Onrust egypte

• Klaas

Nu ik de ontwikkelingen in Egypte volg krijg ik niet echt een goed gevoel over mijn vakantie in hurhgada in maart,Dit gaat echt uit de hand lopen.IK denk dat er maar weinig mensen zijn die dit jaar nog naar Egypte durven.

• Fransje

Zolang er geen negatief reisadvies gegeven word bij onze resiorganisatie en er gewoon gevlogen word gaan wij over 9 weken gewoon lekker naar Marsa Alam.

We hebben het eerder meegemaakt toen er wel geannuleerd moest worden, in ons geval omboeken naar een ander land, maar destijds was er aan de kust niks aan de hand, maarja er werd toen niet gevlogen op sharm, hurghada, marsa alam .

• steven

Ik denk/hoop dat het wel meevalt, 5 minuten lopen vanaf HET plein, gaat het leven gewoon door. In de berichtgevingen zien we alleen maar

het plein, dit is denk ik weer dodelijk voor het toerisme in Egypte. Dit is de periode dat mensen nadenken over de bestemming voor volgend jaar,

en zullen besluiten, Egypte toch maar niet dit jaar:(

Wij hebben bijna twee jaar geleden ook in de situatie gezeten van, annuleren, omboeken en weer terugboeken. Achteraf voor de kustplaatsen een

hoop paniek om niks. Ik hoop dan ook wanneer het uit de hand loopt in Cairo en Alexandrie, Buza besluit tot een gedeeltelijk negatief reisadvies, zoals

bv in Sri Lanka al jaren is.

• Peter Overeem

Natuurlijk heb je weinig keus als er een negatief reisadvies gegeven wordt door BZ, maar neem maar van mij aan dat het in de kustplaatsen rustig is en blijft. Mensen vergeten vaak dat een stad als Cairo op 500Km afstand ligt van Hurghada, zou je Parijs niet meer bezoeken omdat er in Amsterdam schermutselingen zijn? Het is de mensen in Hurghada ook aan alles gelegen om hier de rust te houden want “geen toeristen betekent geen inkomen” dus zullen ze hier geen rellen schoppen. In Cairo is dat anders, toerisme is daar maar een klein deel van het inkomen waardoor de impact van een negatief reisadvies ook veel kleiner is.

Februari 2011 was vreselijk voor Hurghada wat van de ene op de andere dag veranderde in een spookstad door het negatief reisadvies, veel kleine ondernemers hebben die tijd niet “overleefd” en zijn gestopt met hun zaak. Laten we hopen dat die tijd niet herhaald wordt.

Ik woon inmiddels 7 jaar in hurghada en heb hier al van alles meegemaakt, maar heb me nog nooit onveilig gevoeld.

Peter Overeem

Manager Voodoo Divers

Hurghada

• steven

Ook in zuid Europa wordt er regelmatig gedemonstreerd tegen regeringen, De binnenstad van Rome en vooral Athene, liggen ook vaak

in puin door een relatief kleine groep relschoppers. Dit is voor velen, dan weer geen reden om bv niet naar Kreta te gaan:S

Er komt nu weer een referendum, als het volk instemt, dan gaat Egypte een beetje op Iran lijken, ben ik bang.

• Klaas

Hier ben ik ook dus bang voor,en twijfel of ik mijn vakantie in maart al misschien moet gaan omboeken.

• steven

Daar zou ik nog mee wachten, positief blijven(tu)

• anja

Hi Klaas,

je gaat toch naar Brayka Bay Marsa Alam ? Dat ligt echt in de middle of nowhere en zal je er niets van merken, welke richting ze ook opgaan.

Dus goede keus.

• anja

Sorry, naamsverwisseling, ik was even te snel en zag het na het eerste berichtje. Fransje gaat daarheen. Moeten we maar in het smoelenboek gaan staan he dan hebben we er een gezicht bij haha

• JolandaH

Moeilijke keuze voor je Klaas, want eigenlijk is t allemaal heel persoonlijk hoe iemand zich voelt. In feite zou voorpret ook al deel moeten uitmaken van je vakantie en dat heb jij dus nu niet..

Ik ben n groot hurghada-fan en heb ook weer voor maart geboekt en ik denk maar zo:

Als je nu omboekt, brengt dat altijd extra kosten met zich mee.

En waar moet je trouwens heen? Waar is het in maart al zo'n lekker weer?

In mrt 2011 moesten wij helaas omboeken en zijn naar gambia geweest: de zon staat daar later op en laat veel vaker wolken voor zich heen gaan. Achteraf was 2 weken gambia ook nog iets duurder dan 3 weken egypte :(

Cairo ligt idd zo'n 500 km verderop, dus ik sluit mij aan bij t verhaal van Peter.