Klaas.
Wat een vreselijk mannetje ben jij met je snerende opmerking.
Aad en Peter hebben steeds aangegeven dat er niets aan de hand was en is.
Ze hebben nooit aangegeven dat dat ook zo zal blijven.
Wat ze wel deden (en doen) was (is) de situatie beschrijven zoals die op dat moment bestond (is).
Bedenk dat de mensen in de badplaatsen leven van de toeristen. En geen toeristen betekent geen werk en dus ook geen inkomsten.
Ook in Safaga (waar ik altijd naar toe ga en nu ook ben) merk je niets van de gebeurtenissen in het noorden.
Aan het strand en in de zee (naast mijn hotel) is het een drukte van belang met Egyptenaren die plezier maken. De mensen flaneren ‘s avonds met hele families tegelijk over de straat hier voor het hotel, luid toeterende auto’s trekken aan mijn kamer voorbij. En nee, niet met relschoppers of voorstanders van de broeders, maar met trouwstoeten…
of met van die jonge gasten op hun motoren.
Je kunt gewoon de stad inlopen en je wordt niet anders behandeld dan anders.
Ik ga met de vaste overtuiging van de bewoners hier mee, dat het leger er wel voor zal zorgen dat het met de onlusten snel zal zijn afgelopen.
Hier worden mensen gewaarschuwd en als je niet luistert dan moet je op de blaren zitten…
Je mag protesteren, maar als je gaat vernielen dan schieten ze met scherp en dat is wel wat anders dan een taakstraf in NL.
Het is bijzonder zuur voor alle betrokkenen dat de overheid het reisadvies heeft aangescherpt en reisorganisaties geen reizigers meer naar Egypte vervoeren omdat ze bang zijn dat het overal in het land mogelijk uit de hand gaat lopen. Misschien krijgen ze gelijk, maar dat blijft koffiedik kijken, net als jouw gebral.
Henk