volgend jaar

• alex68

We zijn aan het kijken voor volgend jaar weer naar Hurghada,want we willlen weer duiken bij Voodoo en met dolfijnen zwemmen met Tilly of Petra.

Maar het eten is ons een beetje tegen gevallen in Arabia Azur,hebben we nu 12 dagen pech gehad of is dat normaal?

Het huisrif is geweldig daar dus willen we eigenlijk gewoon weer terug maar dan naar een ander Azur hotel zodat we wel in de buurt zitten van het huisrif.

Wie heeft er ervaring met de andere Azur hotels in Hurghada????

Groeten Alex

• Lidwien61

Hoi Alex,

Kan je dan aangeven wat je precies is tegen gevallen? Ik ben dan wel niet in Arabia geweest maar wel in Arabella en Bel Air, en ik vind beide superhotels. Wij hebben nu weer gekozen voor Arabella, omdat wij het complex prachtig vinden en de gezellige restaurants net iets beter vinden maar ik zou ook zo weer naar Bel Air gaan.

Er is in Hurghada nog wel een Azur hotel maar dat heeft zover ik weet geen (mooi) huisrif.

Gr Lidwien

• alex68

Hoi Lidwien

Het eten was niet zo goed ,het was lauw ,weinig keus en niet zo lekker.

Voor de rest is het een geweldig hotel met vriendelijke mensen en mooie kamers.

Maar bedankt voor de info we gaan even kijken bij Bel Air en Arabella want het huisrif maakt heel veel goed .

Groeten Alex

• Lidwien61

Hoi Alex,

Het eten zal niet veel verschillen, ik vind dat ze altijd veel keus hebben, iedere dag iets anders van de grill, pasta's en vaak ook nog thema's.

Bij Arabella heb je ook nog een Italiaans restaurant en pizza-tent.

• joke

Ik was nooit geen pizza liefhebster, die van de supermarkten vind ik al helemaal niks, bij Arabella, net na moebarak, er maar eens eentje geproefd op aandringen van een van de jongens op het strand…..

Heerlijk, kiezen wat je er zelf allemaal op wilde, was gelijk een fan geworden …sloeg geen dag meer over, en een stukje werden twee stukken en twee stukken drie….vaak kwam er een van de jongens van het strand al een stukje brengen!

Dus maken we ze thuis ook zelf, in de zomerdag zelfs op de bbq.

Groetjes, joke.

• Lidwien61

Hoi Alex en Joke,

Mijn zoon is (was) echt een moeilijke eter, en een paar jaar geleden in Aquafun, was het bijna elke dag naar de Mac. Ik weet zeker dat hij zal smullen van al het lekkers bij Arabella en dat de Mac overgeslagen gaat worden. Inderdaad een dagelijkse pizza zal een favoriet tussendoortje zijn. En ik die wanhopig op gewicht probeer te blijven zal ongetwijfeld na de vakantie stevig aan de lijn moeten….::o

Joke,

Heb jij nog plannen voor Hurghada dit najaar of voorjaar?

• joke

Hoi ludwien,

We gaan in januari weer, kijken hoe ons boom zich gehouden heeft, hotel is ook dicht hoorde ik van de week van kennisje, ze was er langsgelopen.

Vonden het in Arabella heel fijn, maar het hotel waar we de eerste keer geboekt hadden, blijft toch trekken, je kent iedereen, van hoog (directie) tot de veegjongens, en voelt na 6x nog steeds als thuiskomen. Wel gaat manlief het weer proberen met een nieuwe proefduik bij de duikschool van Arabella, leuke mensen daar en een heuse huiskat. Ze hielpen ook uitstekend met het uitzoeken van een goede (duik)-bril en uitrusting om te snorkelen. Bleek de bril toch niet goed te zijn dan kon je die zonder problemen weer omruilen voor een ander, hoefde niet, die ze aanbevolen hadden …was uitstekend. En de duitse taal was voor ons ook geen probleem, we wonen op nog geen kilometer hemelsbreed van de duitse grens.

. Het andere hotel waar we geweest zijn toen ik niet meer naar ons hotel wilde vanwege een te luidruchtig animatieteam, select garden beach was heel mooi, maar 10 van de 14 dagen behoorlijk ziek van elke keer het diner….mijn man niet, wel van de koffie die hij op straat aangeboden kreeg bij het kijken naar voetbal op tv.

In april dit jaar was het animatieteam redelijk goed met hun geluidsboxen…. moest alleen maar effe praten met een van de managers om te vragen of ik nu op vakantie in rusland was of dat ik toch echt in egypte was, daarna is het aangepast….van alle landen wat…zelfs fransje bauer en jan smit kwamen langs.

Een van de managers nam zelfs m'n Tablet mee naar huis toen wij twee dagen naar Luxor waren, kon wel in de grote safe van het Hotel, maar dat wilde hij niet. Wilde zelfs ook leeslampje meenemen, maar vonden we niet nodig, alles lag nog netjes, nou ja..netjes, ik laat nogal eens wat slingeren….heb overal wel wat liggen…..zoals we het achtergelaten hadden, alleen ons bed was versierd met bloemen en lag papier bij met welkom terug van luxor.

Vind het voor iedereen wel jammer die vandaag plannen maakten om weer naar hurghada te kunnen gaan, het reisadvies toch weer niet is aangepast, de Belgen mogen wel weer….

Groetjes,

joke.

• Huub

Zijn we reclame aan het maken voor Arabella, mij best.

We zijn nu 3 keer in Arabella geweest, iedere keer een schitterende vakantie gehad, en gaan volgen jaar beslist terug.

We zijn bang dat een keuze voor een ander hotel ons zal tegen vallen.

Groeten, Huub

P.S. Ik heb via gezichten boek gehoord (gelezen) van een van de obers in het gril restaurant, dat o.a. hij is terug geroepen om te komen werken, dat zal betekenen dat Arabella op korte termijn weer open gaat.

• alex68

Gelukkig maar want de mensen daar willen graag weer aan de gang,Arabia was qua eten niet goed maar voor de rest,hebben we geen klagen over het hotel.

we gaan volgend jaar gewoon weer terug en misschien in de andere hotels van het Azur eten kijken of dat beter is,we hebben wel een keer in het Arabela restaurant gegeten bij het winkelcentrum dat was geweldig lekker en ook daar was de bediening erg aardig.

• JolandaH

Hoi Alex,

Volgens mij zijn er maar 3 hotels in Hurghada die een eigen huisrif hebben:

Arabella, Arabia en Bel Air.

Deze 3 hotels liggen ook alledrie naast elkaar:

Arabella is dat “wit dorpje”; Arabia ligt in het midden en daarachter Arabia ligt Bel Air.

Ik ben in 2007 in Arabia geweest. Ik vond toen ook het eten niet zo geweldig (maar het was goed hoor). Toen mocht je in Bel Air eten en wij vonden het eten daar beter dan in Arabia.Maar dat is dus weer aantal jaartjes geleden.

Ik ben afgelopen maart in Arabella geweest: prachtig huisrif inderdaad en n hartstikke leuk opgezet hotel. 's-Avonds kan ik me echter maar 1 restaurant herinneren waar je kan eten (misschien in hoogseizoen dat er meerdere restaurants open zijn?). Ik vond de keuze daar ook wat “beperkt”.

Maar dat komt ook omdat ik een beetje verwend ben omdat ik 3x in Dana Beach ben geweest en dat is gewoon subliem met eten (meerdere restaurants, waardoor ontzettend veel keuze en lekker).

Maar ik vind het huisrif van Arabella idd ook geweldig en eigenlijk kun je overal goed eten, laat dat duidelijk zijn!

Veel succes met het maken van een keuze!

Groet,

Jolanda