Aart aan de Boelevaart

• de badmuts

Ja hoor, eindelijk is het zover, Aart heeft, na ernstig overleg, besloten om zijn eigen column te starten. De naam? Aart aan de Boelevaart. Vertel hier al je avonturen of opmerkingen. Wil je een gedicht kwijt, dan kan dat ook. Foto’s? Helaas niet. Maar verder mag je alles vertellen over je nieuwe vriend of buurvrouw die niet mee ging naar Egypte. Vragen? Aart zal ze met alle plezier beantwoorden. Ik geef het woord graag over aan onze eigen farao der lage landen, Aart.

Komt er maar in Aart, en nog gefeliciteerd met je verjaardag. (ja, ja, Aart is vandaag jarig en net zoals zijn geheime plekje in Sharm el Naga, gaat tie dit niet geheim houden.)

• suzanne

Aar, gefeliciteerd met je verjaardag.

Ton W moet je nou echt weer beginnen over Sharm el Naga.

We zouden het er niet meer over hebben.

Een gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2012.

Ps we hebben weer geboekt. 1 mei komen we weer richting Hurghada. Dan met de kids.

Gr. Suzanne

• steven

Aart vandaag jarig? Als t zo is, dan proficiat!!!!!:)-D

Maar ik heb altijd begrepen dat 30 april een nationale feestdag is omdat Aart dan jarig is?

Nou weet ik t niet meer:S

• agnes

Nou Steven, je hebt helemaal gelijk hoor. 30 April is tie jarig.

Kijk maar op Facebook.

Jammer Ton, dat grapje gaat dus niet door.

• de badmuts

Nou, ik heb van Aart zijn Egyptische buurvrouw, die achter de kassa zit in de supermarkt naast de kroeg, vernomen dat tie vandaag jarig is. En zoals we weten, Egyptische vrouwen liegen nooit en zijn zeer goed geinformeerd en kunnen net zo als Suzanne, zeer slecht een geheim bewaren.

Kijk, omdat Aart nu Farao der Lage Landen is, wil dat nog niet zeggen dat tie op 30 april jarig is. Ondanks het feit dat tie de hele dag met zijn zak door de kroeg loopt en hem een zakkenloper pur sang maakt En hij zeer bedreven is in de Egyptische variant van Ezeltje Prik……. Hij wilde me trouwens niet vertellen hoe dat nou precies te werk ging omdat alleen leden van de Egyptische metselarij gerechtigd zijn alles over dit geheim te weten. En zoals we allemaal weten, metselen kunnen die Egyptenaren wel. Al was het maar een piramide.

Maar misschien wil zijn vriend Dirk, die zo gecharmeerd is van mijn vriendin, eigenaar van een geitenkudde en plannen heeft om een kinderboerderij op te zetten, daar wat over kwijt. Want zeg nou eerlijk, Ezeltje Prik is een Nederlandse traditie die, naar mijn weten, alleen maar in Nederland beoefend wordt.

Ben benieuwd.

• Utrechtse gek!

beste ton ,

ik dag dat jij tog wel iets meer van onze faro weet joggie , toevalleg is

zijn messie marieanne j3anurarie jaarig en dit samen met sijn gesinetje gaat fieren in onze

kaasstad waar die kaale woont en ik geloof niet dat hij zijn zak de heele dag agterna loopt of wel joggie, ik denk dat hei hem wil fullen met van egieptiese pondsies

wat sijn goed regt is .

enne dat je sijn gehijme plekkie gaat verraaien fint ik niet goed joggie , straks koome se allemaal die fissies wakker maake en die lekkere broodsies kipvileet op

vreeten , straks hebbe we geen plekkie meer om te ligge of te legge en dan ga jy seggen dat t by sjam el nagel is , hellemaal fout joggie .en de groetjes aan

je messie die kraamt gelukig nief fan die onsin uit

• de badmuts

Hey Utrecht, literair wonder, jij ook hier? Wat leuk. Natuurllijk ook jij de beste wensen voor 2012.

Niet om je meteen af te serveren, maar er stond een klein spelfoutje in je nieuwjaarswens. Het moet namelijk zijn: zonnig en dus niet sonneg. Als je wilt, kan je dit nog corrigeren door middel van de knop bericht wijzigen. Gezien de aandacht die je aan je stukjes besteedt, zou het jammer zijn als anderen deze fout ook opmerken. Maar misschien is het vroege tijdstip dat jij je postings schrijft, hier wel debet aan. Ik vind het zelf ook niet leuk als ik midden in de nacht wakker wordt en dan moet plassen.

Zoals je ziet, ben ik zelf ook een vroege vogel. Dit komt omdat ik zo kranten moet gaan bezorgen. Tis een leuke baan en ik heb een vast contract tot aan mijn 67ste. Dus dat flessen rapen in SHARM EL NAGA hoeft niet. Maar bedankt voor de tip.

O ja, ik heb niets gezegd over Aart zijn favoriete plekje, dat was Klikspaan Suzanne die hier een topic over begon. Wel goed lezen hoor, want als je net zo goed leest als je schrijft was dat je wel opgevallen.

Maak je trouwens verder geen zorgen over de rit naar SHARM EL NAGA. Als jij niet wagenziek wordt, gaat de chauffeur in een keer door. Vraag Aart om een jonkie, die rijden namelijk wat harder zodat je er eerder bent en langer van de dag kan genieten.

Maar wat is dat toch met mijn vriendin? Eerst moet ik die Egyptenaren van haar strandbed af jagen, vervolgens wordt Dirk een beetje te vriendelijk en nu begin jij ook al. En trouwens, het is mijn vriendin dus ik kan altijd over haar beginnen. Voor de goede orde, als je toch meent amicaal te moeten zijn met mijn vriendin, dan bel ik Dirk zijn vrouw en vertel haar alles. Aangezien jij geen vriendin hebt, ben ik dan wel genoodzaakt deze stap te moeten nemen. En geloof me, Dirk gaat hier niet blij van worden.

Wat mij betreft mag Aart flink zijn zakken vullen met Egyptische ponden. Moet tie wel op tijd zijn zakken legen anders zakt zijn broek af. Of was het andersom???

Om een lang verhaal kort te houden, welkom op dit prikbord.

Groet, ton w

Ps. Marianne, gefeliciteerd met je verjaardag. Ook namens Wilma.

Nog een ps. Utrecht, voorzichtig met het doorgeven van verjaardagen. Agnes kan namelijk alles op Facebook controleren wie er jarig is. Ze zei zelfs tegen mij dat ik geen grapjes mocht maken over de door ons allen aanbeden Farao der Lage Landen. Nou, op Facebook staat ook heel veel foute informatie.

• Utrechtse gek!

hee ton , was me eg nie opgevalle dat ik sonnesschyn hat gesreeve dus bedankt joggie , jk neem tog liever een ouwere taxisjauffeur die nemen

geen loopie met je .(er zyn er die t wel probeere maar die kome fan een kouwe kermis thuis) , jammer dat je geen zin in t baantsie op sjam el nagel

hept , mot ik tog een andere gek vinde , wie weet sien we mekaar wel by orange cafe , maar je komp pas in maart, je messie sy februarie , hep

natuurlyk ook niks te zegge joggie.

pss je hat t over een kinderboederie by orange waar mot tie dan kome , ik ken van een kenisie een groote vinkentering kryge voor een bossie

gladioole, dat is een heeele

groote voogel , maar mot wel aan een kettingie en sou ie wel door die scenner kome .

• de badmuts

Zeg Utrech,

Moet je natuurlijk niet op de post van Edwin zitten gallen. Je bent net een boomerang. Je gooit hem weg maar komt met net zo’n grote vaart weer achter je aan. Edwin zoekt de warmte op en wil tijdens het snorkelen niet met zijn kop tegen een ijsschots aanknallen.

Leuk dat je een vinketering hebt maar wat moet je met dat beest. En voor die scanner sta ik ook niet meer garant. Trouwens, op het strand van Hurghada zit het ook vol met teringlijers. kHeb er zelf wel een stuk of zes gezien. Maar misschien moet je gewoon de gok nemen. Die vogel door de scanner samen met een groot stuk Utrechtse Vockingworst. Als de worst gaar is weet je zeker dat die vink van jou ook prima te eten is. Misschien een leuk recept voor Marianne.

En nu we het toch over rare vogels hebben, thuis hebben we nog een Balinese Schijtlijster. Het kreng drinkt twee liter cola per dag en moet vier maal per dag verschoond worden. Ze, ja het is een vrouwtje, luistert naar de naam Ba-shit.( de mannelijke Balinese bevolking noemt het ook wel de Balinese Zeiklijster, maar dan wel alleen tegen de vrouwelijke variant van de vogel) Ba-shit is een Noord-Koreaanse naam en betekent: nee, niet weer. Het zit namelijk zo.

Op onze reis in Noord Korea in 2007 werden we veelvuldig geplaagd door de arme bevolking. Onze gids zei toen, dat als we ba-shit zeiden dat het allemaal wel goed kwam. En inderdaad het werkte. Moet er wel bijzeggen dat toen we thuis kwamen ik het nog eens op Wikipedia heb opgezocht. Bleek het ook nog eens de naam van een neef van de, veel te laat overleden, grote leider Kim Jong-il te zijn.

Groet, ton w

Ps. Loop nou niet de gallemiesen op de topic bij een ander. Moeten die mensen wel niet allemaal denken.

• de badmuts

ADVERDENDIE

DE KOOP AANGEBODEN: Spellingscorrecdie-apparaad. Nog geen vijf jaar oud, en werkd nog prima. Alleen de d doed hed nied. Wordd automadisch omgezed naar d.

Vraagprijs: 12 euro 50. Is geschikd voor drie dalen: Nederlands, Fries en Udrechds. Afhalen mogelijk en wordd nied opgezonden. Zid geen garandie op en koffie drink je maar ergens anders.

Vragen: bel (+20)122473492 regio Hurghada