Openbaar strand Hurghada

• jolanda2526

Wie kan mij helpen?

Wij gaan volgende maand met 2 jonge kinderen naar Hurghada. Nou lees ik overal dat het strand bij ons hotel niet alles is. Daarom zoek ik een strand waar we heen kunnen/mogen (waarschijnlijk tegen betaling maar dat geeft niet) Een openbaar strand of misschien wel 1 bij een hotel. Het gaat mij erom dat je met de kinderen niet vele meters moet lopen om vissen te kunnen zien. En ik wil niet met ze op een snorkelexcursie. Misschien is uiteindelijk zo'n glasbodemboot ook een optie maar het liefst wil ik gewoon dat ze zelf met hun snorkel visjes kunnen zien…….

Wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Gr Jolanda

• CathCath

Helaas Jolanda, ik zal gewoon eerlijk zijn en ik hoop dat dit ook mag blijven staan.

Je hebt in heel Hurghada geen mooie stranden. Ik ben er twee keer geweest, maar ze zien mij daar nooit meer terug.

Hurghada is echt een accomodatie om te gaan duiken of snorkelen, dus als je al een beetje uit de kust bent.

De stranden zijn puur slecht, worden ook s avonds afgesloten (islamitisch), dan spreek ik dus over het gemeentestrand/openbaar strand,

wat ligt achter de hoofdstraat. Ik weet niet hoe die straat heet, maar je moet vragen naar de PUBLIC BEACH. Verwacht daar

maar niet teveel van; een heel klein strandje, met kabbelend water (vies), neem voor allen wel schoentjes mee, want heel de Rode Zee

barst van de keien (bij een hotel zullen ze die er wel uitgehaald hebben). Ik hoop dat jullie een hotel geboekt hebben met een zwembad

en kikkerbadje, want anders zou ik echt overwegen om een overboeking te doen. Ik vind de plaats en heel Egypte langs de Rode Zee

niet echt iets voor kinderen. Hurghada is sowieso niet gezellig. Als het eten in het hotel niet goed is, dan moet je gaan eten bij Summertime.

Ik weet niet of dat nog zo heet. Je moet wel binnen zitten, maar ze hebben alles, alleen geen alcoholische dranken. Spotgoedkoop , maar ligt achter de hoofdstraat). Je ziet er veel localen, destijds, die een baan in de reiswereld o.i.d. hebben.

Mijn zus is met mijn zwager in 2004 in Hurghada geweest. Weekje.

In het Hilton Hotel. Die waren helemaal hilarisch, dus het volgende jaar ging ik er ook naartoe, ander hotel. Succes en ik hoor het misschien nog wel.

Gr Catharina

• Poekie59

In Egypte leven zoveel vissen dat je zodra je je hoofd onder water steekt al vissen ziet. Snorkelen en duiken maalt het wel extra speciaal k dat je dan vaak naar plaatsen gaat waar je nog meer vissen in verschillende kleuren kan zie , maar als je kinderen niet te oud zijn kan je gewoon bij je eigen strandje snorkelen. Zon glazen boot is wel een leuk idee als “ extra's”

• Wil

Nou zo erg is het allemaal niet, ben er eind mei geweest en heb mij goed vermaakt. Hadden een strand bij het hotel, kon zonder schoenen het water inlopen, en ca. 3 meter vanaf de kant zag je al de mooiste vissen, in overvloed, daarom vond ik het overbodig om zo een snorkeltrip te boeken.Gewoon de duikbril meenemen en kijken maar. Veel (kijk)plezier.

• agnes

Hallo Jolanda.

Heb van horen zeggen en lezen dat Sharm El Naga heel mooi moet zijn om te snorkelen.

Vanuit Hurghada gaan er wel bussen heen maar je zou ook met een privé taxi kunnen gaan en dan lekker vroeg zodat je de menigte voor bent.

Je moet hier wel betalen, hoeveel weet ik niet. Zoek de pagina's van het prikbord maar eens ff rond, is al meer over geschreven, of hier rechts bij de datum bij zoeken invullen/sharm el naga/ krijg je ook informatie.

Wij gaan in November en wil hier ook zeker een keer naar toe, ook al kunnen we bij ons hotel Arabia ook al heel mooi snorkelen.

Fijne vakantie,

groetjes Agnes.

• ina

old vic heeft ook een mooi strand ook tegen betaling

• Ton

Maar geen vissen bij het strand sharm el Naga is uitstekend 2 m het waterin en de vissen zwemmen om je benen kost 80 LE entree je kan daar ook snorkel spullen huren met de taxi heen van te voren prijs af spreken 200 LE en betalen als je terug bent meestal wachten ze daar op je de hele dag.

Ton

• agnes

Hallo Ton.

Ik vind het leuk als je een berichtje schrijft maar zou je de volgende keer eens een . punt willen zetten bij een nieuwe zin. Word zo wel een hele lange regel.

Is wel fijner lezen dan en soms beter te begrijpen.

Dit bedoel ik niet kwaad hoor.

Bedankt voor je uitleg over de kosten van een taxi.

groetjes Agnes.

• Ton

Sorry moest even gauw tussen door.

• aart bos

kappen over sharm el naga. lekker geheim houden!! en ton let ook op de puntjes op de i….

is maar geintje! sharm el naga is te gek, dus zeker doen!

wij gaan ook weer af en toe, we hebben er weer een beetje tijd voor.