Geen negatief reisadvies meer voor Egypte!

• Miriam Kok

Helaas is het reisadvies nog niet aangepast met de bestemmingen erbij dus hierbij de email van onze contactpersoon bij BuZa waarin wél de exacte plaatsen staan vermeld.

Wij hebben hier op 3 oktober j.l. specifiek naar gevraagd voor de uitvoering van onze individuele rondreizen en excursies op maat met Kingfisher Tours toen we die dag zagen dat het reisadvies was aangepast.

Beste Miriam,

Het klopt dat we in navolging van andere EU-landen het reisadvies per vandaag hebben afgeschaald.

Bij reizen naar de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba geldt thans de classificatie: extra waakzaamheid betrachten.

Bij reizen naar Cairo, Luxor, Aswan, Bahariya, witte woestijn, Farafra, Dakhla en El Kharga: niet-essentiële reizen worden ontraden (dit was tot vandaag alle reizen worden afgeraden).

De uitleg van de classificaties kun je vinden bij het reisadvies.

Voor meer informatie m.b.t. dekking van bepaalde zaken moet de reiziger contact opnemen met zijn/haar verzekeringsmaatschappij.

Met vriendelijke groet,

Directie Consulaire Zaken en Migratiebeleid

Cluster Reisadviezen en Consulaire Evacuatieplannen

Feit is dus dat er per 3 oktober is afgeschaald van ALLE reizen naar NIET-ESSENTIËLE reizen worden ontraden voor Luxor, Aswan, de Westelijke woestijn en Cairo. Wat een reiziger daar verder als consequentie aan verbindt wat betreft zijn gevoel van veiligheid is uiteraard een persoonlijke keuze. De informatie die Steven geeft over de dekking op een reisverzekering is inderdaad een waardevolle aanvulling in deze post en die verstrekken wij eveneens aan onze (toekomstige) reizigers (zie ook de Facebook pagina van Kingfisher Tours op 24 augustus j.l.).

P.S. Bedankt voor de positieve berichtjes op dit prikbord en via email en nee, ik ken Ron niet persoonlijk.

• ron47

he he dat heeft lang geduurd maar dit wis ik gelijk al dus oud nieuws

• ron47

hebben in mei juni nog contact gehad Miriam Kok want ik wou via luxor naar aswan maar dat werd toen al afgeraden dus dat wou ik nu gaan doen in november maar dat word ook niets dus zal ik het moeten uit stellen naar hopelijk voorjaar 2014

• Peter Overeem

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld Miriam, de classificering “Alle reizen worden ontraden” bestaat nu alleen nog maar voor de gehele Sinaï, met uitzondering van bezoeken aan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba, verder bestaat er de classificering “Alle niet essentiele reizen worden ontraden” voor de rest van Egypte behalve de kustplaatsen.

Dus plaatsen zoals Luxor, Aswan en zelfs Cairo hebben nu de classificering “Niet essentiële reizen worden ontraden” en ja het zou veel makkelijker lezen als deze plaatsen gewoon genoemd zouden worden in het advies.

M.a.w. het bericht wat je eerder had geplaatst waarin je meld dat het advies voor Luxor veranderd is van “Alle reizen worden afgeraden” naar “Niet essentiële reizen worden ontraden” was volledig waar en je had daarvoor nooit voor leugenaar uitgemaakt mogen worden.

Alle berichten die ik hier door de jaren heen van je gelezen heb getuigen van integriteit en berusten op waarheid en ervaring met dit mooie land, jammer dat er dan mensen die net op dit prikbord zitten niet een beetje respect kunnen tonen en op deze manier moeten reageren.

Ik heb respect voor de beschaafde manier waarop je hiermee om bent gegaan.

• aart bos

sluit me, voor de zoveelste keer, aan bij Peter.

• tinus

Ik mis alleen nog Henk(Safaga). Dan is het trio compleet. Peter,Aart en Henk.

• Miriam Kok

Dank je voor het compliment, Peter.

Als je zolang als jij en ik in Egypte woont en werkt, leer je immers wel langer doortellen dan tot 10 (al was het maar totdat de elektriciteit weer aangaat :)-D).

Verder staan Bakr en ik met Kingfisher Tours altijd voor de informatie én kwaliteit die we leveren, aan iedereen de keus om het daar wel of niet mee eens te zijn en om daar wel of niet mee in zee te gaan.

Ik wens je een fijne dag!

Hartelijke groet uit Luxor,

Miriam

• anneke 1

ik sluit me ook bij het trio aan

• tinus

voor alle duidelijkheid. ik sluit mij nergens bij aan. dus ook niet bij het trio. ik vond het wel leuk bedacht van mezelf. ze hebben zelfs overeenkomsten,maar dat mag een ieder voor zich zelf uitzoeken. ik ben en blijf onafhankelijk.

• Peter Overeem

Dus inhoudelijk reageren op het punt wat ik maak en wat me volledig duidelijk lijkt is er niet bij?