geboekt

• agnes

Hai Gina.

Bekende van vakantiereiswijzer geloof ik hé.

Ik zou de 2 landen niet met elkaar vergelijken, sta open voor een andere cultuur en de mooie bezienswaardigheden die Egypte heeft.

Een goede tip, ga in het begin van je vakantie eens naar het Orange cafe ( www.orangecafe-hurghada.nl ) . Dit word gerund door de nederlanders Aart en Marianne Bos.

Dit is het VVV van Hurghada. Voor alle vragen en informatie kun je bij ze terecht. Zelfs voor een heerlijke fricandel speciaal en een heerlijk vers getapt pilsje Heineken van de tap. Ook verzorgd Aart een leuke citytrip in Hurghada op een dinsdagmorgen dacht ik. Je komt op plekken waar je normaal met je touroperator niet komt. Of een leuke snorkeltocht naar Sharm el Naga met Aart. A fijn, orange heeft nog veel meer te bieden, kijk maar eens op de site, staan ook foto's op.

Een tripje naar de woestijn is heel warm hoor, de temp kunnen oplopen tot wel 50 gr.

groetjes Agnes.

vanaf Arabia ong 25/30 pond PER TAXI, dus niet p.p. naar het Orange Cafe. Denk ong 10/15 min.

• Gina

Hoi Agnes

Ja inderdaad een bekende van de vakantiewijzer!! Bedankt maar weer voor je info,en we gaan zeker te weten naar het orange cafe toe hoor !

Heb eigenlijk nog een vraagje !! Hoe gaat het met de snorkelspullen kun je deze huren bij Arabia ??? Of kan je beter hier in nederland wat kopen ???

Groetjes Gina

• agnes

Om te huren vind ik zelf niet prettig, het kan wel bij Arabia.

Iedereen heeft zo'n snorkel in de mond gehad, niet echt fris toch.

Ik zou hier kijken en hoeft echt niet zo'n dure te zijn. Ff kijken bij een sportzaak, of hou de Lidyl in de gaten, die heeft ze ook wel eens in de aanbieding.

Neem er wel één met een siliconerand.

En als je eenmaal de smaak van het snorkelen te pakken hebt dan wil je niet anders meer, hihihi.

Dus eenmalige aanschaf en je kunt jaren vooruit.

Zwemvliezen heb ik zelf niet, neem wel waterschoenen mee, want bij de pier heb je wat stukken waar keien liggen waar je het water in kunt.

groetjes maar weer, Agnes.

• josschie

Vlakbij het hotel voor aan de straat zijn diverse winkeltjes waar je snorkelspullen kan kopen

Veel meer keus als hier in nederland en goedkoper.

Wel afdingen dus, altijd eerst de helft bieden.

• Gina

Oke dames bedankt voor de info (tu)

• joke

Hoi Gina,

Bij het duikcentrum bij het naast gelegen Arabella Hotel kun je uitstekende snorkelspullen kopen, service is uitstekend…ze zorgen ervoor dat je goedpassende spullen krijgt . Mocht de bril toch niet helemaal naar je zin zijn…kun je hem net zo lang omruilen tot je de goede hebt. Mijn man is heel erg tevreden met zijn bril….wat hij eens gekocht had in een gewoon winkeltje in hurghada….was een en al ellende….en ruilen kon niet eens !

De snorkelsets bij duikcentrum zijn in verschillende prijsklasse….

Joke.

• aart bos

iedereen welkom en we delen graag onze kennis van deze mooie stad ( waar we nog steeds, ondanks te weinig tourisme alle dagen gelukkig zijn ) in dit byzondere land.

• joke

Hoi Aart,

is het echt zo stil in Hurghada ???

“stralen” de russen dan van afwezigheid….??????

Als dat zo is kunnen we eens gewoon eten zonder ons met z'n allen te ergeren aan die overvolle borden met eten wáár ze driekwart van laten staan…..

Hoor het wel….via prikbord,

groetjes,

joke.

• JolandaH

Ha joke,

Erger jij daaraan? Positief bekijken, ze staan dus je niet meer in de weg bij het buffet omdat ze alles al hebben ;)

Morgenvroeg ga ik lekker heen!! Jippie

• agnes

Hai Jolanda.

Heerlijk zeg, maar wat jammer dat je nu net de sneeuw en de vorst moet missen aankomende week, hihihi.

Zou het liefst al mee gaan, heb het gehad met alles wat winter heet.

Veel plezier, geniet ervan.

groetjes Agnes.