Onrust egypte

• anneke 1

wat een gedoe weer:( over 2 weken gaan wij, vorig jaar was het hetzelfde probleem, hopelijk

gaat alles goed, maar eng vind ik het wel.

• edwin maks

Ik ben vorig jaar ook naar Egypte geweest, ondanks de onrust die er toen was.

BUza heeftd estijds een negatief reisadvies uitgegeven voor Cairo e.o.. Voor de kustplaatsen was geen negatief reisadvies.

Ik ben toen dus gewoon naar Hurghada geweest, en ik heb totaal geen last gehad van de commotie aldaar.

Over 5 weken ga ik weer voor 11 dagen, en ik heb niet de verwachting dat Buza een negatief reisadvies geeft voor de kustplaatsen daar

er ten eerste minder commotie is dan vorig jaar, Moebarak destijds niet geliefd was bij de EU en Morsi ligt beter bij de EU.

Ook zal Buza mocht het wel zover komen een zelfde reisadvies geven als vorig jaar.

Oftewel, ga gewoon lekker heen, geniet en als het niet nodig is, mijdt dan gevoelig plekken in een badplaats danwel Cairo.

• de badmuts

Onder de kop “De moslimbroeders laten het stuur in Egypte niet meer los” staat er een interessant stuk in de Trouw van gisteren en online te lezen. De toekomst voor Egypte lijkt toch anders te worden dan iedereen had gehoopt. Trouwens, van de reisadviezen

van BuZa wordt je ook niet vrolijk. Maar hopen dat Egypte weer de rust krijgt en het gewone leven weer kan aanvangen.

• josschie

lees net dat de onrust nu ook in hurghada plaatsvind.

• Zonnetje

Ach wij gaan gewoon wat er ook gebeurd.

• aart bos

er is geen onrust in hurghada. er waren wel 2 demonstraties/optochten die keurig zijn verlopen.

IK SLUIT ME AAN BIJ HET UITSTEKEND GENUANCEERDE BETOOG VAN PETER !!

• josschie

Helaas is het weer onrustig in de noordelijke steden met doden tot gevolg .

• utr.gek

vanuit een bewolkt hrgda , de laatste 4 dagen een demonstratie gezien in sakalla , een stoet van nog geen 40 man , er geen last van gehad , dus kan je s,avonds er goed uit gaan voor praatje en een glaasje bij bv aart en marianne (orange cafe } aan de memsha ook andere plekken zijn veilig , neem hiervoor altijd taxi of limosiene van het hotel en onthoudt altijd het nr van de taxi dit staat met grote letters op de deuren , geniet van hurghada .

• Taat

Precies Peter! Helemaal met je eens. Wij zijn in december 2012 ook nog in Egypte geweest, toen was er wat onrust in Cairo, en kregen voor vertrek nog allerlei mailtjes van vrienden: Zou je wel gaan? Zijn jullie niet bang?

Mijn antwoord: Als ze in Lyon auto's in de fik steken en door de straten trekken, ga jij dan hier in je kelder zitten?

In feb 2011 werd onze geboekte reis helaas geannuleerd door neg.reisadvies BUZA. Nog nooit ergens ZO van gebaald!

Wij hebben in december nergens last van gehad, de Egyptenaren in de badplaatsen kijken wel uit! Geen toeristen is geen inkomsten, en dat hebben ze al eens meegemaakt (en nog steeds…). Dus gewoon blijven gaan, het is en blijft een geweldig land, zonzeker, betaalbaar, en prima hotels met steeds betere hygiëne-standards. Wij hebben alweer geboekt en zijn weer aan het aftellen

• aart bos

natuurlijk is er weer van alles aan de hand en natuurlijk weten de raddraaiers dat ze hun gang kunnen gaan. hoelang heeft het in europa geduurd voordat de demokratie was zoals die nu is.

in de badplaatsen is er niks aan de hand en het land/volk weet zich nog steeds geen raad.

wat werkelijk is veranderd: je moet tegenwoordig in de badplaatsen ( net als overal in de wereld ) een beetje beter op je spullen en mekaar passen en dat was vroeger niet nodig in het land “waar je de deur kon laten openstaan”

't zonnetje doet z'n best, de onderwaterwereld is uniek en iedereen wacht met smart op al die aardige toeristen.

en in hurghada ( en de andere badplaatsen ) is het VEILIG.