Hallo Allemaal,
We willen allemaal graag helpen als mensen vragen hebben over hun vakantie naar Hurghada, en dat is mooi, heel mooi.
Maar…. Steeds vaker zie ik vragen beantwoord worden door mensen die eigenlijk niet meer info hebben dan de vragensteller zelf, we kunnen natuurlijk allemaal wel een zoekterm in Google invullen en de zoekknop op het forum gebruiken maar beter is het om de vraag even open te laten staan en iemand die echt een goed en volledig antwoord kan geven daarvoor in de gelegenheid te stellen. Daar heeft de vraagsteller veel meer aan. Je ziet nu eenmaal vaak halve antwoorden op vragen omdat iemand die meer info heeft en de vraag beter zou kunnen beantwoorden ziet dat er al vele antwoorden gegeven zijn en de vraag dus overslaat. Ik doe dat zelf ook, als ik zie dat er al 10 mensen een antwoord hebben gegeven, ga ik niet het hele verhaal door lezen om te zien of er iets gemist is, maar neem dan aan dat de vraag voldoende beantwoord is.
In het kort dus, als je het antwoord niet (zeker) weet, laat de vraag dan open. Het is belangrijk dat we goede en volledige antwoorden geven, niet dat we zo veel mogelijk posts plaatsen.
Verder zou het fijn zijn als iedereen een beetje “on topic” zou kunnen blijven (dus hou je bij het onderwerp van de discussie) dat leest een stuk makkelijker. Wil je iets nieuws bespreken, maak dan gewoon een nieuwe topic aan.
Ook zie je dat het helpt om je netjes te gedragen op het prikbord en ook eens een bedankje te geven voor de antwoorden die je krijgt, je zal zien dat je dan op andere vragen snelle en goede antwoorden krijgt.
En wie ben ik dan wel om dit zo maar te stellen?
Ik ben Peter, Manager en eigenaar van Voodoo Divers. Ik woon inmiddels 8 jaar in hurghada en heb alles al voorbij zien komen op dit prikbord. Soms ben ik heel actief op het prikbord, soms minder actief maar ik beantwoord graag vragen als ik denk mensen daarmee goed te kunnen helpen en hoop natuurlijk ook dat mensen daardoor zien dat ik iedereen een fantastische vakantie toe wens in hurghada en dat ze door mijn antwoorden misschien een duikje komen maken bij ons. Soms krijg ik te horen dat men mijn antwoorden niet serieus moet nemen omdat er een commercieel belang is, dit is dus half waar, ik zal altijd de waarheid vertellen in mijn antwoorden maar steek het niet onder stoelen of banken dat ik hier gewoon aan het werk ben en zie het dus ook als een beetje reclame.