Negatief Reisadvies Egypte

• steven

Er is GEEN negatief reisadvies voor Luxor, er zijn een aantal touroperators

die niet meer GAAN naar Luxor uit eigen initiatief. Dit soort foute berichten

doen het toerisme in Egypte geen goed!

• agnes

Hai Steven.

Hoe is in het in Luxor, je bent daar neem ik aan.

Een kennis van mij gaat ook naar Arabia en ook naar Luxor via Miriam, ze was benieuwd hoe het daar nu is, zou je mij op de hoogte willen houden zodat ik haar ook weer kan berichten. Alvast Bedankt.

En, morgen naae Dendera??

Ondestaand bericht kreeg ik via facebook door van een kennis die nu in Arabia zit.

—————————————————————————————————————————-

Sprak vanmorgen hostes hier die vertelde dat het evacuatie plan al gemaakt was en vliegtuigen vrij staan om deze kant op te gaan mits nodig! Wij volgen nieuws op nieuws en voor de gene het niet weten ! Nu zijn er al weer 17 doden gevallen want nu zijn de moslim broeders aan hangers van morsi bezig en moet je niet blij mee zijn! Wij hier merken niet veel maar blijven alert!advies van uit het hotel voor die gene die komen gaan!! Taxi van hotel nemen ! Als je ergens Heen wil en vraag hier of je kan gaan!

Ook zijn er even geen trips i.v.m. de onrust.

groetjes Agnes.

• Debbie

Ook in Hurghada 's avonds ongeregeldheden. Men spreekt zelfs van slachtoffers.

Komt nu ook mondjesmaat nieuws over naar buiten.

Advies is om op de resorts te blijven.

Maar of dit dan nog een leuke vakantie is?

Ook vanuit Hurghada geen trips naar o.a Luxor.

• Klaas

Wij zijn blij dat we nog in juni zijn geweest.het is momenteel echt te gevaarlijk .waakzaamheid betrachten wordt niet voor niets gezegd.het is echt heel erg voor het toerisme in Egypte.het viel me ook al op in juni dat het zo rustig was.

• hanneke

hoi,

wij gaan zaterdag naar hurghada,omboeken kan alleen met negatief reisadvies!

annuleren kost je 75% van de reissom.

Dus wat moet je……

Debbie,

jij zegt dat t nieuws van hurghada nu mondjes maat naaar buiten komt,maar

waar kan ik dat nieuws lezen wat er nu speelt in hurghada?

groetjes hanneke

• Debbie

KIEV. July 9. UNN. The protests were held at the Egyptian resorts of Hurghada and Sharm el-Sheikh. In different parts of the city rallied thousands of supporters and opponents of President Mohammed Mursi, reports UNN with reference to the Foreign Ministry.

The police stepped up security hotels and beaches, although the demonstrations were peaceful.

Ukrainian Foreign Ministry advises travelers not to go to the territory of the tourist complexes. Go to the embassy with an application for evacuation has not addressed yet no citizen of Ukraine.

Deputy Director of Information Policy Minister Vasyl Zvarych said that the protests in any way on the situation at rest of the provinces are not affected. Have been reported in the Ministry of Foreign Affairs and the Embassy of any statements from Ukrainian citizens about some inconveniences.

Source: UNN

Niet zorgwekkend maar toch wel merkbaar buiten Caïro

• joke

]Ik heb net van mensen die in Hurghada leven, wonen en werken vernomen dat er daar geen doden zijn gevallen.

Er zijn sites op facebook waar ik ook op “zit” en daar kon ik zelf ook niks op vinden.

De demonstraties verlopen daar beiden zonder dat er iets gebeurd…de een in sekalla …..de ander in dahar.

En anders kijk maar eens op facebook van aart bos…orange cafe…..,da's de plaatselijke nederlandse VVV en die weet ook alles….

groetjes

Joke.

Krijg net nog een mailtje: Tot nu toe de grote demonstraties in Hurghada altijd anti-morsi zijn en ook vrolijk met muziek, dat daar ook vrouwen en kinderen meelopen, keurig beschermd, ook westerse mensen, residents en toeristen, en dat die in de toeristengebieden zijn, en de pro-morsi (kleine groep vergeleken met de anti) in Dahar zijn

Ik probeer zo nog of ik er een foto op kan krijgen waarop duidelijk te zien is dat de vrouwen en kinderen beschermd zijn…. maar of het lukt…..op 100 foto's staat namelijk een naam op… dus die kunnen beschermd zijn, misschien lukt het met de foto's van de duikschool bij Arabella/Arabia…….

• Bowie

Wij zouden a.s. zaterdag 13 juli vertrekken naar Sham El Sheikh. Reis gratis omgeboekt bij Neckermann. Het enige nadeel is dat wij Egypte hadden geboekt in december 2012 en dat de prijs voor de nieuwe reis ook is gebaseerd op de tarieven van december 2012 (onze nieuwe reis is nu in de aanbieding en is EUR 1000,00 goedkoper). Maar dit hadden ze niet hoeven te doen.

• claire

Beste Bowie,

Wij gaan ook zaterdag naar hueghada via neckermannm

Mijn vriend heeft gidster gebeld met neckermann met de vraag of we mogen omboeken.

Dit mag alleen op eigen kosten dus dan ben je bijna de hele reissom van egtpte kwijt.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Gr Claire

• Debbie

Ook hier niet kostenloos omboeken. Kleine administratiekosten zijn te doen maar het verschil tussen een reis nu geboekt of in januari kan zo een paar honderd euro schelen. Kan en wil lang niet iedereen betalen.

Weinig coulance van Neckermann helaas.