Aart aan de Boelevaart

• Utrechtse gek!

hee joggie zal t niet meer doen op edwin zyn agina (de pee werkt niet zo goed) wat dat apparatsie betreft ik zie dat de t en d t niet zo doen , alleen met de d hat ik nog

kunne leve maar t is me nu maar 2.50 en vockingworstje waard , niet so hele groote he . zoude die ba-shit en die vinketering niet same kenne wippe dan noeme we hem shitvink is tog een beteree naam joggie , en waarom mot ik koffie ergens anders drinke , volgens my is orange cafe een openbaare ruimte , dus drink ik daar myn bakkie wel ,ouwe zkrt

• de badmuts

Zeg Utrech,

Heb je toch niet goed gelezen. Ik zei toch dat de t stuk is en alles omgezet wordt naar d. Dus er is maar een letter die het niet doet. Trouwens, Vockingsworst is zo ranzig, al gaf je 25 euro, ik moet die meuk niet. Ik zie trouwens dat er nog meer letters op je toetsenbord het niet doen, dus overdenk nog maar eens dat aanbod van mij.

Ik weet niet of het zo'n goed idee is om Ba-shit en die vink van jou te laten kruis-bestuiven. Zou zo maar kunnen dat er een nieuwe variant van de kippenhorror komt overwaaien. En dat hebben ze in Egypte al genoeg. Gelukkig zit de operhaan achter slot en grendel dus die kan geen kwaad meer doen. Beter stuur je die worst naar hem op, zal hem leren. Houdt tie voor de rest van zijn leven wel zijn kiezen op elkaar.

Je zou er ook de voegen van die Dom ermee aan kunnen smeren. Dan valt tie tot in de eeuwigheid niet meer om. In ieder geval de eerste vijf jaar niet. Zou trouwens niet erg zijn, want zeg eerlijk, die Dom zorgt toch wel voor een fraai stukje horizonvervuiling. En dat carillon dat erin zit maakt ook een kolere herrie, den ganzen omgeving wordt op zondag morgen uit zijn bed geschud.

Nu we het toch over wippen hebben. Waar zit eigenlijk die Farao der Lage Landen van ons? Het wil niet zeggen omdat Marianne vandaag jarig is, die twee de hele dag met elkaar kunnen klierensteinen. Bah.

(ik mompel nog iets over de zin en onzin van bejaardensex …..)

Groet, ton w

• aart bos

ben ik al toe aan reageren?

nee!

enerzijds ben ik druk bezig bepaalde teksten te vertalen en anderzijds vermoei ik mijzelf met het inschatten van het creatief vermogen der schrijvers en hun daarbij passende persoonlijkheidsmankementen.

er blijven voor mij voorlopig volop vragen, die ik nu even voor mezelf houd.

ik neem een biertje en heb een spoedconsult aangevraagd bij m'n psychotherapeut. ( ben daar al jaren niet meer geweest ). heb hem bovenstaand laten lezen. ( dom van mij; meteen medicatie verhoging en hij wil graag de adressen, hij verwacht nieuwe klandizie, waar ik dan weer commissie voor krijg )

mag wel al beloven dat beide schrijvers in de race zijn voor “de taart van aart”

• de badmuts

Zeg Utrech,

Word eens wakker en niet te hard praten. De rest van het prikbord ligt al lang te maffen.

Zag je dat, onze farao is geweest. Ik zag hem vanavond met zijn kale bats even hier om de hoek komen kijken. Hij spoort niet helemaal en zit tegenwoordig in de vertaalbusiness. Ook heeft hij een persoonlijkheidsmankement, tenminste dat zegt tie zelf. Niks nieuws, heb ik ook. Die nieuwe vriend van hem, die spychoterapeut, is ook geen lekkertje hoor. Is op zoek naar meer klandizie. Hij zal toch geen lichtekooi zijn? Laat Marianne het maar niet horen want dan zit onze farao zomaar diep in de problemen.

Het goede nieuws is dan wel weer, dat je tegenwoordig taart bij je koffie krijgt in die bedoeienehut van hem. Maar alleen wij tweetjes dan. Snap er niets van, want zo aardig zijn we ook weer niet voor hem.

Nou ja, mochten we hier verwijdert worden dan kunnen we altijd nog naar de Gambiastartpagina. Daar word je voor het minste dingetje al flink afgezeken. En of je nou zwart of wit bent, het maakt niet uit. Ja, ja, zelfs witten worden nu gediscrimineerd. Het moet niet gekker worden.

Misschien moeten we maar eens een soort stedenbandconstructie opstarten en een paar van die mensen hier uitnodigen. Ik beloof je, we gaan goude tijden tegemoet. En Aart kan zijn nieuwe vriend gerust meenemen. Zal die Gambianen morgen eens bezoeken en ze de groeten doen. Us kijken wat er gebeurt.

Mooie bijkomstigheid is dat Gambia vol met vogels zit. En wie zijn de grootste vogelliefhebbers van startpagina? Juist Utrech, wij. Er is mij verteld dat er een hele bijzondere vogel in Gambia zit en alleen daar voorkomt. Het beestje is maar 10 cm groot en luistert naar de naam Kortpotige Roodogige Knotsus Gigantus. Het verhaal gaat zo.

De roodogige knotsus gigantus is dus 10 cm groot. Bijkomend probleem is dat het vogeltje, net zoals wij, een paringsapparaat heeft dat uit het lichaam steekt. En dat is heel bijzonder bij vogeltjes en het ziet er dan ook niet uit. Los van de regelmatige blaasontsteking die het beestje oploopt is er toch een serieus probleem. Zijn apparaatje is ongeveer 5 cm en de toevoeging kortpotig voor zijn naam spreekt boekdelen. Beter had tie grote vleugels zodat tie nooit hoefde te landen. En aangezien elke landing zoveel pijn doet, is het leven een groot tranendal. Vandaar ook roodogige.

Zeg Utrech, ik weet niet hoe het met jou is, maar ik ga slapen.

Groet, ton w

ps. morgen gaat de gedichtenwedstrijd van start. Alles is toegestaan, dus we kijken al uit naar al jullie creatieve inzendingen.

• Utrechtse gek!

zeg ton uit woudebergen , joggie was effe er een daggie er tusse uit sodat ik nu pas reageer op je berigie , hept net aart en marieanne weggebrag naar brusseles zodat ik seker

weet dat ie weg is naar orange cafe aan de aartaandeboelefaart hebbe we er hier er geen last meer van joggie.

die taart kreeg je natuurlyk omdat ten eerste omdat ie ofer datum was en ten tweeste omdat je syn heele ouwe wynfoeraat hept opgezoope , weet niet of dese ofer daatum

was joggie ( syn jullie niet siek geweest dan)

die gambieese fogel (die naam kortpootigerootoogeknotsiesgigaantsies ) ken ik niet uit me bek kryge joggie , sulle we em gambeesewipkip noemen dat is nie so lang woort als we geen dierewy kryge gaan we aan de sykant by orange een foljere make foor onse foogels er staat al een leuk boompie dus daar kenne we kippegaas omheen zette wel fynmasig (kleine gaatsies) anders komp tie gambeesewipkip met syn veif centiemeter enis (p werkt weer nie) fast te sitte en hoef ie ook nie soveel te landen ken die gewoon

op een takkie gaan sitte. .

wanneer was er een gedigtedag joggie, ik weet nie of dit een gedigt is ;

segt boerin marieanne tege boer aas ; lieve aas laat ons bidde dat vannagt of morge (maak my nie uit) onse kippe nie over de sloot zulle wippe , denk dat ik nu wel bones

punte kryg foor de taart van aart (wel naar de datem kyke) , maar de punte kryge we pas als horius terug is uit merika.

ry net terug van brusseles hoor ik een weerberigt uit ukkel (belgise de bilt) over rukwaaien by sjam el nagel , moge wel alles fastbinde denk je nie joggie gr aan wilmaatje en je

messie of syn dat nie deselfde .

pss gr aan zussanne , liedewys en anges

• de badmuts

Zeg Utrech,

Was je even kwijt. Nou je hebt heel wat gemist hoor. Gisteren veel stress maar na een goede nachtrust met Wilma ben ik weer helemaal hersteld. Nu we het toch over Gambeesewipkippen hebben.

Dat gaas van de voliere is een goed idee, want wat moet je met een besneden kip? Toch? Ik weet dat de buurvrouw het ook heel leuk gaat vinden, die houdt namelijk heel veel van wi****, sorry kippen. Toetsen bord wil niet meer zo goed. Heb ik van mijn schoonmoeder gekregen en ze leeft nog steeds. Moet nog wel even zeggen dat de Gambeesewipkip is uitgestorven sinds 3 januari 2008. Het beest leefde zich zo uit dat tie er aan is bezweken. Heel veel Gambianen waren hier heel verdrietig over.

Joh wat een prachtig gedicht, en bijna geen schrijffouten. Ik weet er ook een, maar die zal ik later wel vertellen. En wat is dat toch met die meiden? Weet wel dat Agnes een Karel heeft en twee kinderen. Die kinderen zou ik me geen zorgen over maken maar Karel is een ander verhaal. Die Karel is 2 meter 10 en heeft handen die groter zijn dan de mond van Brigitte Bardot. Daarnaast kan die nog praten ook. Je bent gewaarschuwd.

En hoezo mag ik me nergens tegenaan bemoeien. Moet ik zelf weten. Nou, na de bamiballen van Marianne smaakt alles, ik vond de wijn heel lekker hoor. Die wijn was zo lekker, dat we de volgende dag nog een fles moesten afrekenen. En we hadden nog niets gedronken. Dat krijg als je nog alles uitrekend op een Egyptisch kleitablet. Mijn kippetje Wilma vond de wijn uitstekend, ze heeft wel de hele nacht op de doos gezeten. Ik zei nog: “Nu heb ik twee zeiklijsters”. Vond ze heus niet erg dat ik dat zei, alleen mijn arm doet nog zeer.

Maar hoe zit dat nou met Koninginnedag? Als Aart wil gaan zaklopen heeft tie wel een probleem. Los van die drie, die achter de bar staan, heeft tie nog wel een zakkenprobleem. Misschien kan die er een paar pikken van de kamelen die ze achter hun kont hebben hangen. Is verder niets mee gebeurd.

Zag je trouwens dat we Lidwien blij hebben gemaakt. Zo blij dat ze samen met Edwin wel voor 6 weken wijn gaan drinken bij de farao om de hoek. Ik zal het wel weer hebben gemist. Trouwens wat kan mij het weerbericht van Belgie schelen. Hier stonden ook veel rukwinden. Ben zelfs even naar buiten gelopen en werd er helemaal blij van.

Wie ook heel blij was, was mijn tandarts. Toen ik in die stoel lag en mijn mond open deed stak die idioot zijn hand erin. Nou vraag ik je. Ik schrikken en met een grote klap mijn mond dicht. Dat was nog niet zo erg, maar ik heb zijn horloge doogeslikt. Zo, die was sacharijnig. Hij heb makkelijk lullen, want dat ding gaat elke morgen om vier uur af en ik krijg het kreng niet uit.

Tijd voor een gedicht en ik ga voor de hoofdprijs.

Er staat een kameel te poepen,

ergens om de hoek.

Daarnaast staat een Egyptenaar,

met naar benee, zijn broek.

Vind het toch zukke leuke beesten ……. die Egyptenaren.

Zeg Utrech, weet jij de overeenkomst tussen een Balinese Schijtlijster en een Egyptische taxichauffeur. Nee he, dat ik het ook vraag. Nou, ze zijn allebei aan de rees/race.

Ga nu even stoppen.

Groet, ton w

• Utrechtse gek!

beste troelala uit wouenbergen , is die kaarel eg so erg dan , hy ken tog wel teege een grappie en als die eg so lang is en van die lippe van brigiete baardot hep mot ik wel een

trappie hebbe anders ken ik nie by die bumpers en by syn lippe .ja joggie effe over t eete by aartaandebooilefaart dat waare ook de laatste baamiballe uit 200? ,ik hep je nog gewaarschuwt niet eete joggie , enja dan smaakt natuurlyk alles zelfs die flesse wyn , maar zoals jan kruif sei aan een slegte kant , hep je ook weer een gooie , so hebbe we

er weer tweee zykleisters erby voor de folliere.

van die sakkeloope op kooningendag dat is een goed idee van jouw , ben jy er dan om al die sakken by die cameele af te rukke en te leege ik ben dan net effe weg .

misschien sie ik liedewyn en edwin wel by orange cafe , toevallig ben ik er ook dan , en er staan ook nog een paar fan die wyn die jy en wilmaa hebbe genuttigt , lekker wyntsie

ja die tandepeuter sal je dankbaar syn anders was hy elke morge om vier houre wakker , hoop voor jou dat t geen roolek was , want die looppe 3 jaar op een batery en je had eg

geluk dat t geen staand horloge was joggie anders had je ook staande motte slaape.

wat betreft je gedigie , dat slaat nergens op ,t rymp niet en ook t klopt ook niet , dit kan je niet insende als horius t leest kryg je aftrek voor die taart fan aart je bent gewaarschuwt

ten eerste seg je dat die caamel staat te pureen om de hoek(ergens) dus dat heb je niet gezien dus en ook niet of daar een ewyptenaar by stont zonder syn broekie aan , dus gewoon gellul .

pss volgens ukkel (belgiea) nog een daggie rukwaaiers in sjam el nagel en ton waarom troelala ?