Koningsdag

  • TOM van Straalen

    Ik kreeg bericht van andree dat de Koningsdag gevierd wordt op 5 mei in Hurghada.

    Maar…. Er stond niet bij waar. Weet iemand al waar dit feest wordt gehouden. Wij zijn er namelijk.

    Groet tom

  • daharss@gmail.com

    Egypte heeft binnenkort voormalig legerleider en minister van defensie Sisi als president. Wij blijven het doen met koning Willy. Onze Hollandse mannen wonend en werkend in en rond Hurghada weten ongetwijfeld waar dit jaar Koningsdag is. Ik vermoed zelfs dat ze er enige hand in zullen hebben. Nu al vast hulde voor onze jongens,die dit voor onze vakantiegangers willen organiseren. Zo zie je maar,ondernemen is meer dan je toko draaiende proberen te houden.

  • utr.gek

    Beste Tom ,

    Misschien heb je het al gehoord de receptie is voor de verandering in het Movenpick hotel , waarom de ambassade dit doet weet ik niet , hard wekende Nederlandse ondernemers die er voor vechten om hun hoofd boven water te houden worden nu dus helemaal buitenspel gezet , klasse en hulde voor de Nederlandse Ambassade .

  • TOM van Straalen

    Nou…….logisch toch. Movenpick is Zwitsers.je moet een beetje over de grenzen heen kijken, toch.

    Je gaat een Nederlands koningsfeest toch niet in een Nederlandse lokatie houden.

    Dat zou echt te gek zijn.

    En trouwens ….. Die nedelandse ondernemers in Hurghada hebben het toch veel te druk voor zo'n Nederlands feest.Dus wijs besluit van de ambassade . Goed, dat een Zwitserse onderneming dit Nederlandse feest gaat organiseren.

    Wel jammer van de bitterballen, goudse kaas blokjes, kroketten , haring etc.

    Maar…. Zwitserse gaten kaas smaakt ook goed.

  • daharss@gmail.com

    Van de Nederlandse overheid moeten onze jongens en meisjes ondernemers het dus niet echt hebben. Maar dat wisten we al een beetje aangaande hun reisadviezen. Het is veilig!!!!!!! Mede ook daarom doen zij in en om Hurghada er goed aan om een signaal af te geven richting deze overheid. En wel door Nederlandse toeristen,die onze jongens ook in mindere tijden blijven steunen,uit te nodigen om GRATIS bij hun een duikles te nemen en daarna een broodje frikandel te eten. Wij weten op welke plekken dat wel kan. Daar hebben we de Nederlandse overheid en Zwitserse niet voor nodig.

    Samen slaan wij als ondernemers en toeristen van Hollandse komaf er ons wel doorheen.

  • TOM van Straalen

    Is er op Koningsdag nog feest in de Nederlandse kroegen in hurghada.?

  • Peter Overeem

    Deze laat ik aan Aart en Huub. Heren, kom er maar in. En mr. Daharss (of Klaas) sorry maar gelukkig hoeven we het hier niet gratis weg te geven, er zijn gelukkig nog genoeg toeristen die het niet erg vinden om een eerlijke prijs te betalen voor een goede dienst.

  • daharss@gmail.com

    Het was gewoon maar een ideetje,Peter. Gewoon de eerste 3 Hollandse toeristen,die zaterdag 26 april bij je komen. Als dank dat wij je al die jaren gesteund hebben en niet hebben laten vallen. Misschien stel ik je teleur,maar ik ben niet Klaas.

  • Peter Overeem

    Ok, natuurlijk kan ik me vergissen, je schrijfwijze is erg herkenbaar. Ik ben dan nu wel benieuwd wie je wel bent, als je me gesteund hebt de laatste jaren ben je vast wel eens mee geweest voor een snorkel of duiktrip?

  • daharss@gmail.com

    Dank voor je reactie,Peter. Ik mag zelf niet duiken of snorkelen vanwege gezondheidsproblemen. Maar ik spreek dan ook namens vele Nederlandse toeristen,die de laatste jaren bij jou en Aart zijn geweest. Zij hebben hebben jullie gesteund met een boot trip of een broodje frikadel.

    Jullie kunnen best een keer wat terug doen. Gratis dus. Vandaar mijn idee. Een beetje afgekeken van de Egyptische overheid,die probeert om het toerisme weer op gang te krijgen met gratis toegangsdagen op cultureel terrein. Doe nu maar. Je zult zien dat je er profijt van hebt. Promoot jullie toko's. Groet Daharss.