Twee foto's van de Soekh in Dahar…
Heb er nog veel meer…
Wat een enorm lang draadje…… en zo eigenlijk niet nodig.
Ik denk dat de reisbureaus de eerste lijn van verkopen hebben, niet omdat dat zo hoort, maar simpelweg omdat zij het eerste contact zijn van mensen die voor een eerste keer naar Egypte vertrekken vaak opvangen. Ik ga er vanuit dat de verkoopargumenten voldoende zijn tijdens zo'n eerste ontmoeting de betreffende excursie te verkopen. Mijn inziens zou dat moeten gebeuren zonder negatief te spreken over andere potentiële aanbieders van excursies. Overtuigt zijn van je eigen kwaliteit van het product zou voldoende moeten zijn.
De keuze is aan de klant. Wil de klant boeken bij het reisbureau en kiest deze voor de gepretendeerde extra veiligheid, prima… maakt de klant de keuze om met één van de andere aanbieders in zee te gaan (zonder daarbij te oordelen dat dat minder goed georganiseerd is) , so let it be.
Ik ben voor concurrentie ook bij de verkoop van excursies maar bovenal ben ik voorstander van eerlijke concurrentie door alle partijen.
Een excursie maken is een beleving in Egypte. Het is logisch dat dat (ook onder de zon) wordt geoganiseerd met een ook commerciële motivatie voor alle partijen.
Het is nooit anders geweest en dat kan ik uit persoonlijke ervaringen van 25 jaar geleden bevestigen. Was indertijd zelf reisleidster.
Groetjes, linda
Ben ik het voorledig mee eens Linda, maar tegenwoordig zijn de reisorganisaties niet meer de eerste in lijn qua excursie verkopen vanwege het internet. Reisleiding is er in de meeste gevallen er alleen nog om de problemen voor de gasten op te lossen die zij hebben dankzij deze excursies “buiten de deur”. Daarbij is het voor gasten natuurlijk uitermate interesant om bij Nederlanders te boeken vanwege de Nederlandse taal, waar uiteindelijk de lokale bevolking aan onderdoor gaat. Zijn wij dan bezig het land te helpen of kapot te maken?
Kim, niet mee eens!
Als ik bij een nederlands bedrijf een excursie boek, een duikopleiding volg of een hapje ga eten, dan help ik ook de lokale
bevolking, want die nederlanders doen het niet alleen, hebben egypisch personeel in dienst, huren gidsen in zoals
in Luxor of Cairo. Voor het helpen van Egypte, is er geen verschil.
De nederlandse eigenaar wil er iets aan verdienen en de touroperator (met grote overhead) ook.
Ik als toerist heb de keuze, ga ik voor het Nederlandse bedrijf en help indirect
de lokalen, of ik ga niet, en blijf bang gemaakt op mijn resort.
Welke van de twee is beter voor Egypte?
Steven
Hoi Kimmetje,
Inderdaad zijn er natuurlijk veel mensen die vooraf al wat informatie in willen winnen en als het dan klikt via de email dan is de kans groot dat deze vakantiegangers ook eens een dagje bij ons komen duiken/snorkelen, vaak hebben we dan ook al weken (soms maanden) contact via email. En dat gaat lang niet alleen over de diensten die wij aanbieden want mensen hebben heel veel vragen, vooral als ze voor de eerste keer komen. We stoppen daar een boel tijd in. Dat we Nederlands zijn is natuurlijk een pré, dat communiceert wel zo makkelijk.
Je laatste argument gaat natuurlijk niet op, veel mensen komen speciaal voor Voodoo Divers naar Hurghada, en geven dan natuurlijk ook geld uit bij de hotels, winkels, restaurants en andere uitstapjes. Verder hebben wij (en de andere NL ondernemers hier) ook een aantal Egyptenaren in dienst die hier vaak een stuk beter verdienen dan bij anderen voor hetzelfde werk.
En waar gaat vervolgens de winst naartoe? Inderdaad naar diezelfde Nederlander. Waar gaat de winst naartoe wanneer je bij de reisorganisatie boekt? Naar het lokale reisagentschap die daarvan de salarissen betaald van de Egyptenaren.
Veel mensen denken dat wanneer er bij een tour operator geboekt word dat dat geld verdiensten is voor diezelfde reis organisatie in Nederland. Dit is niet het geval! Excursies worden via het lokale reisagentschap geregeld die ivm de verzekeringen. Dit geld gaat dus ook door naar deze lokale reisagentschap (zoals Travco, Bright Sky, Spring Tours, Travel Ways, etc). Lokale reisagentschap werkt samen met de lokale bevolking de Egyptenaren dus!
Stel je boekt bij een Nederlandse supermarkt in Hurghada je excursies, dat dan de winst bij de lokale bevolking terecht komt omdat hij toevallig een Egyptenaar in dienst heeft? Natuurlijk niet, dat gaat gewoon in zijn eigen zak. Daarbij, wanneer er een ongeval gebeurd tijdens deze zelfde excursie mag die vakkenvuller niet mee omdat er bij de toeristen politie een vereiste is dat er reisleiding (word om identificatie gevraagd) bij aanwezig is. Sterker nog, de verzekering haalt uiteindelijk het geld terug bij de getroffene omdat het niet via het lokale reisagentschap verhaald kan worden.
Natuurlijk Peter ik begrijp je volkomen. Maar het gaat zelfs nu zo ver dat wanneer wij gasten ergens brengen (tip van onze reisleiding, ga daar of daar een wat eten of drinken) en dan vervolgens daar vandaan komen met excursies. En dat vind ik niet netjes. Uiteindelijk gaat dit over de rug van mijn collega's terwijl zij anderen helpen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?