ps 1. ik heb naar aanleiding van een stukje schrijfsel van ton w over een strandje achteraf waar af en toe mensen naar toe gaan, aan een bevriende relatie aldaar, gevraagd uit te kijken naar carla en indien ze in gezondheid wordt aangetroffen mag ze bij ons komen wonen in een dan te bouwen kinderboerderij ( met andere dieren zoals: vliegen, muggen, kakkerlakjes en ook zwerfkatten )

met gepaste ( maar minder enthousiaste ) groet en een warm bedoelde knuffel voor wilma

ps 2. had geen enkele zin in het gebruiken van hoofdletters ( heeft dus niks met beleefdheid te maken )

dirk ( pseudoniem )

• de badmuts

Beste Dirk,

Natuurlijk had ik het meteen kunnen vertellen, maar ik wilde de pret niet drukken en als nieuweling in jouw kroeg leek mij dit de meest gepaste manier.

Die hulptroepen waren welkom geweest, zei het niet dat mij het beeld van drie hard hollende Egyptenaren achter Carla, ik moeilijk van mijn netvlies kon krijgen. Zeker omdat ik het zware vermoeden had dat de heren amorueze bedoeling hadden met Carla. En zeg nou eerlijk, dat is toch niet wat je direct wilt als je een vreemd land binnnen valt.

Ach, die zwarte lijst van Transavia stelt niet veel voor. Sterker nog, dat is voor frequent flyers. Transavia zal jou dus zeker met open armen ontvangen. Bij twijfel kan je gerust eens met het hoofdkantoor bellen.

En die scanner? Niets mee aan de hand hoor. Bij navraag bleek dat de scanner op de winterstand stond. Dit houdt in dat de straling inderdaad sterker is. Maar …. de douane heeft mij belooft dat ze het allemaal goed in de gaten zullen houden. Mocht je dus weer op reis gaan, neem dan even contact op met de heer El Hasr van de emigratiedienst. Hij zal er voor zorgdragen dat alles pieko in orde is en je een prachtige bruine kleur krijgt.

Natuurlijk had jij niet gevraagd om Carla mee te nemen, maar we vonden het juist zo leuk dat we haar dus niet achter konden laten in Nederland. Zeg nou eerlijk, het was toch een prachtige verrassing geweest? Trouwens, goed idee van die kinderboerderij. Ik vertrouw erop dat Carla wel weer terecht zal komen en een goed leven in Egypte zal hebben. Mag de kinderboerderijhouder wel van het vrouwelijk soort zijn?

Als laatste. Wat is dat toch met Wilma? Dirk, vriend, je wilt toch niet dat ik je vrouw ga bellen?

Rest mij een ieder een goed uiteinde toe te wensen en veel vakantieplezier voor het volgende jaar.

Groet, Ton en Wilma

• Utrechtse gek!

ton joggie je sou tog niks segge over die wilma , as se messie t hoort gaan alle gladioolen slap hange op sjam el nagel , sorry sinterklaas t most er effe uit en ik weet als enige

dat u goed bent thuisgekome .

• aart bos

hier in hurghada kan je bij bepaalde hotels/resorts de telegraaf kopen. altijd een dag te laat, regelmatig niet en natuurlijk veel te duur.

de aardige mensen die hier naartoe komen en een krant in het vliegtuig lezen laten die daar altijd achter, maar je kan er iets veel leukers meedoen. meenemen. de mensen in je hotel die er al een poosje zijn kan je er blij mee maken en ons al helemaal. er is niks heerlijkers als de telegraaf doorbladeren onder het genot van een bakkie ( maar natuurlijk ook het ad, de trouw of de volkskrant benne welkom )

( nieuwsgek ) aart

• lazeroms@planet.nl

he aart, is bn de stem van 24 maart ook goed?

• TOM van Straalen

Hoi Aart,

Ik kom vrijdag .

Is “de Waarheid ” ook goed ?

Hoe kan zo'n linkse rakker nou de Telegraaf lezen ha/ha.

Zie je vrijdag

Gr tom

P.S. Waarschuw HORUS ook, dat we komen.