visum en verplichte fooi.

• mariesjaschipper@hotmail.com

Hallo, wij hebben bij Skytours een vakantie naar Hurghada geboekt. nu staat er onder aan de facture:ter plaatse wordt in rekening gebracht: 20 euro voor een visum en 5 euro fooi p.p.pw !!!!!!!!! Wij zijn al meerdere malen in Hurghada geweest, hebben altijd zelf ons visum gekocht (aan de andere kant waar de rijen staan) en betaalden ong 12.50 p.p dat scheelt in ons geval:3x 7.50 euro. Die fooi die geven we zelf altijd aan de mensen daar( chauffeur, schoonmaak, bediening, tuinmannen enzv.) wij hebben hier zelfs een apart potje voor bij ons. Is natuurlijk heel gebruikelijk in zo een land, waar ze maar 5 euro p.dag verdienen ! Kunnen ze ons dit nu zomaar verplichten ? Ik heb Skytours gisteren een mail gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Ik wil toch heel graag weten wat ze met die 5 euro doen??????

• schipperharm47@gmail.com

Kletskoek van Skytours, gewoon je visum direct links in de aankomsthal bij de bankhokjes kopen, je niks aantrekken van de mannen met de bordjes. Na de visa gekocht te hebben ( zelf gaat 1 van jullie alvast in de rij voor de douane staan) loop je gewoon met de meute mee naar de bagageband. Je pakt je koffers en loopt naar buiten waar weer mannen met bordjes staan. Pas daar meld je je daar bij die mannetjes. Die loodsen je naar de bus waar een mannetje je koffers in de bus doet en die maakt betaalbewegingen met z,n vingers. Hij wil euros maar als je van vroegere reizen nog pondjes hebt dan geef je hem er maximaal 5. 1 of 2 is ook genoeg maar dat zal hij niet leuk vinden. Heb je geen losse pondjes dan geef je niks. Soms zijn er ook mannetjes die je willen helpen met de bagage, niet accepteren, ze gaan vervelende reacties vertonen als je ze maar 2-3 pondjes geeft. In het hotel heb je in principe niks meer met skytours te maken. ja als je excursies wilt maken dat kaan dan via hen. Niet doen, veel te duur. Als je een excursie wilt dan kan dat ook bij de vele reisburootjes aan de straat, wel onderhandelen uiteraard. En zoals je de vorige keren deed , gewoon zelf fooitjes geven van een paar pond aan alle Egyptenaren die dienstbaar zijn net zoals je altijd al deed. Ik ben bang dat die zogenaamde verplichte fooi in de zakken van de reisleiding terecht komt. Niet doen dus. Geniet van je vakantie

• aart bos

let even op de kleine lettertjes in je reisovereenkomst. ik heb ooit ernstige ruzie gemaakt met de skytoursmensen, maar het wordt vreemd en ongemakkelijk als ze je fijntjes wijzen op die overeenkomst waarmee je akkoord bent gegaan.

ik heb toen uitgelegd dat ik zelf wel bepaal aan wie ik fooi geef en waar ik m'n visum koop. kostte 2 uurtjes en wat geruzie, maar ik heb het geweigerd. is wel al een poos geleden.

ga een mooie vakantie hebben!!

Bedankt voor de reacties, we hebben nu het idee, om vanaf de luchthaven een taxi te nemen naar het hotel. Als dat ong 20 euro kost geven we dat liever aan de taxichauffeur, dan 15 euro aan waar het ook mag blijven??????

• Ton

Voor € 20 Taxi kan je een heel eind rijden ik weet niet welk hotel jullie hebben?

Neem anders even met Aart contact op voor een goede en veilige(kosten) taxi van Orange gebruik de zoek aktie en Aart.

gr. Ton

• agnes

Mocht jezelf een taxi nemen geef dit dan wel even door aan je touroperator bij aankomst. Ook voor je terugreis van hotel naar het vliegveld.

Je staat op de lijst voor een bepaald hotel en dan moeten alle mede passagiers wachten op jou terwijl jij allang in de taxi zit.

En dat is wel heel vervelend

.groetjes Agnes.

Ton bedankt voor de tip! Bij orange café hebben we weleens gegeten, dus ik ga het proberen , en Agnes we hadden daar al aan gedacht maar toch bedankt

• Ton

Hallo

Ik weet niet wanneer jullie gaan maar Aart zit nu bij zijn Moeder in holland de boel leeg te eten dus dan even geduld

gr. Ton

Vandaar Ton, ik kreeg de mail maar niet verstuurd. We gaan à.s zaterdag voor een week Gr. Mariesja

• aart bos

even heel duidelijk: wij hebben intussen 5 chauffeurs in onze telefoon staan we bellen voor klanten. ze spreken engels, rijden normaal en ook de prijzen zijn korrekt. vaak blijven ze meteen de chauffeur voor de hele vakantieperiode. met plezier stellen we die jongens aan de mensen voor. wel bij ons!

ze hebben wel problemen om op de airport mensen op te halen die ze niet kennen. ze kunnen niet met een bordje met een naam bij de uitgang gaan staan. dan krijgen ze mot/oorlog met de taxi's die er al staan.

naar de airport bij vertrek heel makkelijk, bij aankomst niet te doen.

ton is erg aardig maar ik kan voor de mensen weinig doen. zelf kom ik met plezier, indien mogelijk, bekenden zoals ton halen