Dat zie ik ook nog gebeuren….dat het deels negatieve advies weer helemaal terug gedraaid word.
Dan zijn we weer terug bij “af”.
Laten we hopen dat het kalm blijft dit weekend en zeker beperkt blijft tot Caïro.
beste allemaal, beste Ron,
wij hebben Miriam, Bakr en hun kinderen leren kennen als aardige en integere mensen en via hun reisburo fantastische ervaringen mogen beleven. ik ben er van overtuigd dat haar berichtgeving naar eer en geweten is. ook al is dit nog niet officieel door het ministerie van BZ bevestigd.
en natuurlijk is zij ( net als wij ) blij dat we misschien weer iets kunnen gaan verdienen, en ja natuurlijk houden wij ons hart vast over de gebeurtenissen en de toekomst van het land waarvan wij houden.
en stel nou, beste Ron, dat ze abuis, is dan blijft volgens mijn mening elementaire beschaafdheid en beleefdheid op z'n plaats en wat mij betreft zit je daar behoorlijk fout!!
Hoi Ron,
Ik sluit me aan bij Aart. Persoonlijk ken ik Miriam (nog) niet. Maar overal waar ik berichten van haar tegenkom zijn ze integer en geven blijk van veel kennis en inschatting van de te verschaffen informatie.
Berichten uit de media neem ik met een (grote) korrel zout, berichten van medelanders in Egypte neem ik ter harte. En laten we het vooral netjes en gezellig houden.
Gr Lidwien
het gaat mij erom dat het afgeraden word om naar luxor aswan en cairo af te reizen meer niet en dat als je toch gaat je niet verzekert bent maar ja dat is aan ieder om zelf te bepalen wat je wilt en natuurlijk hoop ik dat er zoveel mogelijk toeristen komen in luxor en aswan en natuurlijk hurghada en dat iedereen zijn centen kunnen verdienen ,, maar ga nou niet zeggen dat buza daar dagen lang voor nodig hebt want dat is niet zo en ik heb van anderen ook gehoord dat er niets van bekend is en dat het gewoon ontraden is
Wacht morgen af zou ik zeggen, Miriam woont er en zal beter geïnformeerd zijn dan wij vakantiegangers, en volg tot die tijd de info zoals nu op het reisadvies staat. Inderdaad ben je (op dit moment) niet verzekerd als je afreist naar die gebieden. Verzekeraars zullen eventuele claims vergoeden op het advies van nu op dit moment.
Hopelijk is er morgen een duidelijker advies tav de gebieden zoals Miriam schreef, de resorts aan de Rode zee kunnen alvast opgelucht ademhalen. Hopelijk geldt dat vanaf morgen voor meerdere gebieden in Egypte.
Voor de mensen die toch binnenkort gaan:
Een negatief reisadvies heeft eigenlijk geen consequenties voor je reisverzekering omdat ‘molest’ vrijwel altijd uitgesloten is. Met andere woorden wel of geen negatief reisadvies, indien de schade is ontstaan door molest zal deze niet vergoed worden.
Wat is wel verzekerd op je reisverzekering?
Ga je op reis naar een land waarvoor een verzwaard of negatief reisadvies geldt? Dan zijn de normale zaken die met je reis te maken hebben wel verzekerd op je reisverzekering. Voorbeelden hiervan zijn:
◾Je iPad wordt gestolen.
◾Je valt van een trap en breekt een been.
◾Je bagage komt niet aan.
◾Repatriëring (niet het gevolg van molest).
Schade die onder gewone omstandigheden valt en dus geen verband houdt met de binnenlandse onlusten (molest), wordt gewoon vergoed door je reisverzekeraar.
Er kunnen wel verschillen zijn per reisverzekeraar. Het is daarom raadzaam om voordat je naar een gebied reist waarvoor een dekkingsbeperking of negatief reisadvies van toepassing is, contact op te nemen met je reisverzekeraar.
Bron: http://www.reisverzekeringblog.nl/reisadvies-gevolgen-reis-annuleringsverzekering/
Ook ik vindt het niet zo fraai als wij ZO op de man spelen, al is het dit keer een vrouw.
Ben heel makkelijk en heb vanaf ik de pagina hebt overgenomen nog niet ingegrepen maar denk
er over om alles nog beter te gaan lezen en desnoods te verwijderen met een waarschuwing.
En het blokken van mensen doe ik niet graag, daar had mijn voorganger een handje van.
Groet, Hermann
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?