Registreren op het nieuwe forum

  • Peter Overeem

    Hallo Allemaal,

    De laatste tijd is het duidelijk geworden dat veel mensen problemen hebben om in te loggen op het nieuwe forum, om te bepalen of er echt een probleem is met de procedure geef ik hier een uitleg. Probeer het dus nog een keer met deze uitleg, en lukt het niet schrijf dan even goed op welke foutmelding je krijgt, dan kan ik je verder helpen. Met de melding “het lukt niet” kan ik niet zo veel.

    Ten eerste is het belangrijk te weten dat je login naam/wachtwoord van het oude forum hier niet werkt, je kan dus niet via “inloggen” op dit nieuwe forum komen, je zal je eerst moeten registreren.

    Klik daarvoor op “Registreren”

    Het volgende scherm zal openen:

    Vul alle gegevens in en zorg er voor dat je de Capcha (nummer om spam te voorkomen) goed invult. Daarna klik je op de knop “registreren”

    Je krijgt dan deze melding:

    Vervolgens open je je email programma en opent de mail van Startpagina, klik daar op de link.

    Waarna je deze melding krijgt

    Hierna kan je inloggen met je nieuwe gebruikersnaam, vanaf nu dus op “inloggen” klikken en niet meer op “registreren”

    De Capcha kan soms erg moeilijk leesbaar zijn, even op verversen klikken en je krijgt nieuwe nummers die waarschijnlijk wel leesbaar zijn.

  • daharss@gmail.com

    Dag Peter,ik hoop dat je uitvoerige en gedetailleerde beschrijving van hoe wel op de site te komen zal helpen en werken. Bey the way wat vindt jij van de nieuwe site? Ik heb hier al wat over gezegd,maar ben ook wel benieuwd naar wat jij en de andere meisjes en jongens ondernemers er van vinden. Jullie zijn tenslotte de ervaringsdeskundigen. Aart en Henk horen we ook al zo weinig. Groet Daharss.

  • Peter Overeem

    Om ook maar enig succes te kunnen hebben met de nieuwe layout zullen we eerst weer een groep gebruikers moeten hebben en vervolgens moeten mensen weer dingen gaan posten. Zo lang we op dit oude forum blijven posten zal het nooit wat worden.

    Het is Startpagina er alles aan gelegen om ons een interface te bieden die werkt en aantrekt tot het plaatsen van vragen en antwoorden en ik kan dus alleen maar aannemen dat serieuze voorstellen tot verbeteringen ook serieus in overweging worden genomen. Daarvoor heeft Hermann ook een aparte topic opgestart en zijn al veel voorstellen gedaan. Je zal begrijpen dat “het is een gedrocht” niet echt opbouwende kritiek is.

    Dus mensen denk na over wat er wel en niet werkt op het nieuwe forum en laat Hermann dat weten in het speciale topic daarvoor. Hermann heeft dan bij een toekomstige evaluatie een mooie lijst om mee te werken.

    Mijn opmerkingen kan je dus ook daar vinden.

  • daharss@gmail.com

    Dag Peter,dank voor je reactie. Het is een gedrocht,is wat ik er van vind. De site oogt niet,is niet aantrekkelijk om te reageren of om een topic te beginnen. Maar het is zo simpel als wat. De lay out deugt niet. Als ik een tijdschrift wil kopen gaat het mij om de inhoud,maar het oog wil ook wat. En dat is ook wat ik niet begrijp, zit er nu echt niemand bij al die startpaginas beheerders die daar niet wat aan kan doen? Een beetje plat gezegd: de boel opleuken. Ik heb daar trouwens de afgelopen dagen wel wat opbouwends over gezegd net als nu eigenlijk.

    Dat inloggen zijn kinderziekten en kan men leren. Het presenteren van een site is wat anders. Groet Daharss.

  • Huub

    Ok Peter, Ik ben met twee verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden geregistreerd, dan krijg ik een mail om dit te activeren, beide geven de volgende melding.

    Page not found

    We're so sorry, we'll start looking for it immediately!

    Ik denk dat dit een melding is die meerdere mensen krijgen.

    Wat nu ????????????????????

    Groet, Huub.

  • Huub

    P.S. ik heb dit met windows 7 en 8 geprobeerd. en als ik de link kopieer en plak geeft hij het zelfde bericht.

    Huub.

  • Peter Overeem

    Hoi Huub,

    Er zit een vervaldatum op de link die je krijgt per email, is dit een recente registratie, of probeer je de link te volgen die je lang geleden binnen hebt gekregen?

    Als de link recent is, kan je die dan naar mij sturen per PM, dan probeer ik even. Is de link ouder dan een week dan zal je het opnieuw moeten proberen.

  • Huub

    Hallo, Peter. ik heb het in een PB gezet.

    Huub.

  • Peter Overeem

    Ik heb hem binnen en een mogelijke oplossing gegeven. Iedereen die mee leest, even geduld, ik moet even afwachtten of het nu goed gaat met Huub zijn registratie, zo ja dan zal ik hier de uitslag laten weten en een oplossing geven.

  • Huub

    Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, met ……. zonder …….. kom 3 x door de registratie maar bij de actieverering via de mail geeft hij aan, kan de pagina niet vinden.

    Sorry, ik geef het op.

    Peter, bedankt voor de moeite, wellicht kunnen we dat over een paar weken nog eens bekijken.

    Huub.