rif

• bs-1987

Goedendag

na dat in 2013 ik helaas me vakantie heb moeten verzetten naar gran canaria i.v.m. ongeregeldheden wil ik dit jaar toch graag naar Egypte komen.

nu zoek ik dus een plek of hotel met huisrif voor de deur.

ben zelf fotograaf(hobby) en wil hier dus mooie foto's van schieten

tevens ben ik gefascineerd door vissen .

kan zelf niet duiken dus daar waag ik me niet aan maar een rif niet ver van het strand spreekt mij erg aan

dus wie heeft er tips of hotels die weet waar dit het geval is a.u.b.

m.v.g. benny schoolmeester

• agnes

Hallo Benny.

Dan kan ik je de 3 hotels van de Azur ketens aanbevelen. Deze liggen naast elkaar, Bel Air, Arabia Azur en Arabella Azur. De gasten van Bel Air mogen gebruik maken van het rif bij Arabia. Bel Air is de kleinste van de 3. Google maar eens en succes met je keus.

Ook bij zoover genoeg revieuws en tips over deze hotels.

Groetjes Agnes.

Deze hotels bevinden zich in Hurghada. Ik weet niet welke plaats je in gedachten had. In Marsa Alam bevind zich zelfs een schilpadden baai, hotel Three Corners Farouys. Marsa Alam ligt echt in the middle of nowhere, je bent hier s'avonds aangewezen op je hotel..

• aart bos

en wat hep Agnes weer gelijk

• Lidwien61

Hoi Benny,

Ik kan de hotels van Agnes van harte aanbevelen! Wij gaan in maart naar Arabella. De vorige keer bij Bel Air geweest, resultaat van 8 dagen onderwatercamera…..meer als 400 foto's!

Ik vrees dat we dit jaar dit gaan overtreffen want zoonlief gaat mee en is ook hobby-fotograaf..

Veel plezier met je keuze!

Gr Lidwien

• Cynthia

Dag Benny,

Van Hurghada weet ik het niet maar in Marsa Alam inderdaad The Three Corners Fayrouz, of Hilton Nubian, over deze spreek ik uit ervaring. Zelf ben ik ook naarstig op zoek naar de allermooiste riffen en ik meen nu toch wel iets goed te hebben gevonden, ook in Marsa Alam (sorry Hurghada allemaal) Coraya Bay, ben ik zelf nog niet geweest.

• Klaas

Ben ook in bel air en arabia geweest het rif valt mij wat tegen zitten wel veel roggen daar.wil je echt wat zien ga dan naar tulip resort geweldig rif daar .

• alex68

We zijn zelf naar Arabia geweest vorig jaar en dat is het mooiste rif van Hurghada,murenes,schilpadden haaien en een zeeslang gezien.

als de zon onder is gaan de lampen aan op het rif en kan je vanaf de kant koraalduivels zien.

Dus als je wat moois wilt zien raad je toch naar een Azur hotel te boeken.

Veel plezier alvast

• Klaas

Klopt het rif van arabia is het mooist van hurhgada,maar wil je echt wat moois zien zul je echt naar marsa alam moeten gaan.Ik vind het rif bij arabia ook al behoorlijk vernield veel Russen lopen hier gewoon over het rif,ondanks dat het afgezet is.Het rif in marsa alam is veel minder beschadigd,omdat hier bijna geen Russen komen.

• Fransje

Wij vinden tot nu het snorkelen bij hotel Brayka Bay in Marsa Alam het mooiste en hebben daar ook mooie foto`s kunnen maken. Voordeel je loopt zo vanaf het strand de zee in en je kan links en rechts het rif af snorkelen. Groot voordeel het hotel ligt in een baai dus met harde wind kan je ook gewoon snorkelen. De baai vlakbij Fayrouz waar ook schildpadden zijn is leuk maar veel minder mooi om vele vissen te zien is onze ervaring. Het ligt inderdaad wel heel afgelegen dus ben je gebonden aan je resort. Wij vinden dat geen probleem.

gr Fransje

• JolandaH

Indien hurghada dan idd 1 van de 3 azur hotels: bel air, arabia of arabella.

Maakt niet uit welk hotel, want je kunt de riffen vanuit die hotels gewoon lopend bereiken (liggen bijelkaar).

Zelf vind ik hotel Arabella t charmanst…maar dat is heel persoonlijk uiteraard.