Sindbad Aquapark

• steven

Ga in het begin van je vakantie, naar Aart, dan heb je nog iets aan zijn tips en als je nog

ruimte over hebt in je koffer…..zal hij je zeer dankbaar zijn, doe hem de groeten en een kusje

van Irene!

Steven

• Riet

Vannacht teruggekomen van onze onvergetelijke vakantie in Hurghada en Sindbad..

Zalig gewoon.

Hotel was echt oke, douche was klein zoals al zo vaak gezegd, maar nog wel oke.

Eten was ook goed te doen als je het plekje gevonden hebt waar je het lekker vindt. Voor ons was dit het kleine restaurantje bij het aquapark aan de kinderglijbanen.

De italiaan was voor ons allesbehalve een succes, na een uur nog geen kaart of drank en uiteindelijk dan nog niet eens lekker. dan maar een McDo meegepikt.

Zalig iets gaan drinken in het orange café. Gezellig met Aart gebabbeld en dan ook een toffe uitstap met Aart geboekt naar de oude stad.

Echt een reuze aanrader, plekjes waar je anders absoluut niet zou komen, genieten volle bak en Aart neemt je mee naar de plekjes waar datgene is wat je nodig hebt.

Een super dag. Nog eens een ontzettend dikke merci aan Aart.

Kortom genoten gewoon..

Zeker voor herhaling vatbaar!!

• joke

De oude stad ontdekken …. kan niet alleen met Aart maar ook met Tilly (ja…. van de dolfijnen).

Ook zij neemt je mee naar plekjes waar niet iedereen komt.

In de 7 jaar dat we nu in Hurghada komen al heel wat zelf ontdekt, komen op de soekh….( heb daar al heel wat “kennissen” die weten wanneer ik een foto van ze maak ze die ook paar dagen later krijgen)……., in het echt oude Dahar, in achteraf straatjes in Sekalla, komen thuis bij mensen die we daar hebben leren kennen ….. bij de gewone man om het zo maar eens te noemen….. eten daar elke vakantie 1 keer én lekker !!!, met andere kennissen (nederlands/egyptisch) die ik via dit prikbord heb leren kennen gaan we naar hun egyptische kennissen. Met een medewerker van ons Hotel die we al 7 jaar kennen, die ons als zijn tweede vader en moeder noemt, gaan we naar zijn kennissen thuis. Lopen samen door de achteraf straatjes of langs de kustweg naar Dahar. Zijn nog nooit lastig gevallen door mensen, alleen maar vriendelijk mensen die je zelfs hun huis laten zien als ze merken dat je uit Nederland komt…. ze zijn zo trots op wat ze hebben !!!!!! , ook al lopen er schapen, geiten en kippen rond ín hun woning…. maakt ons niets uit. Ook heeft mijn man eens een rondleiding gehad in een flat waar ze de waterleiding en electra aan het aanleggen waren.

Ook werden we eens spontaan uitgenodigd in een smederij die mooie sierhekken maakte, toen ze doorkregen dat mijn man heel vroeger ook eens van die sierkrullen van die hekkens had gemaakt.

Onze nederlandse/egyptische kennissen hebben ons dit jaar meegenomen naar de nieuwe Moskee en naar de Kopten Kerk omdat ze die zelf ook wilden bekijken, die plannen hadden we vorig jaar al, maar toen kwam er helaas niets van . Een Moslim komt zo gauw niet in een Kopten Kerk maar ik kan je vertellen dat hij het heel fijn vondt dat hij daar geweest was, vooral toen er iemand hem er ook over vertelde

Ook komen we in een “achteraf” gebied richting woestijn…(daarna zijn er geen huizen meer alleen woestijn) als je ziet hoé de mensen daar wonen in flats met slechte electra….., hebben een bezoek gebracht aan de school van de kinderen…… We gaan naar terrasjes …. die niet in de winkelstraat zijn….. belevenis op zich…..toen we vorig jaar met de 2 kinderen van onze egytische kennissen naar de mc donalds zijn geweest ( wat een herrie…. maar heel gelukkige kinderen) hebben hun ouders ons meegenomen naar een terrasje in een zijstraat om wat te drinken…. was er voetbal op tv…. toen ze doorkregen dat wij hollanders waren werd de TV wel effe op de wedstrijd van het nederlands elftal gezet….. en niemand die mopperde !!!!!

Als je het niet aandurft om zelf op onderzoek uit te gaan, iets wat ik best kan begrijpen, dan ben je bij Tilly of Aart zeker op het juiste adres.

Groetjes,

Joke.

• aart bos

bedankt Riet. het was ook voor mij een heel bijzondere middag met “de belgen” ! iedere keer een feest om met de dames in de jurken de moskee te bezoeken, en al die indrukken op te doen van “mijn” stad. heel graag gedaan.