situatie Hurghada

• daharss@gmail.com

dag steven,voordat ik mijn reactie poste het aan mijn habibi laten lezen. zij begreep wat ik ermee bedoelde en vond het dus duidelijk en begrijpelijk. wat is je probleem? groet daharss.

• Teerg

San77 Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

>

> 13 maart ga ik samen met mijn vriend naar Ararbia

> Azur in Hurghada.

> Hoorde vandaag dat er in de krant een stuk stond

> dat resorts niet verlaten mochten worden en

> excursies niet mogelijk zijn.

> Ik vind het allemaal wel heel erg eng klinken,

> vandaag ook contact gehad met Arke maar er is

> (nog) geen negatief reisadvies.

>

> Is er iemand die er nu is of net terug is die me

> kan zeggen hoe het er nu is.

>

> Groeten San

• Teerg

Hallo ,

Net terug vannacht.

Wij zijn er een week geweest in het oude gedeelte.Voor de eerste keer.

Het is rustig vriendelijke mensen wel opdringerig omdat ze allemaal iets willen verkopen.

Het is in Hurghada rustig je merkt niets van onrust.

Wij vonden de vakantie fijn en ja er is een groot verschil tussen arm en rijk.

Waar de problemen zijn ligt 500 km en 750 km van Hurghada.

Als er iets aan de hand is in Parijs vluchten we toch niet uit Nederland weg.

Veel vakantie plezier

• aart bos

Dank je Teerg voor je verslag. Ben het helemaal met je eens

• Teerg

Hoi San,

Hier hoe Neckermann advies geeft en dus ook Hurganda als velig aangeeft en dat is nu ook zo.

Ook anderen reisorganisaties blijven gaan .

Je kunt ook duiken varen en naar de stad gaan.Ook de Haven is leuk.

Betaal niet te veel voor de taxi ook hier af dingen geen slecht er ervaringen gehad .

Alleen de russen maken veel herrie s nacht en over hun zijn de bevolking negatief.

Nederlanders vinden zij wel aardig.

Neckermann reizen annuleert alle vluchten naar Sharm el Sheikh voor vrijdag 28 februari en zaterdag 1 maart. Indien u een reservering gemaakt heeft voor een van de genoemde vluchten dan zullen wij vrijdag 28 februari contact met u opnemen om samen met u naar de mogelijkheden voor een alternatieve vakantiebestemming te kijken.

Indien u via Neckermann reizen een reservering heeft gemaakt naar Sharm el Sheikh voor een andere vertrekdatum dan bieden wij u de mogelijkheid deze reis kosteloos te annuleren tot en met vertrekdatum 7 maart 2014. Vertrekt u na 7 maart 2014 dan heeft u tot 31 maart op dit moment alleen de mogelijkheid om uw reis kosteloos om te boeken naar Hurghada of Marsa Alam gelegen aan de Rode Zee in Egypte.

Vakantie reizen naar Hurghada en Marsa Alam kunnen gewoon doorgang vinden. Voor deze bestemmingen bestaat er, op dit moment, geen bijzondere dreiging. Vanavond is er een speciale medewerker van ons Special Assistance team mee naar Sharm el Sheikh gevlogen om de mensen die voortijdig terug moeten vliegen te informeren en alle vragen te beantwoorden.

Mocht de situatie wijzigen dan zullen wij dit uiteraard op deze plek melden en de desbetreffende klanten direct informeren.

Gevolgen voor uw reis:

Indien u een reis heeft geboekt naar Egypte via Neckermann Reizen met als aanvlieghaven Sharm el Sheikh (SSH) en met vertrek t/m 31 maart 2014 wordt u z.s.m. door ons geïnformeerd over de status van uw boeking.

Alle overige geboekte reizen naar Egypte met de aanvlieghavens Hurghada (HRG) en Marsa Alam (RMF) vinden vooralsnog (mede door een alternatieve vluchtroute) gewoon doorgang. Indien hier een wijziging in optreed wordt u hierover uiteraard direct door ons geïnformeerd. Wijzigingen en annuleringen naar deze bestemmingen en via een andere touroperator gebeuren conform ANVR-voorwaarden.

Groet Teerg