Registreren op het nieuwe forum

  • Peter Overeem

    Ik heb van Huub een prive berict gehad met een uitleg van zijn problemen om te registreren, daar zijn we nog steeds niet uit maar wat ik wel uitgevonden heb is:

    Ook al lijkt het er op dat het veld “gebruikersnaam” een vrij veld is waar je alles maar in kan vullen blijkt dat niet zo te zijn. Je krijgt bij registratie geen foutmelding, alles lijkt goed te gaan maar als je bepaalde tekens gebruikt in je gebruikersnaam krijg je later foutmeldingen als je de link in de bevestigings email volgt in de vorm van “Page not found”.

    Zoals het er uit ziet mogen speciale tekens zoals: Spatie, hekje#, stip., At@, procent%, underscore_, allemaal niet gebruikt worden in je gebruikersnaam, natuurlijk zou dat al ondervangen moeten worden bij de poging tot registreren en dit is dus zeker iets wat opgelost moet worden door de beheerders van Startpagina, maar voor nu probeer jezelf te registeren met een normale naam zonder speciale tekens, een normaal koppelstreepje “-” werkt wel, dus bijvoorbeeld “voornaam-achternaam” zou geen probleem zijn.

    Succes met registreren!

  • daharss@gmail.com

    Dag Peter,een mooi stukje onderzoeks werk van je. Ik heb ook niet stilgezeten want we ontkomen er vroeg of laat niet aan. We zullen op die site moeten. Niet omdat wij dat nu zo graag willen,maar omdat het eenmaal besloten is. Ik heb gegoogled en krijg bij: page not found tientallen paginas. Wat ik er uit op maak is dat de server niet gevonden kan worden. Dus het probleem ligt aan de kant van de makers van het een en ander(server,website) en dus niet aan de kant van de bezoekers. Wij zouden normaal moeten kunnen inloggen als de server goed zou funktioneren. Ik zelf heb nog geen nieuwe poging ondernomen. Ik ben veel te huiverig dat ik dan misschien ook niet meer op het oude prikbord terecht kan. Maar wie weet is een oplossing spoedig binnen toets bereik. Groet Daharss.

  • Peter Overeem

    Ik heb net een oplossing gegeven Daharss, maak een gebruikersnaam zonder speciale tekens.

    En ja ik had ook al aangegeven dat het een fout in de software/applicatie is maar dit is dus de manier om het te omzeilen.

    En ja dat “page not found” betekent “server niet gevonden” lijkt me logisch, dat hoef ik niet te googlen, ik begrijp ook wel waarom, maar om dat hier nu uit te gaan leggen dan wordt het een veel te technisch verhaal, mijn voorgaande mail moet voor de verantwoordelijke voldoende informatie hebben om het op te lossen, maar het lijkt me beter daar niet op te wachtten en gewoon een gebruikersnaam aan te maken zoals boven beschreven.

  • daharss@gmail.com

    Een korte aanvulling. Ik weet nog uit mijn Windows tijdperk(ik werk al vele jaren op een mac.),dat als je niet normaal op een site kon komen,dat soms wel lukte via een proxy server. Je moest dan op je pc de instellingen veranderen. Misschien moet het toch in die hoek gezocht worden. De server kant. Maar goed,ik hou even mijn mond want anders wordt het misschien te veel en te ingewikkeld. Soms ligt de oplossing voor de hand! Groet Daharss.

  • daharss@gmail.com

    Beste Peter,wat vriendelijker tegen mij kan ook. Eerst “verwijt” je me dat ik niet opbouwend ben en dan steek ik een uurtje tijd/energie erin en kom met een paar constateringen en reageer jij met van: Daharrs,luister: Doe nu maar wat ik je zeg dan komt het goed. Wat kort door de bocht van mij geformuleerd,maar zo kom je wel bij me over. Groet Daharss.

  • de badmuts

    Veel geblaat en weinig wol. Registreren op de nieuwe site was geen probleem. Het is simpel. Dit is een test dus we blijven toch met zijn allen gezellie hier. Ik ga niets meer plaatsen op de nieuwe site. Herman is een prima beheerder dus dit is zeker geen persoonlijke aanval op hem. WE BLIJVEN HIER. Oproep tot algehele boycot van de nieuwe site.

    Groet, Ton

  • daharss@gmail.com

    Hi,de badmuts. Ook ik blijf hier! Niet omdat ik nu wel of niet kan inloggen,maar gewoon omdat deze site aantrekkelijk is qua layout en overzichtelijkheid. Vertrouwd dus. De nieuwe site is een gedrocht. Korter en duidelijker kan ik het niet zeggen. Groet Daharss.

  • Hermann Wulff (Beheerder)

    Hier blijven heeft ook geen zin, deze wordt totaal niet meer ondersteund door startpagina en gaat er uit.

    Zet alle problemen of opmerkingen op de door mij aangemaakte topic, dat copieer ik en stuur het naar Startpagina.nl

    Hermann

  • Huub

    Beste, Heren en Dames.

    Af en toe heb ik zo iets van, als ik er niet tegen op kan doe ik met ze mee.

    Ik heb ook gezien dat het nieuwe prikbord niet zo is als dit, maar als er niets anders opzit probeer er dan iets van te maken.

    Als Herman zegt dat dit prikbord eraf gaat ga ik hiervan uit.

    Peter, Herman en ik waren bezig met een oplossing te vinden om het probleem van het niet kunnen inloggen op het nieuwe prikbord, iedere serieuze aanvulling hierop is welkom.

    Dat het prikbord van belang is niet alleen voor nieuwe mensen maar ook voor mensen wat al langer hierop komen blijkt uit het feit dat mensen zoals de badmuts na bijna 3 jaar ook nog vragen heeft over de nijlcruise en dat is ook niet vreemd wand na 5 jaar die ik in Egypte kom zit ik ook nog altijd met vragen.

    Gezien niemand klachten heeft, heb ik dan maar een klacht op het topic van Herman geplaatst, maar deze ene klacht zal niet veel uitmaken bij de server.

    Groeten, Huub.

  • daharss@gmail.com

    dag huub,twee kanttekeningen bij je verhaal. ook ik ben serieus bezig geweest met het vinden van een oplossing. een en ander kun je nalezen,maar dat wist je al. het is geen onwil van mij om niet op de nieuwe site te willen,maar hij is niet aantrekkelijk,overzichtelijk,uitnodigend etc. het is een gedrocht. en dat heeft alles te maken met de opmaak(layout). de problemen van niet kunnen registeren en inloggen is een technische zaak. twee totaal verschillende ordes dus. groet daharss.