Ook ik hou dit prikbord in de gaten, en heb mijn overdenkingen. Wij hebben al maanden een reis geboekt staan voor begin november naar Marsa Alam. De info hier en de berichten in de media hou ik in de gaten en probeer daar een beeld van te maken. Hier heb ik het bij wijze van spreken drukker mee dan de voorpret voor de vakantie.
Ik kijk regelmatig op tripadvisor, en zie de reacties dat mensen “in ons hotel” ook nu een heerlijke vakantie hebben. Het hotel is dus gewoon open.
Door dit prikbord weet ik nu dat er jarenlang een noodtoestand is geweest in Egypte, jaren waarin wij er gewoon op vakantie zijn geweest, onwetend hiervan, en hebben genoten.
Zoals ik elders op dit prikbord heb geschreven, heeft het reisburo ons verteld dat de vluchten per oktober worden hervat. Op een Duitse site las ik dat een aantal maatschappijen de reizen willen hervatten, hoewel andere hen dan weer betichten van onzorgvuldigheid. Op een Zwitserse site las ik dat de pakketreizen volgeboekt zijn voor de komende herfstvakantie, tenzij…. Henk en Peter zijn “inwoners”, zij zullen in mijn ogen anders bekeken worden dan een toerist, het ons kent ons.
Maar ik ben erg blij met hun kant van het verhaal, het is een inside verhaal, hoe het er nu is en gaat.
Dus ik ben me goed aan het oriënteren over gaan of toch annuleren. Ik wacht af of de reizen in oktober doorgaan en hoe de reacties hierop zijn. Ik hoop het allerbeste, voor iedereen. Ook voor ons, verknocht als we geworden zijn aan de prachtige onderwaterwereld.