Helaas Jolanda, ik zal gewoon eerlijk zijn en ik hoop dat dit ook mag blijven staan.
Je hebt in heel Hurghada geen mooie stranden. Ik ben er twee keer geweest, maar ze zien mij daar nooit meer terug.
Hurghada is echt een accomodatie om te gaan duiken of snorkelen, dus als je al een beetje uit de kust bent.
De stranden zijn puur slecht, worden ook s avonds afgesloten (islamitisch), dan spreek ik dus over het gemeentestrand/openbaar strand,
wat ligt achter de hoofdstraat. Ik weet niet hoe die straat heet, maar je moet vragen naar de PUBLIC BEACH. Verwacht daar
maar niet teveel van; een heel klein strandje, met kabbelend water (vies), neem voor allen wel schoentjes mee, want heel de Rode Zee
barst van de keien (bij een hotel zullen ze die er wel uitgehaald hebben). Ik hoop dat jullie een hotel geboekt hebben met een zwembad
en kikkerbadje, want anders zou ik echt overwegen om een overboeking te doen. Ik vind de plaats en heel Egypte langs de Rode Zee
niet echt iets voor kinderen. Hurghada is sowieso niet gezellig. Als het eten in het hotel niet goed is, dan moet je gaan eten bij Summertime.
Ik weet niet of dat nog zo heet. Je moet wel binnen zitten, maar ze hebben alles, alleen geen alcoholische dranken. Spotgoedkoop , maar ligt achter de hoofdstraat). Je ziet er veel localen, destijds, die een baan in de reiswereld o.i.d. hebben.
Mijn zus is met mijn zwager in 2004 in Hurghada geweest. Weekje.
In het Hilton Hotel. Die waren helemaal hilarisch, dus het volgende jaar ging ik er ook naartoe, ander hotel. Succes en ik hoor het misschien nog wel.
Gr Catharina