SNORKELEN

• Lidwien61

Hoi Petra,

Snorkelsetjes kan je gratis huur bij Arabia en/of Arabella. Meestal bij het strand. Er is (nog) geen of weinig rookbeleid in Egypte. Je kan dus bijna overal roken, zou wel een beetje rekening houden met anderen, maar dat spreekt vanzelf.

Veel plezier! Nog 'n week of 12 dan hoop ik weer naar Arabella te gaan.

• agnes

Hallo Petra.

Het verschilt per hotel.

Wij waren in Januari in Nabq Bay in Sunrise Tirana Aqua park en daar was een rookverbod voor binnen in het hele hotel, dus lobby, restaurant, kamers. In de lobby's is het vaak een ware rookhel.

Ik rook zelf ook maar vond dit geen probleem. Bij je kamer heb je altijd nog een balkon waar je ff roken kan dan.

Vind het zelf ook wel prettig dat er in de rstaurants niet meer gerookt mag worden, na het eten een zitje opzoeken buiten om te roken, prima.

groetjes Agnes.

Petra een vraagje aan jou.

Wij gaan in November hier 16 daagjes naar toe.

Zou je voor mij willen kijken waar je smorgens vroeg al heerlijk op je balkon kunt genieten van het ochtenzonnetje. Welk blok of kamernummer en dan met een mooi vrij uitzicht.

Bakkie koffie erbij, heerlijk wakker worden toch, hahaha.

• pietje64

Hoi Lidwien,

Dank je wel voor de informatie,en ik ben t met je eens natuurlijk hou je rekeneing met andere mensen.Ik denk dat we zeker plezier zullen hebben.

Groetjes Petra

• pietje64

Hoi Agnes,

Het zou voor ons ook niet zo'n probleem zijn, het is net wat je zegt op t balkon en na t eten een zitje, maar ik vind t wel fijn als ik een beetje weet hoe t zit.

Ik zal voor je kijken waar je t beste van de opkomende zon met een bakkie wakker kunt worden en lekker genieten hahaha. Je hoort van me. Als je meer wilt weten hoor ik 't wel van je.

Groetjes Petra

• agnes

Hai Petra.

Heel erg bedankt, lief van je als je dat voor ons zou willen doen.

Begane grond lijkt me minder, zag op de foto's dat je dan toch niet zo vrij zit met de mensen die er heeltijd langs lopen.

Een kamer waar je vanuit je balkon over alles heen kunt kijken lijkt me erg mooi, en eventueel een beetje centraal.

Maar wat het mooiste is, bij de lagunes of bij het zwembad??

Hoor het terzijnertijd dan wel van je.

Alvast een hele fijne vakantie gewenst,

groetjes Agnes.

• vronie

Je kan snorkelset ook daar kopen.

Goedkoper dan hier,

Grappig,wij gaan 27 augustus naar dit hotel.

Groetjes Vronie

• pietje64

Hoi Vronie,

Oke maar we hebben al wat van snorkelspullen, deze hebben we overgehouden op onze reizen naar mexico alleen is t maar 1 duikbril, 2 snorkels en geen flippers.Dus we zien wel wat we doen, misschien idd daar iets bijkopen.

Dat is inderdaad wel grappig.

Wie weet zien we elkaar daar nog wel haha.

Alvast een fijne vakantie.

Groetjes Petra

• Robbert

Hoi Pietje!

wij gaan 3 september naar het hotel naast jullie, Bel Air Azur (zelfde eigenaar, kunnen jullie ook gebruik van maken wat ik overal op internet lees).

Misschien als tip:

Overal lees ik dat als je een boottocht wilt doen (met snorkelen e.d.) dat je dan bij THOMAS in de lobby van Bel Air Azur moet boeken!!

Die schijnt goedkoper te zijn dan de reisorganisatie, en je komt op veel mooiere plekken.

Mijn vriendin en ik gaan dit in ieder geval doen!!

Heel veel plezier in ieder geval!!

• pietje64

Hoi Robbert,

Ik heb op internet een adres gevonden waar je ook excursies kunt boeken.

Dit is een nederlandse vrouw die al een paar jaar in hurghada woont en zelf

begonnen is met trips te organiseren. Zij is ook best goedkoop wat ik gezien heb op haar site,

we hebben al contact met haar opgenomen en ontmoeten haar in ons hotel.

Maar bedankt voor de tip. Trouwens haar internetsite vind je bij google door in te tikken

Tilly's ausfluge dan kom je op haar site terecht. Misschien hebben jullie hier ook wat aan.

Maar we wensen jullie in ieder geval ook een fijne vakantie.

Groetjes Petra

• agnes

Hai Petra.

Maar voor echt snorkel plezier zou je eens ‘n dagje naar Sharm el Naga moeten gaan, daar is het alsof je snorkelt in ’n aquarium. Het is tevens ‘n 5 starr Padi duikcentrum. Mooi strand met lifeguard, Tevens is er ook ’n zwembad voor diegene die niet van zand tussen de teentjes houden.

Kortom 'n dagje rust en weg van de drukte in Hurghada.

Bovenstaand heb ik gekopieerd en hier geplakt. Als je rechts bovenaan bij de datum en zoeken intypt Sharm el Naga kun je er het één en ander over lezen zoals bovenstaande.

Het ligt 40 km onder Hurghada. Trouwens ook mooie filmpjes hiervan op Youtube, ff Sharm el Naga intypen.

Hadden hier in vorig jaar heen gewild maar helaas moeten annueleren, dus misschien nu in November toch maar eens doen.

groetjes Agnes.