Situatie Hurghada 17 Augustus

• Peter Overeem

Hallo Bianca en Harry,

Als een hotel onvoldoende boekingen heeft gaat in eerste instantie een deel van het personeel naar huis, is het niet meer rendabel om het hotel open te houden dan zal je een alternatief krijgen. Je zal nooit in een hotel geplaatst worden met te weinig personeel om voor de gasten te zorgen. Vanavond heb ik trouwens gehoord dat een reisorganisatie het aangeboden pakket kan afzeggen, en daarmee dus de overeenkomst kan ontbinden als er een weiziging heeft plaatsgevonden in de situatie (aangescherpt reisadvies) m.a.w. ze hoeven niet te leveren en staan in hun recht om je te compenseren door geld terug of alternatieve reis.

(bedankt Paul voor de uitleg)

• Odie

Peter, wat gebeurt er met Voodoo de komende tijd.

Voorlopig zullen er nog wel mensen gaan komen (als het goed is) via Skytours danwel met losse tickets

• sonja

Mijn Dochter en haar gezin zittten in jungle aqua park resort in Hurghada en ze heeft net gebeld,Vogens haar nix aan de hand daar maar wel stil.

Van de week gaan er een paar weg van animatie team er is daar niets te doen,wel heel zielig voor de mensen daar.

Hopenlijk is daar gauw alles weer in orde en kunnen de bevolking weer gauw gaan leven van en met de toeristen…..

• aart bos

ik ken Kimmetje en ik ken Kim Bulletje. Kimmetje weet waar ze over praat en kent de situatie bij Sky tours heel goed. ze komt daar dagelijks

• Debbie

Wij waren rond 17.00 uur met 2 mannen, 2 vrouwen en 2 meiden onderweg van ons hotel naar de Senzo Mall. Voorgaande jaren ook gedaan, geen enkel probleem. Zagen er netjes uit, dus niets provocerends(hoewel dat ook geen excuus mag zijn natuurlijk). Werden direkt na ca. 200 meter aangesproken door een groep van 9 man die eerst vriendelijk waren, jullie kennen het wel. Where you from etc. Na vriendelijk antwoord gegeven te hebben door gaan lopen waarbij ze ons bleven achtervolgen en vlak bij de Mall dreigend om ons heen kwamen en allerlei kreten riepen.

Geloof me, ben echt niet bang. Was in eerste instantie boos, zo van waar zijn jullie nu mee bezig? Maar werd daarna wat bang. Kennis uit Hurghada gebeld en die heeft ond uiteindelijk terug gebracht naar het hotel.

Ik vind het zo jammer dat dit mooie land zo naar de kl…. gaat!