mobiel prepaid bellen vanuit egypte

• Irene

Even een vraag .

Ik hoorde dat je met telefoonkaarten van egypte veel goedkoper

met je mobiel naar nederland kunt bellen.

Wie kan mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat.

Ga donderdag naar Hurghada dus als het gaat snel berichtje.Alvast bedankt !!

• danielle

Je loopt in Hurghada een telefoonwinkel binnen en vraag gewoon naar een simkaartje, ze zullen je daar gewoon helpen ermee. Als ik het me goed herinner kost zo'n kaartje 100pond en dan komt je beltegoed er nog bij. Het scheelt enorm veel geld :) welk hotell gaan jullie ?? Fijne vakantie en misschien tot donderdag in het vliegtuig ;)

• joke

hoi,

gewoon naar een telefoonwinkel in Hurghada gaan, zijn er behoorlijk veel van.

Meestal al tegen over een hotel.

Ik maak al 5 jaar gebruik van een simlockkaart als we daar zijn.

Daar vraag je een sim- pre pay kaart, de beste is die van vodafone, tenminste dat is mijn ervaring.

Kost ongeveer 30 a 35 pond, er zit dan al een klein beltegoed op.

Vraag of de medewerker de kaart voor je wil installeren.

Wil je er een extra beltegoed kaart bijkopen: die kun je al vanaf 10 pond krijgen.

Het beste kan je sms-sen is goedkoper als bellen

Zet er niet gelijk 100 pond of meer op, in onze ogen is dat omgerekend niet veel ca. 13,00 en nog wat, ligt aan de koers,

Ik bel en sms in egypte veel naar mensen die ik daar ken én naar nederland sms ik dan, laat er dan wel voor 100 pond opzetten, maar houdt dan meestal nog een 45 pond over aan beltegoed. ( voor 2 weken vakantie)

Maar zo als ik hierboven schrijf: ik bel nogal veel, taxi, kennissen enz. enz.

Het sim-kaartje met resterend beltegoed wat ik/wij over hebben geven we meestal aan een van de jongens in het hotel, die er reuze blij mee zijn.

Of je geeft hem aan kennissen die al gauw na jullie op vakantie gaan, is net als hier, is je beltegoed is ook maar een tijdje geldig.

Het enige wat je zelf moet hebben is: simlockvrije mob. telefoon, anders werkt het niet !!!!

En zorg ervoor dat alle nummers goed in je telefoonboekgeheugen staat, is me als eens overkomen dat de helft er maar in stond/werkte op een egyptische kaart, maar door een van de jongens van het hotel waar we waren, kwamen die weer te voorschijn…… vraag me niet hoe, wat dat betreft ben ik a-technisch…

in ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst,

groetjes,

joke

• Arian

Heb een oud kaartje van vodafoon, werkt altijd en het beltegoed blijft er gewoon op staan als ik naar Nederland ga.

Maar volgens mij was dat niet echt de vraag.

Ik denk dat het net zo duur is als met een nederlandse kaart of diegene waar je het bericht heen stuurd betaalt meer, volgens mij maar weet het niet zeker.

• ina

had ook een vodafgoon kaartje maar na een half jaar toch verlopen

• Arian

Dat hoor ik ook meer en heb gehoord dat het komt omdat ik een kaartje van een aantal jaren oud heb. De nieuwe kaartjes verlopen vrij vlot zonder tijdig opwaarderen.

• joke

Hoi Arian,

afgelopen maart kreeg ik via een kennis daar een telefoonkaart.

Als we in maart weer gaan, kan ik de kaart weer gebruiken.

Lach niet…..voor die kaart betaalde ik 3 egyptische ponden.

Vraag me niet hoe hij dat voor elkaar kreeg,……

Ook voor m´n boodschapjes betaal ik veel minder, moet altijd zeggen wat we willen en hij haalt het dan voor de echte egyptische prijs.

Ik betaalde voor een zakje kruiden na hevig afdingen 30 pond, vertelde dat , en hij ging gelijk naar de winkel omdat hij de prijs te hoog vond én kwam met het teveel betaalde geld terug.

Vanaf die tijd mag ik geen kruiden e.d. zelf meer kopen.

De kruiden krijg ik voortaan vers van het land van zijn ouders in Luxor.

Voor de overige aankopen “moet” ik een boodschappenlijstje maken, ook voor de kadotjes die we mee willen nemen naar nederland.

Zelfs als we wat kleding willen kopen gaat hij mee, en dan is een goede spijkerbroek héél goedkoop.

Zal je maar niet vertellen wat ik voor 2 kilo aardbeien en 2 kilo bananen moest betalen….. vers gebracht nét voor we werden opgehaald met de bus op weg naar het vliegveld.

Doe je de groeten aan Frans…..

groetjes,

Joke.

• yvettehagen@live.nl

Hoi Joke,

nou je hebt je gezicht mee hoor!

En wat dat telefoonkaartje ,er zijn 2 soorten kaarten bij de vodafoon te kopen.

Of een kaartje dat na 3 maanden verloopt of een kaart dat geldig blijft.

Dan moet je wel je paspoort meenemen en wordt je geregistreerd wat weinig voorsteld.

Mijn nummer is al 4 jaar geldig en ik ga zo'n 3x per jaar.

Nu zou ik graag willen weten hoe ik aan internet kom op m'n laptop.

Ik ga van de zomer 3 weken en volgens de mensen daar is dat heel makkelijk en niet duur.

Je koopt een usbstick en ja dan moet het werken.

Heeft iemand daar ervaring mee?En is dat echt niet zo duur en makkelijk te instaleren

En waar haal ik dat?

groetjes Yvette

• S-@nnn

yvettehagen@live.nl Schreef:

——————————————————-

> Hoi Joke,

>

> nou je hebt je gezicht mee hoor!

> En wat dat telefoonkaartje ,er zijn 2 soorten

> kaarten bij de vodafoon te kopen.

> Of een kaartje dat na 3 maanden verloopt of een

> kaart dat geldig blijft.

> Dan moet je wel je paspoort meenemen en wordt je

> geregistreerd wat weinig voorsteld.

> Mijn nummer is al 4 jaar geldig en ik ga zo'n 3x

> per jaar.

> Nu zou ik graag willen weten hoe ik aan internet

> kom op m'n laptop.

> Ik ga van de zomer 3 weken en volgens de mensen

> daar is dat heel makkelijk en niet duur.

> Je koopt een usbstick en ja dan moet het werken.

> Heeft iemand daar ervaring mee?En is dat echt niet

> zo duur en makkelijk te instaleren

> En waar haal ik dat?

> groetjes Yvette

daar is niets geks aan!

Dat heb je in Nederland toch ook? Een Dongel!

• Arian

Zelf ben ik een sukkel op het gebied van pc. Heb een calaxy tab en redde mij daar prima mee.

Internet in het hotel via wifi. Kost je zelf niks. Je hebt hem aan en gaat naar all share klik je aan en dan zoekt hij wifi verbinding deze moet dan bij jou ook aanstaan natuurlijk. Meestal zijn ze beveiligd maar een beetje hotel geeft je wel de code. Zo doe ik het, verder geen moeilijke dingen vragen want dan weet ik het geheid niet.

Joke, ben zelf goed op de hoogte met de prijzen in Egypte, haal vaak dingen waar zelfs mijn vrienden daar van staan te kijken. Dan heb ik het over de lage prijs. Eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik nu niet tot de bodem ga, moet leuk zijn voor hun en voor mij.

En ja toevallig zie ik Frans nog vandaag en zal hem de groeten doen.;)

En Ton, jij hebt ook van die dikke vingers en kleine toetsen op je laptop.

Aart, sorry dat ik deze keer niet ben geweest, ik had het weer te druk met een zaak opzetten daar.

Praten we de volgende keer wel ff over.

Groetjes aan een ieder,

Arian.