Reisorganisaties en excursies

• Stichting Saida

Ik begrijp dat het internet een inbreuk is op de eerste lijn gasten,die tot voordat iedereen het internet ter beschikking had, automatisch behoorde tot de Touroperators.

Maar welkom in een veranderende wereld.

Mijn bedrijf is ook in 6 jaar totaal omgeslagen van een in de binnenstad gevestigde onderneming, omdat ik afhankelijk ben van binnenlopende klanten, naar binnenkort een vanuit huis opererende onderneming. In de tussentijd biedt het internet mij zakelijk nieuwe kansen door continue te anticiperen op de ontwikkelingen.

Dus met de wetenschap dat we met z'n allen wijzer zijn geworden door het internet, vraagt dat gelijktijdig om anticiperen van de betrokken partijen. Dus wordt de slag gemist bij de eerste aankomst dan is het wellicht handig om zelfs dat moment voor proberen te zijn… dus anticiperen, anticiperen, anticiperen op je product en de benadering van jouw potentiële markt.

De discussie voor wie de winst is van een verkochte reis is mijn inziens niet productief. Aan iedere reis wordt geld verdiend en daar is niets mis mee. De eerste touroperator die aan een reis niets verdient moet volgens mijn nog opgericht worden en dat geldt hetzelfde voor die kleine ondernemer die een reis verkoopt, Egyptisch of niet. Dus iedere partij die zich een sociaal beleid richting Egypte pretendeert, slaat in mijn ogen de plank finaal mis.

Uiteindelijk zal degene die in het zaken doen oprecht is en blijft en daarnaast werkelijk oog blijft houden voor de situatie in een toch derde wereldland en daar extra inspanning voor verricht om dat te verbeteren, de slag winnen bij die reizigers die daar uberhaubt in geïnteresseerd zijn. Tot die tijd is het over en weer bespreken op een Hurghada forum, over wat goed en beter is voor Egypte en de Egyptenaren, in mijn ogen zinloos….

LInda

• edwin maks

Mijnheer KvB,

In het eerste bericht schrijft U allerlei verhalen/feiten wat de mogelijkheden voor excursies zijn in Hurghada.

Ik ben de afgelopen paar jaar inmiddels diverse malen naar Hurghada geweest en ga in Maart voor de 9e maal weer heen.

Ik heb in deze tijd 1 maal een excursie geboekt met een reisorganisatie, Arke, en diverse malen excursies geboekt bij “poolboy's”.

Ook een paar keer heb ik een excursie van dhr. Bos mogen genieten.

Wat het verschil tussen deze excursies is: de excursie door Arke werd gedaan door Egyptenaren die niet hun best deden om zich verstaanbaar te maken.

Tevens gingen we als laatste weg en waren als eerste terug, wat dus betekend dat je de minste tijdsduur van de excursie had.

De excursie georganiseerd door dhr. Bos, was fantastisch, in het Nederlands en gepresenteerd door iemand met verstand en liefde voor het land.

En de excursie vanuit de “poolboýs” was even mooi. Goed georganiseerd en de Egyptenaren deden echt hun best om zich verstaanbaar te maken, Tevens spraken zij met liefde over het land.

Bovenstaande wil dus zeggen dat ik geen excursie meer met reisbureau's boek daar deze naar mijn mening niet voldoen aan prijs/kwaliteit verhouding.

U schrijft dat het verzekeringstechnisch beter is, maar dat is absoluut niet waar.

Mocht je namelijk iets overkomen, wat niemand hoopt, dan kan je je altijd melden bij dhr. Bos van Orange Cafe.

Deze man helpt je daar waar nodig, en dat alles voor een vrienden dienst.

Dus de reisburo's mogen niet zeggen dat de mensen bij problemen allen zijn… Verijs ze eens door naar dhr. Bos. Of is hij een concurrent.

Verder schrijft U dat U niet in wilt gaan over de visum bij het vliegveld.

Waarom wil u dat niet? Wilt u niet vertellen dat de reisorganisaties ca. €10,00 verdienen op 1 visum?

Voor deze €10,00 kunnen de mensen een taxi huren. Verdient de taxichauffeur ook wat.

Nadeel is dat de buschauffeur die de reisorganisatie heeft ingehuurd minder fooi heeft.

Hoop dat u op bovenstaande wilt/kunt en mag reageren op een eerlijke manier.

Groet

Edwin Maks

• Huub

Beste, Edwin.

Als je hebt opgelet kon je weten dat KvdB geen meneer is.

Huub.