BuZa raadt toeristen aan heel Egypte te mijden

• JolandaH

Peter, staat helaas nog zin achter:

Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden. Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.Gelet op de onzekere veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba ontraden.

• Daniël

TUI nederland heeft ook al besloten om in ieder geval noet meer te vliegen tot 25 augustus. Onze vakantie gaat dus niet meer door. Hopelijk morgen een alternatief, terwijl wij er juist veel zin in hadden!

• gerge jansen

TUI laat mensen die op 16-08 om 15.45 vanuit Amsterdam naar Hurgadha zijn gevlogen nu in het ongewisse. Mijn zoon is om 22.50 in hotel aangekomen maar de reisleider wist niet te vertellen wat TUI nu gaat doen. Ik heb in de vooravond nog met TUI gebeld en zij lieten mij weten dat zij alle reisleiders in Egypte hadden geinformeerd. Het is mij een raadsel wat zij dan aan hun reisleiders hebben verteld als deze aangeeft van niets te weten. Wordt er nu geevacueerd of niet. En als het zo veilig is, waarom heeft TUI dan besloten om alle vluchten vanaf de 17e te cancelen? Komen de mensen van vlucht OR977 morgen terug naar Amsterdam???

• Henk (Safaga)

Klaas.

Wat een vreselijk mannetje ben jij met je snerende opmerking.

Aad en Peter hebben steeds aangegeven dat er niets aan de hand was en is.

Ze hebben nooit aangegeven dat dat ook zo zal blijven.

Wat ze wel deden (en doen) was (is) de situatie beschrijven zoals die op dat moment bestond (is).

Bedenk dat de mensen in de badplaatsen leven van de toeristen. En geen toeristen betekent geen werk en dus ook geen inkomsten.

Ook in Safaga (waar ik altijd naar toe ga en nu ook ben) merk je niets van de gebeurtenissen in het noorden.

Aan het strand en in de zee (naast mijn hotel) is het een drukte van belang met Egyptenaren die plezier maken. De mensen flaneren ‘s avonds met hele families tegelijk over de straat hier voor het hotel, luid toeterende auto’s trekken aan mijn kamer voorbij. En nee, niet met relschoppers of voorstanders van de broeders, maar met trouwstoeten…

of met van die jonge gasten op hun motoren.

Je kunt gewoon de stad inlopen en je wordt niet anders behandeld dan anders.

Ik ga met de vaste overtuiging van de bewoners hier mee, dat het leger er wel voor zal zorgen dat het met de onlusten snel zal zijn afgelopen.

Hier worden mensen gewaarschuwd en als je niet luistert dan moet je op de blaren zitten…

Je mag protesteren, maar als je gaat vernielen dan schieten ze met scherp en dat is wel wat anders dan een taakstraf in NL.

Het is bijzonder zuur voor alle betrokkenen dat de overheid het reisadvies heeft aangescherpt en reisorganisaties geen reizigers meer naar Egypte vervoeren omdat ze bang zijn dat het overal in het land mogelijk uit de hand gaat lopen. Misschien krijgen ze gelijk, maar dat blijft koffiedik kijken, net als jouw gebral.

Henk

• harryd

Peter wees eerlijk , het is nu beter Egypte te vermijden, en het gaat NU nog goed in hurghada maar voor hoelang ?

kun je garantie,s geven en hun veiligheid waarborgen ?

ik vind het erg dat je inkomen verliest maar de reden is duidelijk.

hoop dat de situatie zsm hersteld en dat ik gewoon weer volgend jaar naar Egypte kan gaan voor een zorgeloze en vooral rusteloze vakantie

• alex68

Klaas doe toch eens normaal kneus,zoals je weet ZIT Peter in Hurghada zou Peter de sfeer en gebeurtenissen dan niet beter in kunnen schatten dan jij??

Je moet niet alles geloven wat je op tv ziet en hoort want dan hen ik nog een tip voor je Klaas……………….Donald Duck betaat ook niet.

Dat er nu een negatief reisadvies word gegeven is jammer maar er als er in Parijs rellen zijn merken we er hier ook niets van.

Maar ga gerust op een stoel staan en juich maar lekker van zie je wel ik wist het wel ,veel plezier .

• De Rug

Ken die Klaas niet gewoon ff lekker aan een boom gaan hangen????????

• Klaas

Jij durf veel te zeggen,maar goed dat je niet voor me staat.

• De Rug

Als je zo dom bezig bent om zoiets te vertellen Klaasje, is de hoogste boom nog niet hoog genoeg.

En ja er is niets aan de hand hier, mensen maken plezier en feest.

Ga jij maar lekker naar Spanje of Griekenland joh, zulk volk als jij hebben we hier niet nodig.

Wij houden van positieve mensen.

• Peter Overeem

Huisregels:

Niet schelden of bedreigen - niet op het prikbord maar ook niet per e-mail aan een bezoeker.