Wil je naar Hurghada? Dat kan gewoon!

• Hendrika

Ook ik hou dit prikbord in de gaten, en heb mijn overdenkingen. Wij hebben al maanden een reis geboekt staan voor begin november naar Marsa Alam. De info hier en de berichten in de media hou ik in de gaten en probeer daar een beeld van te maken. Hier heb ik het bij wijze van spreken drukker mee dan de voorpret voor de vakantie.

Ik kijk regelmatig op tripadvisor, en zie de reacties dat mensen “in ons hotel” ook nu een heerlijke vakantie hebben. Het hotel is dus gewoon open.

Door dit prikbord weet ik nu dat er jarenlang een noodtoestand is geweest in Egypte, jaren waarin wij er gewoon op vakantie zijn geweest, onwetend hiervan, en hebben genoten.

Zoals ik elders op dit prikbord heb geschreven, heeft het reisburo ons verteld dat de vluchten per oktober worden hervat. Op een Duitse site las ik dat een aantal maatschappijen de reizen willen hervatten, hoewel andere hen dan weer betichten van onzorgvuldigheid. Op een Zwitserse site las ik dat de pakketreizen volgeboekt zijn voor de komende herfstvakantie, tenzij…. Henk en Peter zijn “inwoners”, zij zullen in mijn ogen anders bekeken worden dan een toerist, het ons kent ons.

Maar ik ben erg blij met hun kant van het verhaal, het is een inside verhaal, hoe het er nu is en gaat.

Dus ik ben me goed aan het oriënteren over gaan of toch annuleren. Ik wacht af of de reizen in oktober doorgaan en hoe de reacties hierop zijn. Ik hoop het allerbeste, voor iedereen. Ook voor ons, verknocht als we geworden zijn aan de prachtige onderwaterwereld.

• Henk (Safaga)

Dag Tinus,

Dat bericht was inderdaad voor jou bedoelt.

Maar ook voor al die mensen die steeds hun zorgen, bedenkingen en weet ik al niet meer, uiten.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat de mensen die hier een bedrijf en dus een financieel belang hebben, een beetje moedeloos worden van al die vragen en opmerkingen.

Zeker als je keer op keer het verschil uitlegt tussen een negatief reisadvies en het ontraden van niet essentiële reizen en wat dat eventuele consequenties kunnen zijn. Of als je de verhaalt hoe de huidige situatie is. En je dan voor de voeten geworpen krijgt dat je dat uit eigen belang schrijft!

Er werd ook steeds aangegeven dat niemand weet hoe het morgen zal zijn.

Wel werd er een verwachting uitgesproken, die met de ervaringen tot nu toe werden opgedaan.

In zijn stuk legt Peter het nog eens een keer uit.

Jij reageert dan in grote lijnen weer zoals je al vaker deed en anderen doen er een schepje bovenop.

Mijn punt is, dat als je zo graag een discussie wilt voeren je met feiten moet komen die het tegendeel bewijzen.

Jij en anderen komen niet met antwoorden, gesteld aan BuZa en verzekeringsmaatschappijen wat de gevolgen zouden zijn als je toch hierheen komt, maar je houdt het bij gedachten, bedenkingen etc.

En daarmee, vind ik, veroorzaak je verwarring/twijfels.

Als jij dat anders ziet, vind ik dat prima.

Voor de goede orde, ik kom al jaren als tourist in Egypte en heb geen enkel financieel belang in welk bedrijf of organisatie dan ook.

Mijn enige belang is dat ik dat nog jaren kan blijven doen en ben blij dat ik nu weet dat je niet afhankelijk moet laten maken van grote touroperators en vliegmaatschappijen, die je wel laten boeken en betalen, vervolgens de reis cancellen omdat ze onvoldoende stoelen verkocht hebben. En de klant lang laten wachten op het terugbetalen van hun reeds betaalde reis.

(Dat geldt, in mijn geval, niet voor Transavia. Zij boekten binnen 4 dagen de gemaakte kosten voor de terugreis terug op mijn rekening) Inmiddels is mij duidelijk geworden, en daar ging dit draadje over dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om in Egypte te komen. Over alweer 12 dagen vlieg ik met Egyptair terug naar Nederland en weet zeker dat ik een kleine maand later weer met hen kan terug kan vliegen.

Groet,

Henk

• tinus

dag henk,dank voor je reactie. in grote lijnen is deze een herhaling van zetten. eerder door jezelf en peter en aart gegeven. dat vind ik niet erg,daar het info. en duidelijkheid schept.

jij mag dan geen belang hebben,peter en aart hebben dat zeker wel. ook dat vind ik niet erg en zelfs niet om dat af en toe openlijk of tussen de regels van hun door te lezen.

ik heb ook geen belang en ben net als jij een toerist,die graag in egypte komt. en wel in hurghada,luxor en cairo. ik hoop ooit nog eens richting aswan-soedan te gaan.

ik heb het idee dat ik alles al zon beetje al gezegd heb. dus mijn reageren op jouw reactie zal dan grotendeels een herhaling van zetten zijn.

ik zal dat dan ook niet doen.bovendien zal ik de komende tijd het prikbord wat van de zijlijn bekijken. groet tinus.

• Henk (Safaga)

Dag Tinus,

Dat alles al zo'n beetje gezegd is en het een herhaling van zetten is, ben ik met je eens.

Ik begrijp uit je berustiende woorden dat je niet van plan bent om eens navraag bij je verzekering te doen hoe zij zullen reageren op jouw bedenkingen, of wat BuZa nu eigenlijk precies beoogt met hun advies.

Jammer.

Henk

• tinus

dag henk,ik ben daar zeker nog benieuwd en belangstellend naar. vooral in de situatie negatief reisadvies versus niet essentiële reizen. hoe het een en ander dan ligt. ik zal mijn reisverzekering daar eens over navragen. wat buza betreft,denk ik dat het wat gecompliceerder ligt. het veiligheidsaspect zal er 1 van zijn. verder denk ik dan aan politieke overwegingen en dan vooral internationaal gezien. maar ik zal timmermans om verduidelijking vragen.

maar jij en/of peter of aart zouden op deze terreinen ook initiatieven kunnen ondernemen. het is tenslotte in ons aller belang en in die van de egytenaren dat het toerisme weer op gang komt. groet tinus.

• Henk (Safaga)

v.tinus@yahoo.com Schreef:

——————————————————-

dag henk,ik ben daar zeker nog benieuwd en belangstellend naar. vooral in de situatie negatief reisadvies versus niet essentiëlereizen. hoe het een en ander dan ligt. ik zal mijn

reisverzekering daar eens over navragen.

Doe dat en laat ons dat weten.

wat buza betreft,denk ik dat het wat gecompliceerder ligt.het veiligheidsaspect zal er 1 van zijn. verder

denk ik dan aan politieke overwegingen en danvooral internationaal gezien. maar ik zal

timmermans om verduidelijking vragen.

Daar hebben we het weer, je denkt….

Dat is geen feit en ik hecht geen enkele waarde aan wat jij denkt.

Het gaat om feiten!

Het antwoord dat je waarschijnlijk zult krijgen zal, verwacht ik, in dezelfde lijn liggen als dat Peter in zijn eerste posting al meldde…..

Maar ik ben benieuwd wat jij voor antwoord krijgt.

> maar jij en/of peter of aart zouden op deze

> terreinen ook initiatieven kunnen ondernemen.

Peter heeft dat initiatief al genomen.

Waarom zou ik dat nog eens moeten doen?

Maar jij bent toch,net als een aantal anderen die telkens vraagtekens zetten?

Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan dat bericht, én aan mijn gezond verstand!

het is tenslotte in ons aller belang en in die van de egytenaren dat het toerisme weer op gang komt.

Helemaal mee eens.

groet tinus.

Ik wacht met belangstelling je onderzoeksresultaten af.

Tot die tijd reageer ik niet meer.

Groet,

Henk.

• Bauke1950

Voor 15 okt geboekt voor Bella Vista bij Arke, maar zie op de side dat er pas na 1 nov. weer reizen te boeken zijn.

Nog niks gehoord maar denk dat het wel niet door zal gaan.

Eerst was het na 12 okt. nu na 1 nov.

Ben bang dat het nog wel een keer uitgesteld wordt, de boekingen voor de herfstvakanties zullen wel wat tegen vallen, gezien de financiële positie van de Nederlanders.

Ik denk dat ze reizen naar Turkije en Gran Canaria in de herfstvakantie wat voorrang geven, krijgen ze de vliegtuigen toch nog wat vol.

Is jammer had nog wat cursusjes in gedachten bij Voodoo, Houden ze nog tegoed zal ik maar zeggen.

Weekend maar naar Vinkeveen, wel aardig maar koud.

Bauke

• tinus

dag henk,nou nou je legt mij nogal langs de meetlat. het lijkt wel opgegeven huiswerk of een kruisverhoor. alleen de feiten tellen voor je. wat ik denk of aan idee heb interesseert je niet. dat vind ik nu niet zo aardig van je. niet om het een of ander maar dat zou je met peter ook moeten doen. zijn eerste posting over deze themas is doorspekt met persoonlijke ervaringen. te beginnen met kolder etc. ik heb het de komende tijd druk met andere bezigheden,dus ik zal kijken wat ik kan doen. mocht je nu zelfs ongeduldig worden naar mijn bevindingen bij ohra en buza dan zou ik zeggen,mail of bel ze zelf. groet tinus.

• Peter Overeem

Hoi Bauke,

Er is al heel lang geen wijziging meer geweest in de situatie, en ook niet in het reisadvies, je kunt je reisorganisatie dus gewoon houden aan de afpraak (contract) die je met ze hebt, ze mogen niet zomaar eenzijdig de reis opzeggen. Anderen die dit gedaan hebben kregen een alternatief aangeboden via Egypt Air en hebben hier een heerlijke vakantie gehad.

Mijn advies, neem contact op met de reisorganisatie en laat ze bevestigen (in schrift) dat jou reis definitief door gaat, daar zullen ze moeilijk over doen omdat ze tot het laatste moment willen wachtten zodat jij geen tijd meer hebt om een alternatief te vinden, maar houdt voet bij stuk. Willen ze geen garantie geven en jij hebt geen zin om dat aan te vechten, laat dan de reissom terug storten zodat je de tijd hebt om een alternatief te zoeken.

Voodoo event “terug naar Hurghada”

• Bauke1950

Vanmiddag bericht van Arkefly gekregen, vliegen niet naar Egypte in oktober.

Dus hadden ze de reis maar omgeboekt naar Alanya Turkije, dit zonder te vragen!!

Gaat dus niet gebeuren, voorstel gedaan om 5 november te komen naar Bella Vista of de reis te annuleren.

Zie wel wat het wordt.