visum gang van zaken

• jvdvood

Je moet alleen niet de pech hebben dat je net na een paar vluchten uit Rusland ed aankomt. Die halen alleen maar bij de bank een visum.

• Ton

Natuurlijk pech kan niemand iets aan doen volgens mij zijn er 4 of 5 bank(jes)en voor visum te verkrijgen en ja russen zijn(worden) een ramp denken dat ze alles mogen doen

• joke

hoi ton,

bij sommige duitse touroperators (b.v. neckermann reisen,

all tours) is de prijs van het visum al in de reissom verrekend. het lijkt dus dat je niets hoeft te betalen.

je visumaanvrage moet je wel invullen en daarna krijg je bij een van de balie's waarop de naam van je touroperator staat de sticker in het visum geplakt.

boek je een reis bij een van de andere duitse touroperators dan kun je beter zelf je visum kopen bij een van de banken, anders ben je ook 25 euro kwijt bij de met bordjes zwaaiende mannetjes.

groetjes,

joke.

• Ton

Hallo Joke ik boek wel bij een duitse operator maar alleen een vliegticket daar zit volgens mij geen visum bij ?

Ik boek geen reis incl/ hotel e.d. vandaar

• heks

Wij zijn in maart in Hurghada geweest en inderdaad staan bij binnenkomst in de hal de touroperators voor de visum zegel.

maar je moet eerst door de douane heen voordat je bij de bank kunt komen.

Of heb ik iets gemist?????

• Ton

Hallo je hebt inderdaad iets gemist het is rechts naast de paspoortcontrole

• Chrissy38

Even een vraag over visum, wij zijn 2 jaar geleden naar taba geweest en omdat we toch geen uitstapjes gingen doen hebben we ook geen visum hoeven betalen.

Moet dat in hurghada wel ?

• joke

ja hoor,

je komt dan als toerist in egypte én dan moet je een visum hebben.

even je papieren nalezen over hoe of wat met de verplichtingen om het bij hun kantoortjes op het vliegveld van hurghada (of cairo, luxor) te moeten( lees verplichten) kopen. je betaald dan meestal 25 euro per persoon per visum.

Of je neemt de gok: als je de hal binnenkomt staan aan de rechtse kant, (is rechts naast de douane, die kun je herkennen aan de lange rijen die ervoor staan) wat “bank-gebouwtjes”, o.a. bank van cairo enz. daar kan je al een visum kopen voor rond de 13 euro, dat ligt aan de koers van dat moment.

Maar sommige touroperators zijn nogal…… en zijn dan heel boos omdat je de visum niet bij hun hebt gekocht !

Reis je vanaf een duits vliegveld en heb je geboekt bij een duits reisbureau

:1) soms is de visumprijs al verrekend bij je betaling van je reis o.a. bij alltours en neckermann reisen duitsland, dan haal je daar je visum af,

2) je koopt het visum zelf bij de bank, zal hooguit zo'n mannetje met de zwaaiende bordjes moeilijk doen van waarom, maar dan antwoord je: als nederlander ben je niet verplicht om de visums bij hun te kopen (staat duidelijk vermeld in de reisbijlagen dat je als duitser én oostenrijker de visums bij hun moet halen en inwoners van andere landen moeten informeren bij hun ambassade of je wel of niet een visum moet kopen) dus laat die mannetjes maar kletsen, jij bent nederlander(se), ze hebben dan geen poot om op te staan én je bent wel voordeliger uit….

Maar vul eerst even je visum aanvrage in, ze liggen overal, neem wel een balpen mee !!! soms krijg je de visumaanvrage al in het vliegtuig.

voor sharm el sheik is dat allemaal anders: als je excurcies gaat doen, dan heb je een groot visum nodig, anders een “klein” en daar zijn geen kosten aan verbonden.

Sharm el sheik is een schiereiland, is eigenlijk een apart land, maar valt weer onder een aparte regeling bij egypte.

hoe dat precies ziet weet ik zo even niet meer, heeft iets met gaza te maken………dus iets politieks.

voor als je gaat: een hele fijne vakantie in egypte,

joke.

• stel

Beste Joke,

Je vergeet te vermelden voor de duidelijkheid dat indien men bij neckermann duitsland boekt je niet het visum bij de prijs hebt . Duitsers krijgen hem gratis bij neckermann balie indien met de duitse nationaliteit heeft Heb je de nederlandse nationaliteit moet je eeb visum kopen inderdaad , soms kun ja aansluiten indien je uit duits vliegtuig komt maar de mensen in Egypte hebben dat door en controleren de namen en pas . Bij sky naar Egypte staat in de kleine letters dat je indien je bij hun boekt ook het visum daar moet kopen a euro 35 maar de reizen zijn goedkoper.

• Drin

ik heb vorig jaar bij de Duitse neck geboekt en het visum zat bij mijn prijs in!

Dus geen extra kosten meer….