verkiezingen in Egypte

• Klaas

Kan iemand mij vertellen wanneer de verkiezingen beginnen in Egypte.

Ben onlangs in ALanya geweest maar kan toch niet tippen aan Egypte,wil daarom toch naar egypte in september ,voor de verkiezingen beginnen

• joke

Is nog niet zeker wanneer: laatst stond er een bericht op teletekst en in de krant dat de verkiezingen waarschijnlijk naar een andere datum worden verplaatst om iedere partij meer mogelijkheden te geven om zich te promoten.

Je kunt altijd nog bij de egyptische ambassade in den haag kunnen informeren (email in het engels),

groeten,

joke.

• Helena

Is verplaatst naar een verdere datum……stond in de krant.

Maar wanneer kan ik je niet zeggen.

In ieder geval later dan september…..

Mvg:Alie

• Henk (Safaga)

Dag Daan,

Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken,maar ik zou me er niet druk om maken.

Ongeregeldheden hebben zich in januari/februari in Caïro en een paar andere steden in het noorden voorgedaan.

In de kustplaatsen was er zo goed als niets van de onlusten te merken,behalve het wegblijven van de toeristen, zoals ik zelf heb mogen ervaren.

Ik heb me, net als anders, nog nooit ook maar één moment in bedreigd gevoeld

Henk

• joke

Hoi Henk,

net wat je schrijft: als er iets aan de hand is dan is het meestal in Cairo en zo. Afgelopen vrijdag ook weer.

Hurghada is te afhankelijk van toeristen, voor veel bewoners is dat hun bron van inkomsten.

Zou ook gaan als er verkiezingen zijn. In maart toen we daar waren en er óók weinig toeristen waren was het er ook veilig.

Was een klein opstootje de laatste avond in Dahar, in de straat voor de kleine moskee. Een paar (mafia) mensen wilde in een telefoonwinkel alles kort en klein slaan.(omdat die geen geld meer aan ze wilde betalen)

Wij waren bij kennissen in de winkel toen dat gebeurde, sommige marktverkopers ruimde in paar minuten hun koopwaar op, winkeltjes gingen dicht. Waar iedereen zo vlug vandaan kwam om te gaan kijken is me nog steeds een raadsel, mum van tijd stond het zwart van de mensen. (de tam-tam zullen de mobile telefoons wel geweest zijn)

Er was mij aangeraden om binnen in de winkel te blijven maar ging ook even buiten kijken: sommige mensen die langs kwamen gaven me in het engels ook de raad om naar binnen te gaan als de boel zou escaleren. Heel attent. Even later kwam de burgemeester (gouveneur) met een paar, waarvan wij dachten, militairen én binnen 3 minuten werden de twee personen die alles veroorzaakten afgevoerd.

Voor degenen die in de “achteraf”-straatjes in hurghada willen rondlopen; ook daar heb ik ( en ook mjn man) me altijd veilig gevoeld. Is maar net hóe jij je tenopzichtte van de bewoners opstelt, praatje maken desnoods met handen en voeten doet voor de inwoners/bewoners ook veel goed. Maar hang niet de beter weter uit en sta ook niet boven ze !

Ook op de soukh voel ik me veilig, maak daar altijd veel foto's.

Wil je mensen op de foto zetten: vraag dan eerst toestemming, niet iedereen wil dat !!! Niet alleen in Hurghada maar ook in de andere plaatsen.

Groetjes,

Joke..

• Petr@

Gisteren van een Egyptenaar vernomen: Verkiezingen zijn in november a.s.

• Han

Masa al kheir (goedenmiddag)

U heeft ongetwijfeld doorgevraagd om het waarheidsgehalte te verifiëren omdat U uiteraard geen genoegen neemt met losse flodders, het geruchtencircuit en speculaties als U een vragensteller op dit prikbord graag en betrouwbaar van dienst wilt zijn.

Welke officiële en gekwalificeerde bron heeft uw Egyptische kennis geraadpleegd waaruit onomstotelijk af te lezen valt dat de verkiezingen definitief zijn uitgesteld tot ‘November’?

Naharrek said (prettige dag)

• monica

Wat is dit nu voor reaktie.

Er wordt gevraagd of iemand een idee heeft wanneer er verkiezingen zijn en daar geeft iemand een antwoord op.

Gehoord van een egyptenaar die dat misschien op advies in 3-voud wil bevestigen.

Volgens mij een goed antwoord.

Indien u het beter weet?

• Helena

het valt wel,maar niet mee………….

• Henk (Safaga)

Alie,

Maak nu niet dezelfde fout als Arian, zie mijn gewijzigde bericht van 27-06-11 van 22:28 uur.

Henk

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.