Wonen in Hurghada

• Eglover

Ik ben van plan om in Hurghada samen te gaan wonen met mijn vriend.

Eerst moet ik werk vinden, maar zolang het nog zo slecht loopt in het toerisme, maak ik geen kans om er een baan te vinden.

Hoop wel dat dit nog gaat veranderen. Ik wil graag als gids op snorkeltrips gaan werken.

Heeft er iemand nog tips voor mij, qua een woning vinden enz ? En zijn er nog andere haken en ogen waar ik op moet letten ?

• Daantje885

We zitten in hetzelfde schuitje.

Mijn vriend en ik willen gaan trouwen, maar ik moet dan ook eerst werk vinden.

Ga over 2 weken weer naar Hurghada en wil dan toch eens met een aantal mensen praten.

Maar je hebt ook wel een flinke portie geluk nodig.

• joke

Las op facebookpagina dat men “eigen” mensen op dit moment eerder aannemen dan mensen van andere landen die in Hurghada op zoek gaan naar een baan. Ook al omdat men een buitenlander/se meer moet betalen voor hetzelfde werk wat een egyptenaar zou doen….

Eigen inwoners hebben het al moeilijk genoeg, de meeste hadden weken geen inkomen, dus willen ze liever die aan werk helpen…in zo verre er werk is……

Groetjes,

joke.

• Eglover

Ja, dat snap ik goed, dat ze eigen mensen nu eerder aannemen.

Ik heb hier ook nog een huis dat verkocht moet worden, dus eer dat ik kan gaan emigreren, zijn we misschien wel een driekwart jaar verder ofzo, en misschien is de situatie dan wel verbeterd. Daar ga ik wel vanuit in ieder geval.

Ik vertrek hier ook niet eerder voordat ik een baan heb daar.

1 ding weet ik wel zeker, en dat is dat ik in Egypte wil leven met mijn vriend.

• mlrr

Mag aannemen dat jullie bekent zijn met de site Bezness Alert (www.beznessalert.com) en het boek Kus Kus, Bezness van Noor Stevens & Natasza Tardio?

• Eglover

Ja, en wat wil je daarmee zeggen ?

Dat mijn vriend ook zo is ?

Je kunt niet alle mannen over 1 kam scheren…… Pffff

• Lidwien61

Eglover,

Waarom gelijk zo in de verdeding schieten, het is toch fijn als mensen je alert maken, op zaken die je in je verliefheid over het hoofd ziet?

Er is een fb pagina van vrouwen met een relatie in Egypte en op Wereldwijzer/egypteforum loopt al jaren een topic met veel ellende.

Ook al is jouw vriend misschien anders, het is een wereld van verschil om daar te leven en je aan te passen aan de gewoontes van je vriend en familie!

Ik wens je alle geluk, maar ook veel wijsheid!

Gr Lidwien

• Eglover

Ja, dat klopt Lidwien, maar ik heb echt wel heel internet afgespeurd. En ik ben ook niet de stomste.

Natuurlijk snap ik ook wel dat het heel anders is om daar ook te wonen enzo, maar ik weet gewoon dat het gaat werken tussen ons.

Daar zijn we trouwens allebei van overtuigd !!

• Daantje885

Ik snap je felle reactie wel.

Altijd dat goed bedoelde advies, van iedereen die het beter denkt te weten.

Heb zelf ook al de nodige dosis commentaar over me heengekregen.

Helaas gaan een hoop alleen af wat op internet staat, en dat is toch de grootste klaagmuur.

Moeilijk om tussen al die negatieve verhalen ook iets positiefs te vinden, maar die zitten er wel degelijk tussen.

• Eglover

He Daantje885, toch nog iemand die mij begrijpt, eindelijk…

Ik word er zo moe van om hem iedere keer te verdedigen, en inderdaad, er zijn ook positieve verhalen.

Ik heb ook heel veel horror verhalen op internet gelezen, en daar wordt je ook niet vrolijk van, maar mijn vriend is echt 100% oke.

Dat zeggen ze natuurlijk allemaal ;) Maar het is de waarheid…..

In elk land zijn goede en slechte mannen, ook in Egypte !!