visum en verplichte fooi.

• Ton

Henk bedankt voor de link heb even gekeken werkt prima Ton

• mariesjaschipper@hotmail.com

Leuk al de reacties, maar het ging eigenlijk over de verplichte visum afnamen bij Skytours en het verplichte fooiengeld! welnu wij zijn weer terug, en ik kan vertellen hoe het is gegaan. bij aankomst op de luchthaven gewoon zoals altijd onze visums bij de bank gekocht a 13 euro p.p. we stonden te dubbe over de bus en een taxi. we besloten met een taxi te gaan ( hadden 35 egp ) dus dat moest genoeg zijn. we vertelde aan de reisleider dat we met een taxi naar het hotel gingen, zodat de mensen niet onnodig op ons zouden wachten. we zaten in de taxi,toen er een engels sprekende reisleider op hoge poten naar ons toen kwam(van Skytours) en luid schreeuwend zei dat we 15 euro moesten betalen. er gingen zich steeds meer mensen mee bemoeien, en er werd wat af geschreeuwd. hij bedreigde ons, en zei dat hij naar het hotel zou bellen, en dat we dan niet konden inchecken! ik ging overstag,wilde naar mijn hotel en betaalde de 15 euro. als het aan mijn man had gelegen, hadden we dat NIET gedaan, maar goed.het avontuur van de taxirit zal ik niet beschrijven (maar ik heb wel zitten bidden tijdens de rit, of we het zouden overleven) later in ons hotel, nagevraagd bij de receptie van het hotel over de 15 euro fooien geld. ze hadden er nog nooit van gehoord, en vonden het ook belachelijk, zeiden ook : u bent vrij fooi te geven aan wie u wilt.ik had van Skytours nog een mail terug ontvangen,dat de 5 euro p.p.p.w. naar de lokale reisleiding in Egypte gaat voor collectieve fooien ! en alle betrokken dienstverleners een gedeelte ontvangen.nou in het hotel wisten ze van niks, en hebben wij gewoon weer zelf de fooitjes (met veel plezier) mogen uitdelen. volgende keer maar niet meer met Skyoplichttours gaan. begrijpen jullie het ? wij niet ! maar we hebben een geweldige vakantie gehad!

• agnes

Hallo.

Het was maar goed dat je erop voor bereid was, wist je wat je te wachten stond. Maar toch!!

Wat een hachelijk avontuur zeg. En dan zo'n taxi rit, vreselijk.

Wat ik dan niet snap, weet dat ze daar kunnen rijden als gekken, maar wat had de chauffeur dan gemeen met die reisleider, reed hij daarom zo?? Die hadden toch niks te maken met elkaar.

Dus je hebt de chauffeur en de reisleider moeten betalen. En terug, weer met de taxi of mocht je met de bus mee?

Gelukkig heeft jullie vakantie er niet onder geleden en hebben jullie lekker kunnen genieten.

Maar geen skytours meer.

groetjes Agnes.

• Lidwien61

Hoi,

Voor mij een reden om zowel Skytours als Corendon te vermijden, of hun aanbieding moet duidelijk zoveel schelen met andere aanbieders dat het deze kosten recht trekt. Maar meestal ben ik bij andere reisaanbieders goedkoper uit.

Nu al 2x via internetreisbureau's de reis geboekt door Isropa of Oad, en geen problemen met het bij de bank gekochte visum. Wij melden ons pas bij de reisleiders als we de koffers van de band af halen.

Ga je nog je beklag doen bij Skytours? Hopelijk heb je verder wel een fijne vakantie gehad!

• mariesjaschipper@hotmail.com

Nee Agnes, die hadden niks met elkaar te maken. maar was al voor de 3e x in Hurghada, maar nog nooit zelf in een taxi gezeten daar ! De motor sloeg af, en er kwam rook uit ! dus ik schoot in de stress! mijn man en zoon hadden daar geen last van hoor, die zagen het meer als een avontuur. De chauffeurs zelf, zijn het natuurlijk gewend om zo te rijden. Ach ja je moet alles een x ervaren in je leven. En ja Lidwien mijn man gaat zeker nog een brief schrijven naar skytours! En de zomervakantie, ook naar Egypte lekker weer bij oad geboekt!

• geel@live.nl

je hoeft geen visum te kopen bij reisbureaus ze verdienen hier fors aan,ze mogen en kunnen jouw niets verplichten.Want het is vaak bij binnenkomst na geland te zijn dat de mensen van de reisbureaus jouw de kant op sturen om bij hun de visum te kopen.Loop dus niet achter de kudde mensen aan en ga rustig kijken waar het loket staat van de egyptische bank, die staat namelijk direct aan je linkerkant bij binnenkomst (er staan meerdere loketten en een daarvan is de juiste,vraagt het gewoon aan het loket niet aan een van die mensen van de reisbureaus )vaak is het ook afgezet met een lint waardoor het lijkt dat je dit kant niet op kan, maar gewoon omlopen of eronderdoor gaan en naar de loketten lopen.Het belangrijkste is dat je rustig om je heen kijkt en niet zomaar achter mensen aanloopt!! Want ik ben zelf van Egyptische afkomst en 2/3 van het bedrag gaat in de zakken van de reisbureaus dat is mij verteld door die mensen.Want het is al duur genoeg, de fooi dat bepaal jezelf aan wie je dat geeft.

Succes

• geel@live.nl

ooh ja en de kosten van de visum zijn 15 dollar dat staat ook op het visum is omgerekend 13 euro.(en bij de reisbureaus is dit 20 euro plus 5 euro fooi)

• joke

Er staan verschillende bankgebouwtjes, dat klopt. (stemhokjes-grootte)

Toen ik in maart dit jaar onze visums daar wilde kopen was het bij het meest linkse erg druk, toen bij no. 4 in de rij gekocht.

Kon bij alle bankjes daar vertelde die man.

Alleen was het (duitse) reisburo beetje boos, liep 20 euro (voor 2 personen !!!!!) mis én we zouden geen vervoer naar Hotel krijgen was het dreigement….. dan niet….. nemen we wel taxi….

Ik had van dat alles niets meegekregen…..stond toch wel te kijken dat manlief prima gereageerd had…..zo iets is meestal voor mij.

Stond alleen in de reispapieren dat duitsers bij hun het visum moeten kopen…..én dat waren wij niet, dus niemand kan je verplichten het bij hun af te nemen…. en dat reizigers van andere landen moesten informeren bij hun ambassade over of zij een visum nodig hadden voor Egypte…..maar niet dat we het bij hun moesten kopen én dan zou ik dat nog niet doen…..(snap ik niets meer van hun duits of engels op dat moment…..)

Even later kwam die zeggen dat we toch naar het hotel zouden worden gebracht….

Na de koffers te hebben gevonden dus naar zwaaiende mannetjes met hun bordjes…… vervoer zou nog wel effe duren …. hoelang …. kon uur duren, mooi niet dus: heb hem 15 minuten gegeven voor vervoer anders zou ik zelf een taxi regelen……binnen 5 minuten was er vervoer met een goed minibusje. (Voor de terugreis kregen we een hele luxe auto voor ons twee !!!)

Wij betaalden 12,50 euro per visum, maar dat ligt aan de koers op dat moment.

joke.

.