SNORKELEN

• joke

hoi ina,

aart vertelde me dat hij altijd voor ze zong, als ik effe in m'n geheugen graaf dacht ik dat ze (de vissen) andré hazes liedjes nogal leuk vonden……

groetjes,

joke.

• aart bos

voor de duidelijkheid: als ik 10 meter te water ben fluit ik een bepaald deuntje terwijl ik met me handjes ritmisch op het water sla. als ik zelf onderga wil ik nog wel eens neurien ( soms hazes, soms de negende symphonie van beet en heel af en toe opzij,opzij,opzij van herman ). de vissen horen dat vgl mij niet. dus ina heeft gelijk en ik heb joke iets verzonnens verteld; kan me ook niet voorstellen dat de vissen blijven zodra ik ga zingen.

voor clautje64: sharm heeft een hele mooie website. en ja je kan er slapen. je zit dan wel “in the middle of nowhere” en feitelijk wordt dat alleen gedaan door mensen die dagelijks gaan duiken. wil je ook af en toe wat anders zien, neem dan een hotel en ga af en toe een dag. ik kan alle details en mogelijkheden toelichten. via hier of onder het genot van iets te drinken bij ons op het terras.

• joke

foei aart !!!!

zal het onthouden… voor als we komen……….

Groetjes,

joke..

• Ton

Aart tegen mij zeggen (schrijven) niet teveel vertellen?

Ton

• josschie

Ben ook in sharm el naga geweest, super

je kunt hier een dagtocht naartoe maken.

Wij waren vorig jaar in marsa alam (fahrous plaza)

Hier kon je ook nog genieten van het onaangetast koraal met zijn mooie vissen.

• mini

Wij gaan in oktober naar Brayka Bay in Marsa Alam,nu weet ik dat daar een heel mooi rif is.

Maar is het Samadai mooier qwa coraal of andere coraal soorten,gaan natuurlijk voor de dolfijnen

maar als die er niet zijn is het snorkelen daar dan ook mooi?

Groetjes Mini.

• mini

Kan niemand mij een antwoord geven?

Mini.

• aart bos

zou best willen maar ken helemaal niks in marsa alem, behalve dan de airport.

• josschie

Ja ook wel dolphin reef genaamd.

is een beschermd natuurgebied,en zal zeker de moeite waard zijn.

Wij waren in het fahrouz plaza hotel,en vond de koralen ook al mooier dan in hurghada.

Hele grote zeeschildpadden gezien,van wel een meter doorsnee.

Dat komt natuurlijk door het toerisme.

12 jaar geleden voor het eerst in hurghada geweest.

Naar het bounty eiland gaan we al niet meer er is niks meer te zien, alles vertrapt.

maar bij het azur hotel (arabella,bell air, arabia) nog een beschermd rif.

Marsa Alam is daarentegen nog vrij nieuw voor de vakantieganger en zeker sinds je er sinds een paar jaar rechtstreeks kunt landen.

Veel plezier alvast

• mini

Haha, bedankt Aart voor de moeite om te reageren.:)

Groetjes Mini.