Reisorganisaties en excursies

• KvdB

Lieve, lieve Aart,

Ten eerste heb ik het ook niet over Orange Cafe gehad, daar begon Joke over en heb daar een reactie over gegeven. Ik zeg dan ook niks ten nadele over de excursies die jij verzorgt want inderdaad ik heb ook mijn ervaring met jouw excursies. Wat ik dan ook schrijf is in het algemeen en stond er eerder niks vermeld over Orange of over jou. Wij hebben zelf ook gasten aankomen die vanuit NL al duik excursie hebben geboekt bij Voodoo. Daarbij hebben wij met Peter gesproken en kunnen wij deze gasten out of target halen voor de reisleiding. Dus samenwerkingen zijn mogelijk!

Daarbij weet jij ook dat voorheen wij met de city tour bij Orange Cafe kwamen en op deze manier ook gasten laten kennismaken met Orange Cafe. Waar jij geld aan verdiende! Maar uiteindelijk gaan onze gasten met jou op excursie naar Sharm El Naga (wat ook door ons word aangeboden) over de rug van mijn Egyptische collega. Remember?

Gisteren had ik weer een city tour en alle gasten waren uitermate tevreden over deze tour; aquarium, kerk, moskee, marina, lokale markten, noem het maar op en wij bezoeken het. Ik ben dit gestart omdat het niet werd aangeboden en omdat wij een zo'n breed mogelijk aanbod willen hebben aan excursies voor de goedkoopst mogelijke prijs.

Daarnaast wat mijn punt is, is de verzekerings kant van ALLE aangeboden excursies op straat. Niet alleen wij hebben hier negatieve ervaringen mee maar ook andere tour operators, dat gasten terug komen van een excursie buiten de deur en klachten daarover hebben. Wij kunnen daarin niks betekenen maar uiteindelijk willen wij wel dat gasten met een goed beeld naar huis gaan.

Zoals jij weet Aart (althans dat hoop ik), heb ik niks tegen jou en Orange Cafe. Ik heb het mede daarom ook niet eerder benoemd. Daarnaast hebben wij het er al over gehad op het vliegveld en wilde het daar dan ook bij laten. Jij hebt jouw mening erover en ik de mijne. Dat is het fijne om Nederlandse te zijn om deze vrijheid te hebben.

Dikke knuffels terug en kussen!

• Lidwien61

Aart,

Ik sluit mij helemaal aan bij jou visie, de reisorganisaties zitten op de 1e rij bij de verkoop van de excursies. De rest van het verhaal is precies zoals het ervaren wordt door de toerist.

Het visum verhaal pfttttttttt, een reden om niet gauw bij het vermelde reisbureau te boeken, of ze moeten zo ontzettende aanbieding hebben….

En eigenlijk is het verhaal niet anders als in het gewone werkzame leven, als je iets gaat kopen, ga je voor kwaliteit, prijs en mond op mondreclame, toch?

Gr Lidwien

• Lidwien61

Hoi Kim,

In jou reactie naar Aart, ga je voorbij aan jouw doelgroep! De doelgroep van alle reisorganisaties zit nou eenmaal vooral in de mensen die ergens voor het eerst komen, of dit nu Egypte is of een ander land. Is de kwaliteit én prijs oké, dan komen die mensen wellicht terug. Kassa!

En alle toeristen die al vaker zijn geweest, die doen wat ze zelf willen en kiezen de kwaliteit die zei wensen.

Gr Lidwien

• KvdB

Onze doelgroep is niet de gast die hier voor het eerst komt, maar dat zijn alle gasten! Ons excursie programma word dan ook regelmatig vernieuwd om zo ook iets nieuws aan te bieden aan de gasten die hier regelmatig komen. Denk aan Abydos en Danderra ipv Luxor, Sharm El Naga voor de gasten die de eilanden al hebben gezien of Ghost City voor mensen die de Bedoeiinen of Facebook hebben (bij wijze van spreken dan he ;)) Er is geen onderscheid tussen de gasten; iedere gast is er een en daar moeten wij dan ook een divers aanbod voor hebben.

• ron47

goedendag KvdB wij komen de 19 de naar hurghada voor 4 weken dana beach en wij zouden wel wat uitstapjes willen maken met jullie waar kan ik zien welke uitstappen jullie hebben en hoe ik jullie kan bereiken alvast bedankt

• joke

oef….

ik ga vaak met gasten van ons hotel naar de soekh in Dahar….want ze durven niet alleen.

Wij gaan toch, waarom zouden ze dan niet meegaan….

Doen we al zo lang we op de soekh komen… niet alleen Hollanders maar ook al zeker 20 duitsers…

Vaak zijn ze helemaal van streek…. omdat ze dit niet verwacht hadden… de meeste duitsers hebben gelijk een cultuurschok…. staat tenminste iedereen weer eens met beide benen op moeder aarde.

Vooral als ze zien hoe op de soekh de echt arme mensen tomaten en zo pakken die ze mee mogen nemen, die er zo smerig uit zien… dat wij daar zelfs nog geen soep van zouden koken…..

Na de soekh is het voor de meeste regelrecht terug naar het hotel…. ze hebben genoeg om over na te denken, dat ze niet eens meer aan een terrasje denken om wat te drinken…. wát ze van te voren wel wilden…..

Kost niks…doe het graag….en….ze hebben een klein stukje werkelijkheid gezien….en kunnen zich dan een klein beetje voorstellen waar de jongens van de diverse hotels wonen in hun dorpjes en zo voor hun families de kost moeten verdienen….

groetjes,

joke.

• KvdB

Ik had afgelopen zondag een fotograaf mee (toerist wel te verstaan) gedurende de city tour. Hij heeft zulke mooie fotos gemaakt op de souk! Mooi uitgestald kraampje met een man die tussen het groente en fruit zit en al zijn tanden (wel 1!) bloot lacht. Binnenkort zullen deze ook op het internet komen te staan met als doel de toerist meer bewust te maken van de verschillen. Gasten zien vaak alleen het toeristische gebied, maar op deze manier willen wij een kijkje geven in het realistische leven hier in Egypte.

Weet nog toen mijn broertje (14 jaar) hier op vakantie was en mij verhalen vertelde dat hij wel een dag zonder draadloos internet thuis zat, zijn nieuwe Samsung kapot was en een leentoestel had waar geen internet op zat, etc, etc. Toen hij eenmaal het leven hier gezien had besefte hij dan eindelijk hoe goed hij het heeft in Nederland. Hamdulah!

• KvdB

Wij doen liever niet aan mond op mond reclame maar mond tot mond reclame en wij zijn blij dat onze gasten daar dan ook zeer tevreden over zijn. Wat ik zelf een mooi spreekwoord vind en wat dan ook bewezen is door dergelijke miskopen van gasten van goedkope excursies: “When you are buying peanuts, you only get monkeys.”

Daarbij was het punt van deze discussie dat er te veel excursies worden aangeboden door mensen die daar niet bevoegd voor zijn over de rug van Egyptenaren en dat het vooroordeel niet klopt dat reisleiding er rijk van word! En nu helemaal in deze periode nadat de reisleiding al zonder werk en dus zonder inkomsten hebben gezeten zij dit geld goed kunnen gebruiken! Nogmaals, dit is niet voor mijzelf maar voor mijn Egyptische collega's.

• KvdB

Een hele goede middag Ron47!

Ten eerste wat ontzettend leuk dat u voor 4 weken(!!!) naar Hurghada komt! Eerste keer of meerdere malen hier geweest?

Mijn advies is om contact op te nemen met uw reisleiding hier ter plaatse om excursies te boeken. Zij kunnen u precies vertellen welke zij op dat moment aanbieden en wat daarbij het volledige programma is. Ons advies om ten alle tijden bij een tour operator te boeken ivm het eventuele verzekerings verhaal wat eerder in deze discussie al vermeld is. Uiteraard is de uiteindelijk keus bij u, waar te boeken.

Enekel aanraders:

* Snorkellen rondom het dolfijnengebied (veelal Towaal geneomd): een boottrip waarbij u diverse stops maakt om te snorkellen en er een kans is om dolfijnen te zien.

* Discovery/Super Safari: Een dagje in de woestijn waarbij de mogelijkheid is om quad; sand buggys te rijden. U gaat dan ook naar een Bedoeiinen dorp om te zien hoe zij daar leven. Deze dag word afgesloten met een BBQ buffet en show. Ook is er de gelegenheid om naar de sterren te bewonderen in de o zo donkere en stille woestijn.

* Sharm El Naga: Een baai +/- 40 km vanaf Hurghada waar u nog echt de ongerepte natuur vind. Een prachtige snorkel locatie!

* Ghost City: Vlakbij Safaga ligt Ghost City. Een verlaten stad omdat de bevolking daar is weggevlucht door onrustigheden in het verre verleden. Breng een bezoek daar aan de moskee waarbij u zelfs de minaret kunt beklimmen, een oud school gebouw waar de boeken nog liggen, etc.

* City tour: Breng een bezoek aan het oude gedeelte van Hurghada met een gids die u alles kan vertellen over hoe de Egyptenaren hier leven. Vaak zit er een bezoek aan de kerk, moskee en lokale markt bij in.

(Deze programma's kunnen per reis organisatie verschillen)

Ik wens u alvast een fijne vakantie en heel erg veel plezier in dit prachtige land!

• KvdB

Laatste tip overigens Ron47:

Kijk heel goed de paspoorten na: Het papoort moet namelijk minimaal 6 maanden geldig zijn vanaf de dag van vertrek uit Egypte. Hierop word momenteel streng gecontrolleerd en gasten bij wie die niet het geval is (zelfs maar met 1 dag te laat) worden onverrichte zaken terug gestuurd op Schiphol. Kijk dit dus even goed na!