Eerste keer naar Egypte

• JolandaH

Op n cruise en in hotel niet nee. Wij letten er altijd op dat we Ivm temperatuur(verschil) juist veel drinken Extra sappie en nog n koppie thee bij ontbijt; soepie vooraf bij lunch en diner. Geen ijs(blokjes) ivm temeratuurverschil voor je maag. De cruise is echt leuk! Veel plezier en geniet!

• anneke 1

als je in nederland iets ijslouds uit de koelkast neemt, is de kans ook groot dat je

darmen en maag gaan protesteren, eigenlijk is dat iets heel persoonlijks.;)

• mini

Nog een tip drink gewone cola,dat helpt ook voor de bacterien.

En gebruik desinfect( wassen zonder zeep)zeker voor het eten.

Veel plezier in dit prachtige land,en geniet er van.

Groetjes Mini.

• josschie

Ik dacht dat je voor de bacterien beter cola light kan drinken.

• edjuh

Allemaal bedankt voor jullie reakties, hiermee komen we een heel eind. We weten nu waar we op moeten letten om de wraak te ontlopen (tu)

Ikzelf ben toch al niet zo'n waterdrinker dus dat zit wel snor.

Hoe is het trouwens gesteld met het lokale bier? Is dat enigszins te drinken?

• aart bos

er is:

heinenken, fles en tap

stella 5%

sakara 4%

meister max 7%

evenementen bier ( steeds meer hotels geven dit )

mijn mening:

heerlijk, helder heineken

stella: wat scherper

sakalla: het lekkerst

meister max: het belgiest

evennementenbier: niet te zuipen

niet te koop in de winkel ! maar volop in de horeca.

PROOST

• edjuh

Heb ik eigenlijk nog een vraagje: we maken eerst een cruise over de Nijl, met excursies (heel toeristisch, ik weet het) en daarna verblijven we nog een weekje in een hotel, Mercure Hotel. Bestaat er hiervoor ook nog een dresscode bij het diner, of kan je gewoon in korte broek aanschuiven? Heb hier niets over kunnen vinden op dit prikbord. Als iemand mij wat tips en hints kan geven, dan slaan we misschien geen flater ;-)

• anneke 1

korte broek zou ik niet doen.

Het is wel netjes om in gepaste kleding te komen.

gr.anneke

• agnes

Ik zou voor alle zekerheid 2 lange broeken meenemen, aangezien je niet weet of er een drescode is, zoveel plaats neemt dat ook niet in, kom je niet voor verrassingen te staan. Een korte( sport) broek vind ik zelf ook niet gepast voor het avondeten maar een nette kuitbroek is toch niets mis mee.

groetjes Agnes.

• aart bos

heb al 4 x mogen genieten van de nijlcruise en al die ontzettend mooie dingen die de mensen ong 3-3,5 duizend jaar geleden gebouwd hebben en waar wij nu van mogen genieten. excursies zijn ‘smorgens vroeg en ’smiddags aan dek genieten ban voorbijglijdend egypte. ( alhoewel facultatief raden wij dringend aan ook naar abu simbel te gaan; onvoorstelbaar ! )

eind van de middag “powernap”, dan douchen en casual gekleed naar het diner.

en niet te laat naar bed, want de wekker gaat alle dagen vroeg !

ga genieten,

aart ( lichtelijk jaloers )