voor het eerst naar egypte

  • Lidwien61

    Hoi,

    De prijzen zullen heus wel weer zakken hoor, wij boekten altijd pas 6 tot 8 weken voor vertrek en hadden ook een lage prijs. Maar die reisbureau's blijven boeven dus opletten maar.

  • simone de vries

    Zit me heerlijk in te lezen overal over Egypte . Zoover, hier ja eigenlijk overal. Nog 13 weken. Nu zit ik me nog dingen af te vragen

    Hoe lang duurt de busrit naar het hotel vanaf het vliegveld.(wals hoeveelste wordt je afgezet bij je hotel)Is het een idee om een taxi te nemen vanaf het vliegveld naar het hotel? en wat kost dat ongeveer?

    Ja verder heb ik toch hier gelezen dat als je in arabella zit je van alle restaurant van arabian gebruik kan maken????? Op zoover dat dat niet het geval was. Wat is het nou?

    O ja en last inentingen.Is dit echt nodig? Manlief is nl een held op sokken :-)

  • Lidwien61

    Hoi Simone,

    Mijn ervaring tot nu toe naar Arabella of Bel Air, was dat max. 40 minuten in de bus hebben gezeten. Ik vind het altijd leuk om op die manier al van alles te zien (dat gekke verkeer haha, geweldig…). Er staan genoeg taxi's en er is hier ook een topic over. Weet niet wat de kosten zijn.

    Je kan als gast van Arabella niet bij Arabia of Bel Air eten, maar dat is ook echt niet nodig, want er is voldoende keus en de kwaliteit van de keukens en het menu zijn nagenoeg gelijk.

    Wel kan je in 2 restaurants gratis eten, je hoeft dan alleen de drankjes te betalen. Een restaurant bevindt zich op het terrein, bij de winkeltjes en de andere bij de Nieuwe Marina. Deze informatie krijgt je uitgereikt bij aankomst of ligt op je kamer.

    Inentingen zijn in principe niet nodig, maar als je het geruststeld kan je je laten inenten tegen Hepatitus C, meen ik.

    Verder moet je geen kraanwater drinken (ook niet voor tandenpoetsen), er staat flessenwater genoeg op je kamer. Buiten het hotel, geen sla o.i.d eten, omdat je niet weet of het met kraanwater gewassen is.

    Wij zitten ook al helemaal in de voorpret modus, ben al weer 50 eurocent aan het sparen voor de fooitjes, en zo is het hopelijk snel half maart!

    Gr Lidwien

  • agnes

    Hai Simone.

    Met de bus hebben wij er een keer 20/25 min over gedaan, ligt aan het aantal hotels waar je langs gaat. Ook ik vind die ritjes altijd wel leuk.

    De laatste keer zouden we opgehaald worden bij het vliegveld maar door een misverstand, ze dachten dat we een dag later kwamen, hahaha, hebben we toen een taxi genomen en hebben 10 euro betaald.

    Als je met een taxi wilt vergeet je dan niet af te melden bij je touroperator, anders staan ze allemaal te wachten en dat is niet prettig.

    Groetjes Agnes.

  • Huub

    Hallo, Simone.

    Wat inentingen betreft ben ik ook een held op sokken, maar deze prikjes stellen echt niets voor.

    Of deze echt nodig zijn blijkt pas als je terug komt en je hebt iets opgelopen.

    De normale inentingen voor Egypte zijn DTP en hepatitis A tenzij je langer dan 3 maanden verblijft.

    Voor volwassenen geld: DTP is 10 jaar werkzaam.

    Hepatitis A is 25 jaar werkzaam mits deze na +/- 1 jaar herhaald word.

    Voor kinderen geld een andere inenting, dit is een mix, moet je even navragen, deze is levens lang geldig, en is tevens in veel gevallen nodig voor de toekomst als ze b.v. in de zorg gaan studeren en stage gaan lopen.

    Al deze inentingen worden door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed.

    Wat de busrit betreft, ik ben nu 4 keer in Arabella geweest en elke keer werden de mensen van Arabella en Arabia als eerste afgezet en op de terugweg als laatste opgehaald.

    De gasten van Arabella kunnen inderdaad geen gebruik maken van de faciliteiten van Arabia, wat jij waarschijnlijk gelezen hebt is dat de gasten van Arabella in de zomer van 2012 toen het grote zwembad van Arabella werd verbouwd gebruik mochten maken van het zwembad van Arabia en daar ook iets konden drinken.

    Groetjes en alvast veel plezier, Huub.

    p.s. aan Agnes, geef die jongens gewoon een briefje van 5 pond, ze sparen die muntjes op en komen in juni weer bij mij met een hele berg 50 cent munten of ik kan wisselen. ha ha

  • agnes

    Hai Huub.

    Ik moest nog mijn eurotjes wisselen in het hotel voor ponden.

    Betaalde eerder altijd met euro's maar de laatste jaren alleen nog maar met ponden.

    Heb altijd wel wat briefjes van 5 of 10 euro bij me mochten ze kleingeld willen wisselen.

    groetjes Agnes.

  • simone de vries

    Ga ze dus ponden geven goed idee. Dacht toch echt ergens gelezen te hebben wat het eten aan gaat.,maar maakt niet uit. (lees helemaal niet zoveel hoor :-) Wat die inentingen betreft ,mannetje moet er maar aan geloven. Taxi ga ik nog even uitzoeken. Iedereen alvast bedankt voor alle tips. Allemaal een fijn oud en nieuw en op naar een goed 2014

    groetjes Simone

  • hurghada77

    Net als jullie zitten wij graag op ons balcon en genieten dan van een Bacardi-cola. Die Bacardi neem ik mee van het vliegveld en in El Gouna is er een taxfree-winkel waar je binnen 48 uur na de landing sterke drank en sigaretten kunt kopen. In Hurghada is er ook zo'n winkel, heb ik gehoord. In El Gouna is er trouwens ook een gewone drankwinkel met een beperkt assortiment en in een paar supermarkten is er ook drank te koop, al moet je daar soms om vragen. Voor andere plaatsen weet ik dat niet.

    Helemaal aan het eind van Memsha in Hurgada zit een taxfree-winkel waar je sterke drank kan kopen.

    Vergeet je paspoort niet.

  • hurghada77

    Net als jullie zitten wij graag op ons balcon en genieten dan van een Bacardi-cola. Die Bacardi neem ik mee van het vliegveld en in El Gouna is er een taxfree-winkel waar je binnen 48 uur na de landing sterke drank en sigaretten kunt kopen. In Hurghada is er ook zo'n winkel, heb ik gehoord. In El Gouna is er trouwens ook een gewone drankwinkel met een beperkt assortiment en in een paar supermarkten is er ook drank te koop, al moet je daar soms om vragen. Voor andere plaatsen weet ik dat niet.

    Helemaal aan het eind van Memsha in Hurgada zit een taxfree-winkel waar je sterke drank kan kopen.

    Vergeet je paspoort niet.

  • Huub

    Hallo, Simone.

    Ik stuur je straks een privé bericht, wat taxi betreft.

    Huub.