Hallo Yvette
Die dsongel kan je kopen bij etisalat in sakalla kost bijna niets en je koopt gewoon prepaid kaarten daar voor.
Als je voor langere tijd weg gaat wardeer je hem op en stel hem in op blijvend.
Groetjes
Ton
hallo \\
ik ga over 2weken voor 3weken naar hurghada ,.
wie kan mijn vertellen waar de dichts bijzijnde telefoonwinkel is bij hotel aladdin ,,om een simkaart te kopen ..omdat wij dit jaar 3x 3weken gaan lijkt het mijn het voordeligste om een egyptiche prepaid kaart aan te schaffen ,, omdat wij nog al vaak bellen naar nederland (moeder van 96jaar Thuis)loopt anders nog al aardig in de eurotjes dat bellen .
en wat het zo ongeveer kost ????? richtlijn ……..
heb de berichtjes al zitten lezen ,,,maar alle antwoorden zeer welkom..
Gr. Trudy
Volgens mij heb je het meeste aan een prepaid vakantie-kaart te kopen.
Mobinil en Vodafone (en vele anderen) hebben zoiets.
Vodafone heeft het pakketje onder de naam “Holiday” voor EGP20 met EGP5 beltegoed en Mobinil noemt het Tourist line" voor EGP15 met EGP 0,01 beltegoed.
Vodafone is gewoon 60 dagen geldig.
Mobinil is afhankelijk van hoeveel je erop zet (EGP10 = 4 dagen, EGP300 = 30 dagen), totaal max 60 dagen door tussentijds op te waarderen.
Belkosten zijn redelijk vergelijkbaar, bijvoorbeeld EGP3.5 naar buitenland bellen.
Eventueel is internet bij Vodafone EGP1 per MB
Internet bij Mobinil is EGP1 per dag ( max 5MB ), dat moet je dan eerst activeren door 442 te bellen.
Beide hebben een “eigen” store in Hurghada.
Je kan het vast ook ergens op een hoekje kopen maar ik denk dat je dan allerlei (niet bestaande) toeslagen betaalt.
Na het verblijf van 3 weken gewoon weggooien en je volgende bezoek weer een nieuwe kopen…
Hoi trudy,
Je toestel moet wel sim-lock vrij zijn.
In de Senzo Mall zit een telefoonwinkel van Vodafone.
Ze helpen je om e.e.a. voor elkaar te krijgen, kost een klein bedragje.
Ook bij tussentijds opwaarderen rekenen ze wat, maar het zijn te verwaarlozen bedragen.
Opwaarderenkaart in hotel kopen kost veel méér.
Simkaart weggoien is zonde als er nog wat opstaat: daar kun je bv. de tuinman of de jongen die in de eetzaal de geknoeide rommel weer moet opruimen blij mee maken.
Kaartje even in telefoon van een van hun vrienden ( niet iedereen heeft een telefoon daar) en ze kunnen dan weer even naar hun ouders bellen.
Ze zijn je erg dankbaar.
Senzo Mall ( overdekt winkelcentrum ) is wat verder gelegen dan Alladin, met een taxi, mét de taximeter áán, ben je nog geen 10 pond kwijt.
Als de grote olifant er nog staat: doe hem alvast m'n groeten, breng hem zeker ook nog een bezoek, moet daar weer de fijne electr. vliegenmeppers gaan kopen.
Werken beter dan die hier in de winkel liggen.
Heb ze weer in bestelling gekregen om mee te brengen, heb je ervan als je voor kennissen zo'n ding meebrengt… die hebben dan weer kennissen die ook zo'n ding willen.
Fijne vakanie, voor ons is het ook aftellen naar 8 maart,
groetjes,
joke.
hallo Joke
bedankt voor het antwoord op mijn vraag ….dus even naar Senzo Mall
ja mijn telefoon is sim-lock vrij .
ja net wat jij zeg ….de telefoon kaart gewoon geven aan een van de jongens ,,,,,vrienden zat daar …..
en zal zeker de grote olifant haaa haaa de groetjes doen …
wens jou ook een fijne tyd in hurghada .
Groetjes Trudy
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?