We hopen dat begin september de overdreven reactie van veel reisorganisaties bij gedraaid is,wij willen naar Hurghada!!!!
Duidelijk verhaal Tinus, natuurlijk hebben we allemaal onze motieven en je moet ook niet zomaar iets geloven. Je hecht waarde aan een verhaal op basis van een verleden van eerlijkheid of kennis, ik denk dat ik beide bezit. Kijk vanavond allemaal RTL nieuws om 19.30, we hebben net een interveiw gegeven voor Roel Geeraedts die probeert een een eerlijk beeld te scheppen.
Persoonlijke noot…
Allereerst erg jammer en verdrietig voor de vele Egyptenaren en een land dat dreigt te verscheuren door verschillende bevolkingsgroepen die helaas (nog) niet in staat zijn om gezamenlijk een stabiele regering te vormen en te willen streven naar een vredelievende samenleving. Dit doet ons veel verdriet en we hopen dat de rust in de plaatsen waar het wel onrustig is, snel terugkeert.
Onze persoonlijke mening doet er misschien niet zo toe, maar de huidige onrustige situatie in delen van Egypte raakt ons en doet ons ook verdriet. Onze band met Egypte beperkt ons enkel tot de duikvakanties die we hebben gehad aan de Rode zee en dat klinkt nogal egoïstisch, maar nu we de berichten bijna van uur tot uur volgen over de situatie in Egypte in de hoop dat er wat positieve berichten uit Egypte komen, merken we dat het ons raakt en vooral denken aan de mensen die wij kennen en wonen in Hurghada.]
Ook lezen wij van de negatieve reisadviezen naar delen in Egypte waar het momenteel onrustig is, wat wij ook wel begrijpen, maar het frustreert ons ook dat er nu reisorganisaties besluiten niet meer naar Hurghada te willen gaan op basis van…ja, zegt u het maar.
Als we daarnaast dan ook nog eens vervelende berichten van een akelig mannetje als Klaas (helaas dezelfde naam als ik) op dit forum lezen en belangrijke objectieve informatie en berichten van mensen die al jaren in Hurghada wonen, op negatieve en nietszeggende opmerkingen teniet doet, raakt ook dat ons.
Misschien vindt men ons naïef als we denken dat plaatsen als Hurghada wel veilig zijn voor toeristen, maar wij hechten dan ook veel waarde aan informatie van mensen zoals Peter Overeem die al jaren in Hurgahada wonen en naar onze mening echt wel een reële situatie kan schetsen van Hurghada.
Vandaar dat wij gemeend hebben om een reactie te plaatsen, mede ook om de landgenoten die wonen en werken in o.a. Hurghada om het ons iedere keer weer naar het zin te maken, een hart onder de riem te steken en veel geluk en gezondheid te wensen.
Wij komen al jaren lang naar Egypte en met name de laatste jaren regelmatig meerdere malen per jaar naar Hurghada. Inmiddels zijn we vaste bezoekers bij Voodoodivers en genieten iedere keer weer van onze week duiken en de gezelligheid bij de Voodoo crew. Helaas zijn wij momenteel niet in de gelegenheid om naar Hurghada te komen door de komst van een kleine, maar zodra het weer even kan, dan komen we heel graag weer naar Hurghada voor een weekje duiken bij Voodoo divers.
Groetjes van Corrie en Klaas
Wij hopen in december voor de 10e keer naar Egypte te komen. Ik hoop dat het dan weer rustig is. Speciaal voor de mensen die er zo hard werken. Of het nu Nlers zijn of Egyptenaren. Het is voor mij een vakantie. Het is hun toekomst/ inkomen. Ik kan kiezen om elders een vakantie te vieren. Zij leven in spanning. Mensen die nu via skytours vliegen. Ik hoop dat als er een negatief reisadvies komt jullie snel jullie geld terug krijgen. Zij staan niet zo goed bekend. En de vergelijking dat er in Amsterdam iemand is doodgeschoten is natuurlijk niet te vergelijken met de situatie daar. Peter of Aart, weten jullie wanneer er weer verkiezingen komen?
Ik hoop speciaal voor alle inwoners van Egypte dat het snel weer rustig wordt en dat ze kunnen bouwen aan een gezonde toekomst.
Gr. Suzanne
Duidelijke verwoordingen Tinus.
Meer dan triest wat er met dit land aan de hand is. De inwoners die heel hard proberen een boterham te verdienen worden hier de dupe van.
Maar wij zij nu in week in Hurghada en merken er wel degelijk wat van. Mensen die ons toeroepen naar ons eigen land te gaan. Andere verwensingen aan ons adres en het dreigement onzo dochters te “ rapen”. Dis was rond 5 uur 's middags. Erg onveilig gevoel. Wij willen het liefst nu naar huis maar hebben het geld niet om 4 tickets tekopen.
Voor ons in ieder geval geen vakantiegevoel!
Dit is een prima forum,laat men echter niet de realiteit uit het oog verliezen.
Daarbij nog de melding dat mensen die op eigen initiatief naar Egypte reizen geen dekking hebben van hun reisverzekering bij negatief reisadvies!!
Duidelijke verwoordingen Tinus.
Meer dan triest wat er met dit land aan de hand is. De inwoners die heel hard proberen een boterham te verdienen worden hier de dupe van.
Maar wij zij nu in week in Hurghada en merken er wel degelijk wat van. Mensen die ons toeroepen naar ons eigen land te gaan. Andere verwensingen aan ons adres en het dreigement onze dochters te “ rapen”. Dis was rond 5 uur 's middags. Een tijd waarop men gewoon op straat zou moeten kunnen.Erg onveilig gevoel. Wij willen het liefst nu naar huis maar hebben het geld niet om 4 tickets te kopen.
Voor ons in ieder geval geen vakantiegevoel! Halfslachtig reisadvies en een calamiteitenfonds wat maandag verder gaat beraden?
Dit is een prima forum,laat men echter niet de realiteit uit het oog verliezen.
Daarbij nog de melding dat mensen die op eigen initiatief naar Egypte reizen geen dekking hebben van hun reisverzekering bij negatief reisadvies!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?