Ik mag gewoon niet naar Egypte

• Cynthia

Ik word echt niet goed!! Eerst augustus jl. stress en gedoe met vakantie van mijn man en zijn zoon, ze zijn uiteindelijk met skytours gegaan en overboekt maar ondanks alles te gek gehad.

Al reeds maanden geleden geboekt voor 5 november naar Hurghada Arabella, eerst dat negatieve reisadvies, toen dat opgeheven werd ging OAD failliet waar ik mee had geboekt. Geannuleerd, weer opnieuw geboekt, afgelopen zaterdag belt reisbureau dat Transavia nog maar 2 x per week te weten op zaterdag en dinsdag vliegt, dus onze reisduur werd iets aangepast, vooruit dan maar.

Nu net mail in mailbox, vlucht is overboekt!!!??? of ik genoegen neem met 7 dagen ipv de geboekte 12 of anders kan ik natuurlijk ook een week later vertrekken, ja als je werkloos bent misschien. Dat is voor ons echt geen optie en 7 dagen uit en thuis ook niet. Reisbureau dicht natuurlijk, dus ik kon niet direct reageren.

Met andere woorden, 2 vluchtmomenten per week waarin nu alle toeristen worden gepropt, dus weinig flexibiliteit en dan proberen 12 dagen in de 2 vrij genomen weken te realiseren pfffff.

Heb nu maar een reis naar Marsa Alam aangevraagd, maar daarbij verwacht ik eigenlijk hetzelfde probleem. Morgen maar weer afwachten.

Wat een voorpret

• suzanne

Wij gaan in december naar Sharm el sheikh. Wij hebben 11 dagen geboekt. Ook voor ons is de vlucht aangepast. Wij gaan ipv vrijdag nu de zaterdag naar huis op kosten van Neckerman :)

Voor ons dus gunstig.

Succes, ik hoop dat het je gaat lukken! Suzanne

• Hendrika

Wij vliegen 3 november, op een zondag, met Transavia. Die vlucht gaat door, heb gisteren een stoelreservering gedaan en bevestigd gekregen.

Vlucht op Marsa Alam.

Succes!

• Pauze

Ik heb mijn orga gevraagd en kreeg dit als antwoord. Wij vliegen naar Hurghada.

“Het klopt dat er momenteel veel wijzigingen binnen komen voor vakanties naar Egypte. Momenteel zijn de vluchtschema’s voor de maand november definitief en wordt iedereen die op een andere aankomst dag dan dinsdag of zaterdag geboekt staat geïnformeerd dat zij hun reis moeten verschuiven. Dit is een nasleep van de geannuleerde vluchten naar Egypte tijdens de onlusten aldaar. Transavia heeft toen zijn zogenaamde ‘slottijden’ voor het seizoen moeten inleveren en heeft nu nieuwe vluchtschema’s gekregen. Helaas sluit dit niet altijd aan met de dagen waarop klanten zouden vertrekken.”

• ron47

we gaan helemaal niet meer

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte

• Cynthia

aaargh, net omgeboekt vertrek naar Marsa op 7 november en nou die terreurdreiging. Dit gaat me echt te ver. Wat een ongelooflijke ellende allemaal

• Hendrika

Ik las de terreurdreiging ook vandaag en dacht dit is de druppel, na de onlusten, oad/globe is de lol er nu echt af.

Maar het verhaal blijkt iets anders te zijn. In de Sinaï zijn extremisten die raketten willen afvuren op vliegtuigen die richting Sharm vliegen.

Dit is net zo ernstig en beangstigend, maar het heeft niet specifiek met Nederlandse toestellen te maken.

Volgens de Rijksoverheid site worden de reizen in de Sinaï incl de resorts ten strengste ontraden, en de rest van Egypte ontraden, dat is dus inclusief alle andere resorts.

Transavia vliegt volgens hun informatie nog wel op Hurghada en Marsa Alam, maar nu dit bericht op de Rijksoverheid staat zal ik er niet van opkijken dat deze ook stoppen.

• Cynthia

Voor het eerst dit jaar hoop ik op een annulering van het reisburo want ik geloof niet dat ik nu zelf kan annuleren op basis van mijn angst. Heb al gekeken naar canarische eilanden, ook nog niet zo makkelijk om over 3 weken te vertrekken

• kicksr

Pauze Schreef:

——————————————————-

> Ik heb mijn orga gevraagd en kreeg dit als

> antwoord. Wij vliegen naar Hurghada.

>

> "Het klopt dat er momenteel veel wijzigingen

> binnen komen voor vakanties naar Egypte. Momenteel

> zijn de vluchtschema’s voor de maand november

> definitief en wordt iedereen die op een andere

> aankomst dag dan dinsdag of zaterdag geboekt staat

> geïnformeerd dat zij hun reis moeten verschuiven.

> Dit is een nasleep van de geannuleerde vluchten

> naar Egypte tijdens de onlusten aldaar. Transavia

> heeft toen zijn zogenaamde ‘slottijden’ voor

> het seizoen moeten inleveren en heeft nu nieuwe

> vluchtschema’s gekregen. Helaas sluit dit niet

> altijd aan met de dagen waarop klanten zouden

> vertrekken."

Zojuist heb ik 90 minuten in de wacht gestaan bij Neckermann en heb toen eindelijk een medewerkster gesproken.

Wij gaan nl op donderdag 21 november naar Marsa Alam en na het lezen van bovenstaand bericht was ik bang dat mijn vlucht moest worden verschoven naar een andere datum. Er werd me echter verzekerd dat op dit moment die vlucht op donderdag gewoon doorgaat. Nadat zij contact op heeft opgenomen met de afdeling Traffic kreeg ik te horen dat juist de vluchten op dinsdag en donderdag zijn geschrapt.

• Pauze

Raar he!

Wij reizen met Skytours, mogelijk maakt dat nog iets uit?

Nahjah…we moeten maar afwachten dan.