Geen negatief reisadvies meer voor Egypte!

• Miriam Kok

Groot nieuws!

Per vandaag 3 oktober 2013 is er ook geen negatief reisadvies meer voor Cairo, Luxor, Aswan, Westelijke woestijn enz. met uitzondering van de Noord-Sinai.

Voor reizigers die in de herfstvakantie naar de Rode Zee komen organiseren we graag een excursie naar Cairo en/of Luxor met privé (ook Nederlandstalige) gids en privé vervoer.

Vraag nu een offerte aan en ontvang 25 euro korting per privé groep bij boekingen voor een excursie vòòr 31 oktober a.s.

Zonnige groet uit Luxor,

Miriam Kok

• joke

Hoi miriam,

Fijn voor jullie en alle Egyptenaren,

Stuur je zo nog prive bericht,

Groetjes voor jullie 4,

Joke.

• Hendrika

Wat een fijn bericht. En gefeliciteerd, het betekent dat de zon niet alleen letterlijk maar ook in de portemonnee van de ondernemers weer gaat schijnen.

• ron47

waar hebben jullie dit bericht vandaan dan , want hier staat het nog gewoon http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte

• Hendrika

@ron47. Ik heb gereageerd op het bericht van Miriam, niet gecheckt .

Op de site lees ik idd alle niet essentiële reizen worden ontraden, het woord niet essentiële is in de plaats gekomen van alle reizen worden ontraden.

• ron47

Laatst gewijzigd op: 03-10-2013 | Nog steeds geldig op: 04-10-2013

In het reisadvies Egypte zijn de rubrieken ‘Actualiteiten’ en ‘Onveilige gebieden’ gewijzigd.

Actualiteiten

Alle niet-essentiële reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden.

Cairo, Luxor, Aswan word nog steeds ontraden

• mini

Zo lees ik het ook.:S

Groetjes Mini

• Miriam Kok

Bedankt voor jullie snelle reacties maar het is gelukkig wel waar dat er geen negatief reisadvies meer is voor Luxor en Aswan (vanaf 3 oktober schaal 4 op 5 in plaats van 5 op 5).

We hebben de afgelopen (revolutie)jaren intensief contact met het ministerie van BuZa en dit bericht hebben zij vooraf bevestigd.

Een reisadvies van 4 op 5 wil zeggen dat niet ALLE reizen meer worden ontraden maar alleen NIET ESSENTIËLE reizen nog worden ontraden.

Dat is een verschil met de reisadviezen van vóór 3 oktober toen ALLE reizen naar Luxor en Aswan dus 5 op 5 nog werden ontraden.

Verzekeringstechnisch is dat een - om het woord nog maar eens te gebruiken :-) - essentieel verschil, want 4 op 5 is dan GEEN negatief reisadvies!

Alle goeds en een zonnige groet uit Luxor,

namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

• ron47

wel raar dan dat je voor luxor nog geen vlucht kan boeken ja of je moet met egyptair gaan anders is er geen een die vliegt

• Cynthia

Ik houd me hart weer vast nu ik lees dat ze wéér aan het k… zijn in cairo (4 oktober laatste nieuws 15.00 uur)