Situatie Hurghada 17 Augustus

• Bianca en Harry

Was het duidelijk dat jullie uit Nederland komen?

En waar in Hurghada waren jullie?

• sonja

Dat zijn inderdaad minder leuke berichten,maar waar gebeurde dit dan?

Mijn Dochter en haar gezin zitten namelijk in aqua jungle resort.

• tinus

dag debbie,dank voor je reactie. laat ik mij beperken tot de afgelopen winter 2013. ik ben toen 2 maanden in egypte geweest. in hurghada en luxor. hurghada is dan een soort standplaats voor mij. de laatste jaren zit ik dan vooral in dahar. ik vind het daar rustiger,authentieker en de egyptenaren zijn er wat aardiger. zeker de verkopers,minder opdringerig. inmiddels weet ik aardig met ze om te gaan. zowel gewoon als ze aardig zijn,maar ook als ze maar blijven aandringen. ik begrijp het allemaal wel,dat ze graag willen verkopen en sinds moebarak gevallen is het economisch gezien het er voor de meeste niet beter op geworden. buitenlandse investeerders blijven weg,geldkranen worden dichtgedraaid en de corruptie blijft doorgaan.

een paar keer hevige ruzie gehad met taxichauffeurs. voor een ritje waar je normaal 10 pond voor betaald nu opeens 30. en maar blijven aandringen.ja,en je zit dan al in de taxi.

ik heb de indruk dat de benadering naar toeristen agressiever is geworden. en dan niet alleen in dahar,maar ook in sakalla. ik vind het nog steeds leuk om daar een dagje door te brengen,maar niet mijn hele verblijf. te toeristisch en teveel van hetzelfde. maar goed dat is een ieder zijn of haar keus.

mijn bericht aan peter,maar eigenlijk aan iedereen vond ik nodig om te doen.

wat mij in peters bericht,maar ook regelmatig op deze site “stoort” is dat alles vanuit het eigenbelang bekeken wordt. ik begrijp dat ook wel weer,maar het maakt het verhaal niet compleet. zo ook het filmpje gisteren bij rtl 4. natuurlijk is het vervelend en sneu voor de ondernemers,toeristen en lokalos,maar het leek toch ook een beetje op een promo filmpje.

dat mag ook best van mij,maar ik heb juist geprobeerd om het wat genuanceerder te bekijken in mijn stukje van van de week.en dat de nederlandse overheid toch echt wat anders is dan het ondernemerschap.

en wat mij echt stoort en ook dat begrijp ik wel weer :de jongelui op deze site die alleen een leuke vakantie willen en niet verder willen en/of kunnen kijken. en dan opmerkingen maken van: ja,in amsterdam vallen ook dooien. groet tinus(59 jaar).

• Klaas

Helemaal mee eens.

• jopie

die opmerking van amstedam was niet van een jonkie maar van iemand van jou leeftijd ike dus

• tinus

oke. bedankt voor je mededeling. zon opmerking had ik eerder van een jonger iemand verwacht. maar goed ,verwachtingen moet je misschien ook niet hebben. buiten dat vond ik je opmerking wat “ongepast” tegen de achtergrond van de egypte situatie en zijn doden. maar dat is meer mijn persoonlijk voelen.

• jopie

tuurlijk vind ik het ook erg wat er gebeurd in egypte.

hou van dat land .

maar om nu te roepen dat we uit hurghada weg moet blijven gaat mij een beetje te ver

en dat is mijn mening

• tinus

oke. ik heb dat ook nooit zo gezegd van niet gaan etc. mij ging het vooral om het onduidelijke reisadvies en de paar indrukken,die ik op deze site heb opgedaan en daarbuiten(hurghada). ik heb dan ook geprobeerd om het een en ander in mijn 2 stukjes bij elkaar te brengen.

• Kimmetje

Ik heb het al eens eerder gelezen, maar vond het zo mooi verwoord:

“Wanneer er in Parijs rellen uitbreken, blijven de Nederlanders toch ook niet massaal in huis! We praten over dezelfde afstand, tussen Cairo en Hurghada!”

Zoals ook al eerder vermeld is, in Hurghada merk je niks van de rellen. Ja, er is een dode gevallen, maar hoeveel doden vallen er in Amsterdam door liquidatie or what so ever! Er word zo overdreven gereageerd en dat allemaal dankzij het nieuws. Kortom; ongeruste familieleden maar ook gasten! Voor wat?!

Het advies is dat niet essentiele reizen worden afgeraden dus GEEN NEGATIEF REISADVIES!!!

Nee hoor lieve mensen, Hurghada is nog steeds het pareltje aan de Rode Zee. En mocht een reis organisatie nou hebben geannuleerd voor u: er zijn nog organisaties die wel gaan! Morgen heb ik gelukkig weer aankomende gasten!

MIJN REISADVIES: NEEM UW ZONNEBRANDCREME MEE EN GENIET!

• Kimmetje

Ik wil nog wel een ding duidelijk maken, wat anders misschien verkeerd opgevat word. Ik zeg niet dat het veilig is, er is wel degelijk wat aan de hand, maar onveilig en dat je moet vechten om in leven te blijven zeker niet!

Zag een aantal reacties terug ook iets over dat de Egyptenaren agressiever worden. Hoor dat ook steeds vaker van gasten. Deze informatie word bij (bijna) iedere tour operator, inclusief tips, tijdens een informatie bijeenkomst vermeld. Komt u dus, met welke tour operator u ook komt, naar deze welkomst bijeenkomst en wees goed geinformeerd!

En over doden vallen ook in Amsterdam: Ja, ik ben een jongere ;) Toen 2 knulletjes mij van mijn tas wilden beroven toen ik onderweg was naar mijn werk was ik hevig geshockeerd. En eerlijk, mijn eerste reactie was vrij negatief over Egypte (zal de woorden niet herhalen). Eenmaal op het werk met de Telegraaf online erbij zag ik een artikel dat het ook een oud dametje was overkomen in Nederland. Dus ja, het gebeurd ook overal…