Hoe mensen te helpen met vragen.

• Peter Overeem

Hallo Allemaal,

We willen allemaal graag helpen als mensen vragen hebben over hun vakantie naar Hurghada, en dat is mooi, heel mooi.

Maar…. Steeds vaker zie ik vragen beantwoord worden door mensen die eigenlijk niet meer info hebben dan de vragensteller zelf, we kunnen natuurlijk allemaal wel een zoekterm in Google invullen en de zoekknop op het forum gebruiken maar beter is het om de vraag even open te laten staan en iemand die echt een goed en volledig antwoord kan geven daarvoor in de gelegenheid te stellen. Daar heeft de vraagsteller veel meer aan. Je ziet nu eenmaal vaak halve antwoorden op vragen omdat iemand die meer info heeft en de vraag beter zou kunnen beantwoorden ziet dat er al vele antwoorden gegeven zijn en de vraag dus overslaat. Ik doe dat zelf ook, als ik zie dat er al 10 mensen een antwoord hebben gegeven, ga ik niet het hele verhaal door lezen om te zien of er iets gemist is, maar neem dan aan dat de vraag voldoende beantwoord is.

In het kort dus, als je het antwoord niet (zeker) weet, laat de vraag dan open. Het is belangrijk dat we goede en volledige antwoorden geven, niet dat we zo veel mogelijk posts plaatsen.

Verder zou het fijn zijn als iedereen een beetje “on topic” zou kunnen blijven (dus hou je bij het onderwerp van de discussie) dat leest een stuk makkelijker. Wil je iets nieuws bespreken, maak dan gewoon een nieuwe topic aan.

Ook zie je dat het helpt om je netjes te gedragen op het prikbord en ook eens een bedankje te geven voor de antwoorden die je krijgt, je zal zien dat je dan op andere vragen snelle en goede antwoorden krijgt.

En wie ben ik dan wel om dit zo maar te stellen?

Ik ben Peter, Manager en eigenaar van Voodoo Divers. Ik woon inmiddels 8 jaar in hurghada en heb alles al voorbij zien komen op dit prikbord. Soms ben ik heel actief op het prikbord, soms minder actief maar ik beantwoord graag vragen als ik denk mensen daarmee goed te kunnen helpen en hoop natuurlijk ook dat mensen daardoor zien dat ik iedereen een fantastische vakantie toe wens in hurghada en dat ze door mijn antwoorden misschien een duikje komen maken bij ons. Soms krijg ik te horen dat men mijn antwoorden niet serieus moet nemen omdat er een commercieel belang is, dit is dus half waar, ik zal altijd de waarheid vertellen in mijn antwoorden maar steek het niet onder stoelen of banken dat ik hier gewoon aan het werk ben en zie het dus ook als een beetje reclame.

• aart bos

mag ik schrijven dat ik Peters verhaal deel? ja dat mag ik !

• Hermann Wulff (Beheerder)

En ook ik sluit mij hier graag bij aan.

Zoals u de laatste maanden heeft kunnen ondervinden ben ik niet iemand die graag ingrijpt op het prikbord. Maar soms wordt mij dat wel gevraagd, “Hermann kan je er iets aan doen”.

Hermann heeft geen zin om politieagentje te spelen op dit prikbord met volwassen mensen (hoop ik).Daarbij zou het ook een dagtaak worden om alles te gaan lezen en dat gaat niet

want ik heb nog meer te doen. Heb wat mailtjes gehad de afgelopen weken met klachten en dat met betrokkene doorgesproken (Mail) en ik hoop dat dat genoeg mag zijn.

On Topic blijven dat zou mooi zijn en niet bij een goed gemeende vraag groetjes aan iedereen gaan doen.

Reclame op het prikbord is door mij toegestaan, dus niet verboden zoals bij mijn voorganger.

En als laatste; laten wij samen uitzien op mooie jaren in Hurghada.

Groet uit Leersum,

Hermann

• Huub

Ook ik sluit me hier bij aan, hoewel ik niet kan ontkennen dat het mij (iedereen weleens) ook gebeurt dat ik van het topic afwijk, en dat komt doordat je dan een reactie geeft op een reactie van degene wat het topic plaatst.

Groeten, Huub.

• tinus

dag,ik wil en kan niet achter blijven. als reactie op peters topic en hermanns reactie.

met het eerste deel van peters topic ben ik het eens. ik heb het trouwens ook al eens aangestipt,zei het wat in een andere bewoording. je ziet toch ook wel regelmatig vragen naar de bekende weg of antwoorden worden gegeven,die men zelf zo kan vinden. op zich stoor ik mij daar niet aan en constateer slechts. er is gelukkig voldoende ruimte-ook letterlijk-voor een ieder wat wils te vragen en/of op te antwoorden.

toch zou ik ook willen pleiten dat er ruimte-vrijheid dus-moet zijn voor een uitdagende mening en een prikkelende stelling. het is geen kritiek,maar wederom een constatering. nu kabbelt het vaak voort,maar misschien is daar wel gewoon behoefte aan.

ik ben niet tegen ondernemers of reclame. ook niet van hen die hun nering in hurghada hebben. ik ben er alleen geen voorstander omdat open en bloot of tussen de regels door op deze site te doen. dit is een informatieve site met hoor en wederhoor. versta mij goed. noch peter en aart ken ik. nog hun nering,dus mijn standpunt is niet persoonlijk tegen hun bedoelt. wat dat betreft sluit ik mij eigenlijk aan bij de vorige beheerder.

als laatste betreft het hier in acht nemen van huis- en gedragsregels. en ik wil daarbij best naar mezelf kijken. misschien ben ik een paar keer over de schreef gegaan betreffende mijn taalgebruik. ik had deze persoon beter persoonlijk kunnen mailen. echter achter mijn mening jegens hem sta ik nog steeds. ik zeg hierbij wel toe dat ik dergelijk taalgebruik niet meer zal gebruiken.

er moet mij nog wel van het hart dat hermannn m.i. de fatsoenszaak niet volledig belicht. hij heeft het uitsluitend over mij en niet over die andere persoon of personen.

de regels gelden voor ons ALLEMAAL.

verder is voor mij deze zaak gesloten en ik wil dan ook kenbaar maken dat ik mij hier van mijn beste kant en met humor wil laten zien. insjallah en groet tinus.

zo,nu ga ik naar de mooie muziek van mohammed mounir luisteren met een glas thee.

• joke

Dus om kort te gaan mogen alleen nog maar antwoorden op vragen gegeven worden door mensen die in Hurghada leven en werken…want zij weten alles…,

Groetjes,

Joke.

• Peter Overeem

Nee Joke dat was totaal niet wat ik bedoelde en als je mijn bericht nog eens leest zal je dat ook begrijpen. Verder claim ik helemaal niet te bepalen wat mensen hier mogen schrijven en hoe ze mogen reageren. Ik probeer alleen advies te geven hoe we dit prikbord zo bruikbaar mogelijk kunnen houden.

• tinus

in jokes idee/gevoelen kan ik mij vinden. het is 9 van 10 keer gewoon zo dat een aantal mensen,die in hurghada wonen en werken hun stempel op deze site zetten. en dan heb ik het niet over de reclame die ze maken,maar dan heb ik het over de toon en de inhoud.

de toon is vaak van een zekere arrogantie en de inhoud van een alles en beter weten.

• suzanne

Ik denk dat Peter oa bedoeld dat we niet moeten afwijken van de vraag en dan eindigen in een welles nietes discussie.

Zelf heb ik veel aan de antwoorden van de mensen die hier regelmatig komen. Of ze nou wel of niet in Hurghada wonen. Mensen die hun eigen ervaring delen over een bepaalde vraag is altijd goed.

Gr. Suzanne

• aart bos

lieve Joke,

blijf alsjeblieft reageren. jouw reacties zijn altijd in een soort verhaalvorm naar aanleiding van je eigen ervaringen van de afgelopen jaren. er is natuurlijk wel een verschil tussen de mensen die hier al jaren wonen en lieve mensen die hier een aantal weken per jaar zijn.