Terug uit Egypte

• steven

Wederom een mooie vakantie gehad, mede dankzij Miriam Kok van Kingfishertours en Aart en Marianne Bos en de vrienden

van het orange cafe!

We hebben bijna alles kunnen doen wat we van plan waren, via Aart hebben we een buggytour gevonden, zijn wezen duiken met Aart

bij Sharm el Naga, een geweldige ervaring voor mijn dochter, die een natuurtalent bleek te zijn! Met Kingfishertours veilig naar Luxor en Dendera

geweest, in Luxor hebben we alleen een rit met een koets overgeslagen, daar voelden we ons niet prettig bij. Twee overnachtingen in Luxor, in

een hotel naar eigen keuze, het Maritim Jolie Ville, geweldig hotel, ik denk het mooiste van Egypte! Was de meerprijs meer dan waard!

Ook nog met Aart een Egyptische SIM-kaart gekocht voor mobiel internet, werkt prima, veel beter dan de WIFI in de hotels en ook nog eens

spotgoedkoop, we hadden een prepaid internet kaart (geen bel en sms) van 1000Mb voor 36 pound = 4 euro! Hebben we in 2 weken niet opgemaakt.

Op de laatste dag nog met Aart naar de kapper geweest, ook een hele ervaring, aanrader!

Nu over de onrust, ik volg de ontwikkelingen in Egypte al drie jaar op de voet, via Egyptische kranten, Twitter en FB, ik ben dat ook blijven doen

tijdens ons verblijf, ik denk dat ik mag zeggen, dat ik redelijk op de hoogte ben en dat ik de sensatie berichten er wel uit kan filteren.Onze uitstapjes

waren wel overwogen.

Maar wat hebben wij ervan gemerkt……eigenlijk niets, 30 juni, rustig op de boulevard, de dag dat Morsi werd afgezet, een vrolijke stoet auto's met vlaggen

over de boulevard en personeel van het hotel dat juichend het hotel uitvloog om op straat te dansen! Ook in Luxor niets gezien, maar dat ligt ook aan begeleiding

van Kingfisher, hotel in Luxor heeft 650 kamers, 18 bezet. Hotel Sindbad in het begin vol, aan het einde naar maar 50%.

In het begin nog brandstof problemen, later niet meer, opvallend weinig stroomstoringen.

Kortom, als de situatie niet slechter wordt, dan kan iedereen gewoon naar de rode zee!

• aart bos

over de veiligheid: juist !!

over jullie ervaringen: zelden zo'n tevreden gezicht gezien van Pa en dochterlief als toen ze terugkwam van de 2de duik

over Luxor: als je maar met Miriam gaat komt alles dik in orde.

over de kapper: toch effies beetje traantjes toen hij aan je oren zat

over jullie: U bent zo lief !

tot ziens

• Riet

Super dat jullie weer genoten hebben van een prachtreis!

Nu zijn we weer wat gerustgesteld en hopelijk kunnen wij binnenkort ook gaan genieten in Sindbad!

• agnes

Hai Steven.

Heb al je foto's/video's al bekeken op zoover, mooie plaatjes.

Succes met het afkicken weer, maar het zonnetje is er, dus weer een meevaller.

groetjes Agnes.

• jopie

mooi om te horen

wij gaan 31 augst voor de 5 de keer naar hurghada minamarkt hotel

• Lin73

Wij zijn ook net terug uit Hurghada. Was weer heerlijk. Voor ons de eerte keer in de zomer, maar met die wind is het gewoon lekker. Van de onrust ook niets mee gekregen, behalve wat mensen die bij de moskee blijven hangen. Leuk bezoekje aan orange cafe gebracht, jammer dat de wifi het niet deed. Hurghada is na twee keer marsa alam ook goed bevallen.

• Yoyo

Van welke provider had je die simkaart gekocht? En waar kan je die halen?

Alvast bedankt voor je antwoord

• JolandaH

Yoyo, ivm internet: tik eens bij zoekopdracht vodafonewinkel in….

En bekijk mijn berichtjes.

Als je er niet uitkomt, hoor ik t wel!

Succes

• Huub

Hallo, Yoyo.

Jolanda bedoeld het volgende bericht, wat ze ook aan mij heeft gestuurd.

Hoi Huub,

Ivm wifi:

Wij kopen voor 68 pond een internetkaart en dan daarop 3 giga. Dat is dus ongeveer € 7,50.

We zetten die in n telefoontje met hotspot aan en dan kunnen wij waar we maar willen internetten op meerdere tablets.

Dit is alleen te verkrijgen in de echte vodafonewinkel op sheratonstreet, open iedere dag vanaf 10.30 tot 0.30, vrijdagochtend gesloten.

Ze zijn ook te krijgen met beltegoed, maar die prijzen weet ik niet, omdat wij internetcontact (mail/skype/whatsapp) voldoende vinden.

Groet Jolanda

(de winkel heeft onder loket waar je nummer krijgt en boven heerlijk airco)

Ter aanvulling, als je met de rug naar mc Donalds staat is het aan de over kant ongeveer 150 a 200 meter naar rechts.

Als je een dongel van Vodafone hebt moet je deze meenemen, anders moet je deze daar kopen a =/- € 12.00, uit ervaring weet ik dat een dongel van b.v. kpn niet werkt met een Vodafone sim kaart.

Ik heb tegen beter weten in, een kaartje van 7 giga € 10 gekocht waarvan nu nog +/- 5 giga over is.

P.S. ik werkte dan wel met de laptop, kan zijn dat jij een micro kaartje nodig hebt.

Groeten, Huub.

• Yoyo

Wij nemen een ‘'oudere’' smartphone mee waar een normale simkaart in kan. Deze gebruiken wij dan als wifi hotspot.

In ieder geval heel erg bedankt voor de tip. Kan je daar ook gewoon met euro's betalen? Of moet je perse daar met Ponden betalen/?