voor het eerst naar egypte

  • simone de vries

    Hoera!!!!!!Heb eindelijk mannetje omgepraat ,wij gaan naar Egypte.

    Heb nu natuurlijk veel vragen,en hoop dat ze hier beantwoord kunnen worden.

    1 e waarheen Hurghada of sharm el sheike?????(vriend van ons raadde ons sharm el sheike aan,maar twijfel.Hij gaat nl alleen maar om te duikenen wij willen ook savonds lekker winkelen

    welke maand ?????? februari of maart??????

    Wil graag snorkelen Wat is een mooi rif en welk hotel raden jullie me aan?????(niet te duur natuurlijk :-)

    Nu een hele stomme vraag . Wij zijn nl mensen die het heerlijk vinden lekker savonds op ons balkonnetje te zitten en iets te drinken te nemen,nu zijn wij ook geen mensen om aldoor naar de bar te lopen en houden ervan ons eigen biertje en wijntje op de kamer te hebben. Volgens een vriendin van ons is er geen bier en wijn in Egypte te koop in de supermarkten???????

    en als last maar niet het onbelangrijkste , de veiligheid. Las overal al dat het in de touristische streken veilig is,is dat zo???????

    Hoop dat al mijn vragen beantwoord worden,

    Alvast bedankt door ons.

    Piet en Simone

  • kicksr

    Simone, in de eerste plaats zul je geen spijt krijgen om naar Egypte te gaan.

    Ik kan je een paar antwoorden geven maar die zijn gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

    Wij gaan vaak naar Marsa Alam vanwege het snorkelen en ook vaak naar El Gouna vanwege het plezierige winkelen zonder opdringerige verkopers.

    Net als jullie zitten wij graag op ons balcon en genieten dan van een Bacardi-cola. Die Bacardi neem ik mee van het vliegveld en in El Gouna is er een taxfree-winkel waar je binnen 48 uur na de landing sterke drank en sigaretten kunt kopen. In Hurghada is er ook zo'n winkel, heb ik gehoord. In El Gouna is er trouwens ook een gewone drankwinkel met een beperkt assortiment en in een paar supermarkten is er ook drank te koop, al moet je daar soms om vragen. Voor andere plaatsen weet ik dat niet.

    In Marsa Alam zijn diverse mooie riffen waar zelfs zeeschildpadden te zien zijn en er schijnen ook 2 zeekoeien te zijn maar die heb ik nog niet gezien.

    Qua temperatuur is maart beter dan februari.

    Wat veiligheid betreft kan ik je geruststellen. In de toeristenplaatsen zul niets merken van politieke problemen.

    Ga er gerust heen.

    Ongetwijfeld zullen anderen op dit forum je ook nog overladen met tips.

  • Klaas

    Balkonnetje zitten zit je in Egypte prima ,dit doen bijna alle Nederlanders.ik vind dit altijd een kansloos gebeuren maar natuurlijk moet iedereen doen waar hij zich prettig bij voelt.ik blijf alleen op mijn kamer als ik ziek ben.

  • Klaas

    Nergens ter wereld ben je echt veilig ,maar een aanslag op toeristen kun je momenteel eerder in Egypte dan ergens anders verwachten .Er is daar natuurlijk wel het een en ander gebeurd en bepaalde mensen willen echt wel aandacht .

  • steven

    Hoi Simone,

    Leuk voor de eerste keer, pas op het kan verslavend zijn:D!

    Ik zou voor Hurghada gaan, er word nog steeds niet op Sharm gevlogen tot februari en daarna is het nog maar afwachten.

    Als je gaat voor Hurghada en je wilt een mooi rif voor de deur, dan zijn er eigenlijk maar drie resorts die in aan merking

    komen nl Arabia, arabella en Bel air. Liggen alle drie bij elkaar en zijn niet duur.

    Stel je niet te veel voor van winkelen, er zijn honderden winkeltjes en die zijn allemaal hetzelfde, de mooiste wandel/winkel

    gebieden zijn, de new marina en de boulevard waar oa Sindbad en Giftun resort aan liggen.

    Het klopt dat je geen alcohol op straat kunt kopen.

    Ik zou voor eind maart gaan, dan word het weer lekker warm.

    Het is er zeker veilig, lees je hier in, over geld, vervoer/taxi's enz.

    Ga, als je dat leuk vind, aan het begin van je vakantie naar het Orange Cafe van Aart Bos, dan heb je de rest

    Van je vakantie profijt van zijn praktische tips en ervaring.

    Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hier, genoeg prikkers met ervaring

    Gr Steven

  • Lidwien61

    Hoi Simone,

    Het is echt verslavend hoor, Egypte….kijk maar eens naar het topic In een woord Geweldig van Mick….

    Je hebt al een aantal goede tips ontvangen, Arabella/Arabia en Bel Air, zijn fijne hotels met een eigen huisrif. Wij zijn vanaf 13 maart a.s. weer in Arabella.

    Kijk eens op Zoover.nl en dan zoeken Egypte/Hurghada, dan kan je alle hotels zien of gericht zoeken op bovenstaande hotels, er staan beoordelingen op die je kunnen helpen bij je keuze.

    Alvast heel veel voorpret, vraag maar raak en natuurlijk een fijne vakantie!

    Gr Lidwien

  • kicksr

    Steven, een opmerking over Sharm el Sheik. Volgens mij vliegen ze eerder want op de tickets die ik vandaag van Arke kreeg heb ik op 31 dec. aldaar een tussenstop.

    Maar ik hoop natuurlijk wel dat jij gelijk hebt want dat scheelt weer minimaal een uur.

  • simone de vries

    Mensen die al gereageerd hebben,alvast bedankt voor het reageren!!!!!!! Zelf had ik Arabella al op mijn lijstje staan .

  • steven

    Kicksr,

    Je hebt gelijk, Arke vliegt weer, Neckermann nog niet.

    Zijn jouw tijden, vertrek 09:00 en aankomst 16:45?

    Dan vind ik dit nog lang, 8:45uur (1uur tijdsverschil al eraf)

    Gr Steven

  • aart bos

    dus voorlopig samengevat: kom in maart naar veilig hurghada, neem een Azur hotel, koop binnen 48 uur je drank bij de taxfree ( bij ons schuin tegenover ) en ga genieten. kijk inderdaad op zoover en heb vast heel veel voorpret.