Hoi,
zijn daar vorig jaar in februari geweest.
Heel mooi erg groot hotel.
Strand moet/mag je delen met de buurman Mamlouk.
De russen hadden natuurlijk de beste plaatsen zowel bij het strand (vooraan bij de zee) ook bij de 2 van de 3 zwembaden.
Zeer zeker de beste plaatsen…… maar ze straalden de meeste tijd van afwezigheid….. de handoeken en het speelgoed van de kinderen lagen er wel de hele dag, om 4 uur kwamen ze dat dan ophalen.
De jongens van het strand zijn eigenlijk verplicht om na 2 uur afwezigheid de spullen mee te nemen en die af te geven bij de receptie, maar die durven niet…..
Als je goed met de strandboys op kon schieten…. met een eurotjes zeker, hadden ze meestal wel een mooi plekje voor je.
Er zijn gedeeltes van het strand waar geen ouders met kinderen onder de (dacht) 14 jaar mogen komen.
Animatie team is op het strand en bij het verwarmde zwembad aanwezig, maar hebben alleen “ervaring” met die van/bij het strand: daar kan ik van zeggen dat ze er waren maar je had er geen "last' van, muziek stond zachtjes.
Mooie tuinen, staat zelfs een reuze schaakbord. Het is groot maar straalt toch rust uit ook al zijn alle kamers bezet.
Kamers zijn goed, die wij hadden was groot compleet met een ligbad, zitje op het terrasje, koelkast met drankjes.
We hadden onze kamer bij het niet verwarmde zwembad, tegenover ons was bar/eetplek, de jongens zorgen ervoor dat we niets tekort kwamen, tot groot ongenoegen van de russische buren aan beide kanten die het zelf wel moesten halen…..
De eetzaal vond ik nogal chaotisch… iedereen rende door elkaar om alles bij elkaar te zoeken, hoop geroezemoes, je moest opletten dat je niet tegen iemand aan liep.
De russen aten natuurlijk als eersten, die stonden al half uur te wachten voor de eetzaal openging, zodat de eetzaal vlug “uitverkocht” was aan zitplaatsen, je kon het beste wat later gaan of buiten eten op het grote terras.
Er is genoeg keuze voor het avondeten. (soms was op echt op en werd niet bijgevuld) Veel russische gerechten….Pasta's in alle kleuren en maten.
Mijn man had geen last van het eten…… ik wel: heb van de 14 dagen 10 dagen op water (thee),brood en soep geleefd, zodra ik weer een poging waagde…. was het weer mis, helaas mag ik wegens allergie voor bepaalde medicijnen geen antinal….. de boosdoener bij mij was het vlees, de tweede dag al was het raak: de hotdog op het strand.
Je hebt daar zeker waterschoenen nodig, liggen nogal wat keien en kiezels op de bodem.
De pier in zee is heerlijk om effe uit te waaien én je kunt aan twee kanten de visjes bewonderen.
Avonds kon je daar ook (romantisch) wandelen, de lampjes waren dan aan.
Personeel was heel vriendelijk, ook aan het strand, eurotje doet daar uiteraard wonderen, je plekje probeerden ze vrij te houden. Hoe dat in de drukke periode is weet ik niet.
Je draag geen polsbandje, je kunt van all inc. gebruik maken tot ze je op komen halen, wát wel zo prettig is.
Niet roken, zowel in de eetzaal als in de lobby/receptie-gedeelte. In/bij lobby/receptie was elke avond ook muziek, ook was er een grote animatietent die gebruikt werden voor beide hotels.
Hoe het was in de animatie-tent weet ik niet: houden we niet zo van. Weten alleen dat als er ook maar 1 kind was ze daar toch genoeg aandacht aan besteden avonds met kinderdisco.
Overdag waren ze op het strand ook druk in de weer met de kinderen ook met de wat oudere jeugd: bananenboot !!!
Nadeel vond ik dat het 20 km. van beide centrums lag, dat gezeur met de prijzen van de taxi's: is vandaar met de meter aan nog net geen 12 pond, maar ze vragen met een stalen gezicht rustig 50 pond.
Over het snorkelen kan ik je niets vertellen: de pogingen van mijn man waren door een (achteraf) verkeerd gekochte duikbril niet over om naar huis te schrijven. Leverde wel hele mooie foto's op (vond ik, hij niet)
Ding lekte, maar de verkoper hield vol dat dat niet zo was. De meeste gasten waren aan het snorkelen.
Groetjes,
joke.