prijsverschil

• steven

Weer dank,

Ik heb nog geduld, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat je de vroegboekkorting voorbij bent,

kom je in een periode met niets en dan kom je in de last-minute periode. ik heb trouwens jouw voorbeeld niet

kunnen vinden, welke van de 2 sites bedoel je?

(Mijn kinderen zijn dan 10 en 13, maakt volgens mij niet veel uit. en we gaan nog steeds voor Sindbad!)

• Wil

Deze site werkt niets meer of minder dan de Duitse zoekmachines die op diverse sites te vinden zijn.

Enig voordeel dat hij in Het Nederlands is, maar persoonlijk vind ik de site www.holidaycheck.de toch wel beter en overzichtelijker, kun je meteen zien hoe het hotel beoordeeld is, reacties lezen en vele fotos.

Degene die in de gelegenheid is om zelf te boeken bij een Duits reisbureau zou ik adviseren om dat daar te doen, die kunnen iets voor je betekenen als er iets mis gaat.

Boek je via internet dan mag je je eigen boontjes doppen en begin maar eens.

Normaal gesproken verloopt alles goed, maar ik heb het dit jaar ook eens anders meegemaakt, reis geboekt vanaf Keulen, kon de vluchtnummer niet vinden op de luchthaven i.v.m. reservering auto.

Reisbureau gebeld en toen bleek dat een vlucht te zijn vanaf Munchen, een fout van de tour operator, deze stuurde mij doodleuk een mail dat ik met de trein naar Munchen kon komen op hun kosten, dat is ca. 800 Km van hier, maar het reisbureau heeft toen alles netjes geregeld zodat ik alsnog van Keulen kon vertrekken.

Dus een goede tip, kontroleer of het vluchtnummer van de aangegeven luchthaven is.

• Sarah

Steven ,vertrek 14/10 vanaf Keulen met jullie 4tjes 2672 euro naar Sinbad.

Reis is te vinden op ab-in-den-urlaub.de

Nog 5 plaatsen vrij voor deze prijs.

• Sarah

Wil , het fijne van deze site is dat m.n de hotels vermeld worden die kinderkortingen geven. Het is dus echt alleen interessant als als gezin op vakantie gaat. Ze hebben als het ware het voorwerk al voor je gedaan.

• steven

Hoi sarah of Rob,

Alweer dank (krijg je wel genoeg slaap:S),

Heb eindelijk je voorbeeld kunnen vinden, weet nu waarom ik t eerst niet kon vinden, ik zoek op Sindbad Aqua Park Resort of Hotel,

wat jij steeds vindt is Sindbad Beach Resort. ligt aan de overkant, hoort bij elkaar, alleen de familiekamers zijn niet wat wij willen ( met zn

vieren op 1 kamer daar). Gek genoeg kan ik daar voor aqua geen data vinden na april 2012.

Ook ben ik een beetje huiverig om te boeken bij een duits on-line bureau, dan ga ik liever fysiek naar een duits reisbureau net over de grens

(tip van Joke) waar ze gewoon nederlands spreken ( je weet nooit wat er nu weer staat te gebeuren daar), heb begin van dit jaar moeten omboeken, daarna weer terug kunnen boeken en ik was blij dat ik dit gewoon bij mijn reisbureau op de hoek kon doen.

Wat ik ook een fijne vergelijk site vind, is van Tjingo, in een overzicht alle belangrijke vliegvelden ,data's en kinderkortingen ook direct verwerkt.

Is ook wel online, maar toch makkelijk om mee verder te zoeken.

Volgens mij vindt jij t, net als ik, leuk om in iets vast te bijten:D

Nogmaals dank

• steven

Dank je Wil(tu)

• Boermania

Hoi @ll,

wil je bij een duits reisbureau boeken en niet online dan kun je dit ook bij Brinkmantravel in Enschede doen. (site; Brinkmantravel.nl) Hier kun je zowel Duitse als Nederlandse reizen boeken. Ook wanneer je via Abindenurlaub.de of Schauinsland.de en dergelijke een leuke reis gevonden hebt kun je telefonisch contact met hun opnemen en zij boeken dan de reis (eenmalige kosten € 35,=) en de rest wordt ook door hun geregeld. Zo is mijn vrouw afhankelijk van een rolstoel en alle zaken worden prima door hun geregeld, nog nooit geen klachten gehad. Afgelopen februari kregen we een negatief reisadvies voor Egypte, omboekingen en de hele mikmak werden keurig door hen verzorgt (kostenloos).

Ook Brinkman zit in het Nederlands-duits grensgebied en heeft meerdere kantoren, hoofdkantoor in Enschede.

Wellicht een tip voor jullie.

Gr. Ben

• Wil

Hier wil ik wel even een opmerking over maken.

Bij de genoemde sites heb je ook internetaanbieders en deze kun je niet bij een Duits (of Nederlands) reisbureau boeken.

Verder kun je bij ieder Duits reisbureau boeken als je in de grensstreek woont, of het per mail of telefoon afhandeld.

Ik woon zelf in Zuid Limburg, 10 Km van de Duitse grens af en boek ieder jaar in Duitsland zonder meerkosten, dus dezelfde prijs als op internet staat.

Heb ook al problemen gehad met een foutieve boeking, (fout van de touroperator) maar door het reisbureau is alles netjes rechtgezet.

De touroperator wilde mij afschepen, zo moest ik maar via een luchthaven 800 km verderop vertrekken, de treinreis zou ik dan wel vergoed krijgen, maar begin maar eens in je eentje als je via internet boekt.

• Sarah

Ik boek al jaren via internet en via Duitsland. Soms bel ik ze op met mijn boerenkool Duits als mij iets niet duidelijk is. Nog nooit problemen of iets dergelijks gehad. In de meivak zelfs van Tunesie en Griekenland terug gevlogen naar Dusseldorf met een bijna volledig Nederlands sprekend toestel ,allen geboekt via Duitsland. Afgelopen jaar via Paderborn gevlogen, 300 km Duistland in en gratis parkeren. Je wil niet weten hoeveel auto's er stonden met een Nederlands kenteken. Op zich wel jammer van deze kapitaal vlucht.

Air berlin vind ik een buiten gewoon prettige maatschappij met benoemens waardige service. Je bent daar geen wandelende portemonnee die voor elk wissewasje leeg geschut moet worden maar een klant die ze graag aan zich willen binden ,en dat is ze met ons gelukt

• Sarah

Ha zat in de nachtdienst ,ben verpleegkundige ,dus slaap krijg ik wel genoeg hoor !!!

Mooi tijd doorkomen s'nachts