Lieve, lieve Aart,
Ten eerste heb ik het ook niet over Orange Cafe gehad, daar begon Joke over en heb daar een reactie over gegeven. Ik zeg dan ook niks ten nadele over de excursies die jij verzorgt want inderdaad ik heb ook mijn ervaring met jouw excursies. Wat ik dan ook schrijf is in het algemeen en stond er eerder niks vermeld over Orange of over jou. Wij hebben zelf ook gasten aankomen die vanuit NL al duik excursie hebben geboekt bij Voodoo. Daarbij hebben wij met Peter gesproken en kunnen wij deze gasten out of target halen voor de reisleiding. Dus samenwerkingen zijn mogelijk!
Daarbij weet jij ook dat voorheen wij met de city tour bij Orange Cafe kwamen en op deze manier ook gasten laten kennismaken met Orange Cafe. Waar jij geld aan verdiende! Maar uiteindelijk gaan onze gasten met jou op excursie naar Sharm El Naga (wat ook door ons word aangeboden) over de rug van mijn Egyptische collega. Remember?
Gisteren had ik weer een city tour en alle gasten waren uitermate tevreden over deze tour; aquarium, kerk, moskee, marina, lokale markten, noem het maar op en wij bezoeken het. Ik ben dit gestart omdat het niet werd aangeboden en omdat wij een zo'n breed mogelijk aanbod willen hebben aan excursies voor de goedkoopst mogelijke prijs.
Daarnaast wat mijn punt is, is de verzekerings kant van ALLE aangeboden excursies op straat. Niet alleen wij hebben hier negatieve ervaringen mee maar ook andere tour operators, dat gasten terug komen van een excursie buiten de deur en klachten daarover hebben. Wij kunnen daarin niks betekenen maar uiteindelijk willen wij wel dat gasten met een goed beeld naar huis gaan.
Zoals jij weet Aart (althans dat hoop ik), heb ik niks tegen jou en Orange Cafe. Ik heb het mede daarom ook niet eerder benoemd. Daarnaast hebben wij het er al over gehad op het vliegveld en wilde het daar dan ook bij laten. Jij hebt jouw mening erover en ik de mijne. Dat is het fijne om Nederlandse te zijn om deze vrijheid te hebben.
Dikke knuffels terug en kussen!