Inderdaad, zelfs in een 5***** Hotel kun je ziek worden, weet er alles van ! (van Sunrise-keten)
De eerste keer (2-de dag al !!!!) stukje kip gegeten…… wat me eigenlijk al niet aanstond……. ja wel hoor RAAK !!!
Met meegenomen tablet van de huisarts, was ik er zo weer beter, 2 dagen brood en water/thee en toen weer avondeten……. nog geen uur later…… je hoeft echt geen 3x te raden.
Na de overkant apotheek tabletten gehaald (de huisarts was zo zeikerig dat ik er maar 1 mee kreeg omdat die volgens haar zeker goed was voor de hele vakantie…..mooi niet dus), helaas… tabletten kon ik niet tegen……(was van het zelfde merk als van de huisarts, maar met egyptsche vulmiddel…) resultaat overgeven en de rest er gelijktijdig ook nog bij binnen 15 minuten na innemen tabletten !!!!
Arme echtgenoot….. kon alles opruimen, zelfs de wastafel was verstopt…..(dat laat je de kamerjongen niet opruimen)
Weer 2 dagen brood…..om kort te gaan…… 5x was het raak in 14 dagen tijd ……. alleen brood eten gaf geen problemen…… maar de hele vakantie op water/thee en brood is ook niet alles……ook nog in totaal 7 dagen op m'n bed gelegen in onze kamer….. leuk hoor, dát had ik ook niet verwacht in een 5***** Hotel.
Personeel was erg vriendelijk, verwende mijn man met flesjes bier en een fles rum, voor mij: fruit en thee en droge broodjes……
Helaas is gebleken dat ik dus niet tegen de egyptische medicijnen kan voor/tegen de floek van de farao's kan (ook antinal niet) en sinds vorige week ook dat ik ook al niet tegen (nederlandse) anti-biothica kan…..ook allergie voor penicilline en nsaid's…..(m'n medisch paspoort raakt aardig vol met wát ik niet mag) en daarbij ook nog een allergie voor wespen……
Maar desondanks ga ik toch naar Hurghada, eet in de vakantie altijd 2x bij een egyptische familie thuis én ook de vis gebakken van de soekh……. geen last !!!! (tenminste van die ene visboer weet ik zeker dat het goed is) eet veel koekjes bij een andere egyptsche familie op bezoek waren……, drink wel altijd warme thee en geen koude thee.
Ook in ons “eigen” Hotel waar we al 5x komen geen last, ik kom in de keuken……en weet dat het er heel erg schoon is, 2x per dag wordt de hele keuken inc. vloeren, tegels, koelkasten enz schoongemaakt en avonds na het diner komt er een hele ploeg dames die alles nogmaals schoonmaken met soda, sop en heel heet water !
Koude thee kan ook oorzaak zijn van diaree….. van de 6 personen waar wij in 2007 mee op vakantie waren was ik de enigste die hete thee dronk……de rest koude……..en die kregen “het” ook.
Ook in Dahar in/bij een eethuisje drink ik altijd hete thee op het terras, zo ook bij onze kennissen in hun winkeltje én ik weet waar hij die koopt, dus daar durven we ook rustig wat te bestellen !
In Arabella waar we vorig jaar waren geen problemen gehad met het eten….
Roomijsjes…. alleen verpakt !!!of zoals ze in veel hotels hebben: ijs van Movenpack, maar ook geen verpakte waterijsjes….. die zijn ook van water gemaakt
Een goed middeltje = voor het eten een klein glaasje ouzo met sap van een klein groen limoentje erin……kun je ook na het eten nemen als je maag wat vol aan voelt…… werkt beter dan een Rennie…..
en zoals Agnes schrijft: tandenpoetsen en spoelen met flessenwater: maak ook je (zonne)-bril schoon met flessenwater…… dit vanwege beschadigingen van de glazen…… zit namelijk zand in het kraanwater….ook niet eerst met van die (natte) reinigingsdoekjes…..er is nu eenmaal veel zand/stof in de lucht….ook in luxor en cairo…..
O ja voor ik het vergeet: ga niet met je handen e.d. in het water van de Nijl……hoe verleidelijk ook….. doe het echt niet er zit namelijk een bacterie in, een beestje zo klein dat je die niet kunt zien, die dringt je huid binnen en “eet” je van binnen op ! Er is daar geen medicijn voor…….
Wens je een hele fijne vakantie toe; geniet van alles wat Egypte je te bieden heeft én je laat zien !
Joke